O uplynulém víkendu si na tratích bývalé Semperit rally v blízkosti hranic s Českou republikou dali první letošní sraz účastníci rakouských jednodenních soutěží pod názvem Austrian Rally Challenge.

Počasí v okolí Waidhofenu an der Thaya mělo spíše podzimní charakter, typický právě pro již zmíněnou „Semperitku“, díky kterému se schylovalo k zajímavé pneumatikové ruletě, ještě umocněné přítomností šotolinových úseků.

Pokud pomineme historiky, kteří jsou v Rakousku zvlášť zařazeni před startovním polem, vyrážel se startovním číslem 1 na trať mladý slovenský talent Martin Koči s velezkušeným spolujezdcem Petrem Starým na voze Škoda Fabia S2000, kteří soutěž pojali jako test před nadcházejícími evropskými podniky.

Se stejným cílem do soutěže vyráželi i Michael Kogler se spolujezdcem Jürgenem Heiglem (st. č. 3), který letos bude střídat horké sedadlo Koglerova Renaultu Clio R3 při vybraných podnicích mistrovství světa za sedačku Subaru Impreza vedle Andrease Aignera v rámci ERC.

Bedlivě sledován byl rovněž „comback“ bývalého rakouského mistra Achima Mörtla v jeho premiéře v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou s vozem Citroen DS3 R3T stáje JAGA Motorsport.

Již od úvodních kilometrů, odehrávajících se ponejvíce na suchém, nebo vlhkém asfaltu, plnil roli „papírového“ favorita dokonale Martin Kočí, který až do osudného šestého testu, nedal nikomu šanci na prvenství v jednotlivých rychlostních zkouškách.

Stejně dobře si po dlouhé pauze rozuměl s novou technikou i Mörtl, jenž nechával za svými zády i podmínkami zvýhodněné piloty čtyřkolek, zastoupené ponejvíce staršími evolucemi Mitsubishi Lancer.

Blížící se déšť společně s delšími šotolinovými úseky sliboval dramatickou odpolední sekci. Dlouhého poledního servisu využila řada posádek k přizpůsobení nastavení vozů nezpevněnému povrchu, který ponejvíce převládal na polookruhové zkoušce Hollenbach. Zde se naplno projevil organizační problém, který gradoval již od začátku soutěže.

Mezi účastníky historiků a startovním polem soudobých vozů nebyla přidána žádná delší mezera a tak se stávalo, že ještě na RZ dojela Kočiho Fabie některého z pomalejších historiků.

To se stalo i na zmíněném testu, avšak při předjížděcím manévru stáhl zbývající led bílo-modro-oranžovou Fabii do příkopu, odkud se bez pomoci „těžké“ techniky nebylo možné dostat zpět.

Po tomto smolném incidentu se na čele soutěže usídlil s pohodlným náskokem R. Mühlberger na lanceru šesté evoluce. Poslední sekce soutěže slibovala těsný souboj o 3. a 4 místo mezi mladým talentem S. Wagnerem (Mitsubishi Lancer EVO III) a výše zmíněným M. Koglerem (Renault Clio R3).

Podmínky na trati však již stavěly do jasné nevýhody „dvoukolky“ oproti vozům s pohonem všech kol, na což doplatil nejen Kogler, u kterého to bylo navíc umocněno nevhodným výběrem pneumatik pro předposlední zkoušku, tak do té doby skvěle jedoucí Mörtl, který se propadl za vítěze obou posledních zkoušek Wagnera.

Závěrem ještě zmiňme, že svého zástupce měla ve startovním poli také naše republika. Tradiční účastník druholigových rakouských soutěží Petr Pospíšil, vlastnící dokonce rakouskou licenci, se společně s Richardem Lasevičem vydali provětrat svoji žlutou Hondu Civic a v celkovém pořadí si dojeli pro 23. místo absolutně.

Jak se již stalo Pospíšilovou tradicí, účast v Rakousku hodlá před domácími starty upřednostňovat i letos.

Thayaland Rallye 2013 – výsledky:

1. R. Mühlberger – S. Langthaler, Mitsubishi Lancer EVO VI
2. S. Wagner – M. Gallistl, Mitsubishi Lancer EVO III +0:30,5
3. A. Mörtl – J. Rausch, Citroen DS3 R3T (1. 2WD) +0:39,9

Share.

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Leave A Reply