Tým ŠKODA MRF, startující s tovární podporou, obsadil na Rally of Whangarei první dvě příčky. V hodnocení APRC zvítězil Gaurav Gill, před Janem Kopeckým.

Ve druhé etapě, na známých tratích pro jeho konkurenty, Jan Kopecký vedení neudržel. Doplatil hlavně na pozici prvního jezdce na trati, který "odhazoval" vrchní část šotoliny. Gill toho dokázal využít zejména na úvodním průjezdu 27,43 km dlouhého testu Springfield, kde porazil českého jezdce o 25 vteřin. Nakonec oba piloty týmu MRF Tyres dělilo po 220,87 ostrých kilometrech jen 11.9 sekundy.

"Už jsem tady byl blízko prvenství v minulosti, ale vždy nás zpomalily nějaké technické nebo mechanické problémy. Teď se to konečně podařilo," uvedl v cíli Gill. "Byl to vzrušující souboj a pro mě je to dobrá vizitka, porazit evropského úřadujícího šampiona," dodal indický pilot.

Naopak Kopecký startoval na Novém Zélandu poprvé, poprvé na své fabii používal i indické pneumatiky. Třetí příčku obsadili Australané Mark Pedder – Claire Dowling s mitsubishi. Ve dvoukolkách získal prvenství v cíli čtvrtý Tom Wilde.

V rámci novozélandského šampionátu vyšel druhý den nejlépe Sloanu Coxovi, jenž porazil Richarda Masona.

Rally of Whangarei 2014 (APRC)

1. Gaurav Gill – Glenn Macneall (Škoda Fabia S2000) 2:11:39.7
2. Jan Kopecký – Pavel Dresler (Škoda Fabia S2000) + 11.9
3. Mark Pedder – Claire Dowling (Mitsubishi Lancer EVO X) + 8:22.6
4. Tom Wilde – Bill Hayes (Renault Clio R3) + 12:38.8
5. Jun Xu – Sheng Liu (Škoda Fabia S2000) + 12:54.6


Kopecký po I. etapě v čele VINZ Int. Rally of Whangarei

Při svém prvním startu na Novém Zélandu Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem vévodí hodnocení International Rally of Whangarei, úvodnímu podniku 2014 FIA Asia Pacific Rally Championship (APRC).

Z osmi zkoušek první etapy byl Kopecký pětkrát nejrychlejší a vytvořil si více než dvacetisekundový náskok před úřadujícícím šampionem Gauravem Gillem s další MRF Tyres Škodou Fabia S2000.
"Jsem spokojený, i když jsme nejeli úplně na limitu, protože poznáváme tratě i pneumatiky. Museli jsme najít optimální rytmus pro zdárné absolvování všech zkoušek. Naší prioritou je samozřejmě soutěž dokončit. Na několika místech bylo trochu prachu, ale nebyl to dnes zásadní problém,"
řekl Kopecký.

Průběžné pořadí APRC:
1. Kopecký (Škoda Fabia S2000) 1:23:24.3
2. Gaurav Gill (Škoda Fabia S2000) + 23.1
3. Mark Pedder (Mitsubishi Lancer EVO X) + 4:27.8

V novozélandské klasifikaci vede Richard Mason se Subaru Impreza WRX STi (1:22:59.5).


Škoda startuje se dvěma posádkami

› Zahájení sezóny na Rally of Whangarei na Novém Zélandu
› Loňští šampioni Gill/Macneall chtějí jet opět „o titul"
› Mistři Evropy Kopecký/Dresler se těší na nové výzvy

Rally of Whangarei je prvním z celkem šesti závodů v této sezóně APRC.
„V minulém roce jsme měli skvělou sezónu a do historie APRC jsme se zapsali nesmazatelným písmem. Proto bych chtěl v první řadě srdečně poděkovat společnostem ŠKODA AUTO a MRF ze jejich stálou podporu,"
říká Gill, který jako první Ind získal mistrovský titul v APRC: „Ale nechceme usnout na vavřínech. I v tomto roce uděláme všechno proto, abychom mohli opět bojovat o titul."

V loňském roce piloti ve voze Fabia Super 2000 triumfovali v pěti z celkem šesti závodů APRC a tím pro značku ŠKODA získali suverénní vítězství v hodnocení značek.

Na rozdíl od Gaurava Gilla budou soutěže v asijsko-pacifickém mistrovství pro Jana Kopeckého jednou velkou neznámou. Mistr Evropy z České republiky se po loňském zisku titulu ERC těší na úplně novou výzvu.

„Nové soutěže se jezdí za zcela jiných podmínek, a to samozřejmě zvyšuje tep mého závodnického srdce," říká tovární jezdec značky ŠKODA: „V roce 2013 jsme měli fantastickou sezónu a na ní chceme s týmem ŠKODA MRF navázat. Mám skvělý vůz a vysoce profesionální tým. A samozřejmě také doufám, že nám náš kolega Gaurav Gill dá řadu dobrých tipů."

Kopecký - Dresler  Bohemia 2013

To by při úvodním závodě sezóny na Novém Zélandu neměl být žádný problém. Gill se tam loni umístil na druhém místě za svým tehdejším týmovým kolegou Esapekkou Lappim, který v letošním roce startuje v ERC. Na Novém Zélandu na něj čeká nová soutěž čítající 14 rychlostních zkoušek o celkové délce 241,29 kilometrů v okolí centra rally ve Whangarei. Speciálka v regionu, ležícím zhruba 160 kilometrů severně od hlavního města Auckland, se například jede při umělém osvětlení.

Pro českou automobilku je start v mistrovství APRC důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. ŠKODA chce v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně, rozvíjet se chce především na růstových trzích v Asii.

V Mladé Boleslavi mezitím pokračují práce na voze Fabia R 5, následníkovi úspěšného modelu Fabia Super 2000. Vývoj nového soutěžního vozu, vycházejícího z budoucí sériové Fabie a dle reglementu FIA vybaveného přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, má v sezóně 2014 pro tým ŠKODA Motorsport vysokou prioritu.

„Je to naše budoucnost motorsportu. Vstup do kategorie R 5 je pro značku ŠKODA logickým krokem," říká šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. „V tuto chvíli počítáme s tím, že nový vůz bude homologován do poloviny roku 2015."

Kalendář APRC 2014:
11. – 13. dubna: Rally of Whangarei – Nový Zéland
16. – 18. května: Rallye de Nouvelle Caledonie – Nová Kaledonie
20. – 22. června: Rally Queensland – Austrálie
15. – 17. srpna: Malaysian Rally – Malajsie
26. – 28. září: Rally Hokkaido – Japonsko
7. – 9. listopadu: China Rally – Čína

Share.
Leave A Reply