Letošní Barum Czech Rally Zlín očekává rekordní počet jezdců na vozech Škoda Fabia S2000. Při předpokládaném množství tří desítek startujících speciálů kategorie Super 2000 by celou polovinu mohly tvořit fabie. Počítejte s námi…
Největším favoritem na vítězství 41. ročníku populární soutěže bude trojlístek Škody Motorsport. Loňské prvenství obhajuje čtyřicetiletý Freddy Loix, který svými triumfy na Ypres rally a Bohemia rally dokázal, že je ve skvělé formě. Dalším horkým kandidátem je Jan Kopecký, který vyhrál v roce 2009 a rád by napravil svoji loňskou chybu, kdy vylétl mimo trať v pozici lídra soutěže. Navíc nad ním visí Damoklův meč. Pokud na barumce neuspěje, tým zřejmě deleguje na zisk titulu IRC jeho kolegu Juho Hänninena. Finský jezdec má letos za úkol vybojovat titul ve světové sérii SWRC, ale po třech vítězstvích na IRC se ocitl na čele průběžné klasifikace a mohl by mít na kontě oba tituly najednou.
⇥
„Můžu vyhrát, ale nebude to jednoduché," prohlásil Juho Hänninen. „Jan bude velmi silný a uvidíme, jak rychlý bude Mikkelsen, který podal na Ukrajině a Azorech výborný výkon."
Řeč je o Norovi Andreasi Mikkelsenovi s vozem dealerského týmu Škoda UK. Po vítězství v San Marinu a těsné prohře na Azorských ostrovech bude chtít dokázat své umění i na asfaltovém povrchu. Dalším polotovárním týmem na startu bude Skoda Deutschland. Německý tým doposud působil výhradně na domácích tratích, ale letos se poprvé vydává i na zahraniční misi. Talentovaný Mark Wallenwein startoval už v Monte Carlu, ale po defektu pneumatiky a výměně kola se musel spokojit s nevýrazným výsledkem. Jeho zkušený kolega Matthias Kahle je sedminásobným mistrem Německa a v České republice startoval už několikrát. Naposledy se blýskl třetím místem na Rallysprintu Krkonoše s 10 let starou Škodou Octavia WRC. Ve Zlíně však pojede poprvé.
Další kapitolou jsou čeští jezdci. Roman Kresta z nich má bezesporu největší šance. Trojnásobný vítěz Barum rally se však bude soustředit především na souboj o český mistrovský titul a bude si hlídat své soupeře Valouška a Pecha. Roman Odložilík se bude snažit o co nejlepší výsledek v rámci první desítky a místní Antonín Tlusťák pojede nejen o prestiž, ale i o evropské body. V případě úspěchu v rámci ME má šanci postoupit na bronzovou pozici před Poláka Oleksowicze.
Start na barumce mají v plánu i severští jezdci, kteří se seriálu IRC pravidelně účastní. Devětadvacetiletý Švéd Patrik Sandell letos prožívá neuspokojivou sezonu. Bývalý juniorský mistr světa se zatím může pochlubit jen pátou příčkou z Azorských ostrovů a u nás se bude snažit vylepšit svoji pošramocenou reputaci. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport Toni Gardemeister startuje ve Zlíně rovněž poprvé. Zkušený Fin se letos vrátil k mladoboleslavské značce po šesti letech a při premiérové sezoně v IRC pravidelně sbírá sedmá místa.
Další dva potenciální startující s vozy Fabia S2000 patří mezi talentované mladíky. Estonec Karl Kruuda letos využívá stejně jako Sandell služeb zlínského tým JM racing a a blýskl se především sedmou příčkou na Ypres rally. Loni ve Zlíně startoval se suzuki Swift S1600, ale po havárii soutěž nedokončil. Angličan Robert Barrable letos bojuje o prestižní britský titul a také on by mohl na našich tratích příjemně překvapit.