RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Podorlická rally 2023
    • Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023
    • Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037
    • Rallye Králíky 2023
    • Síť21 Rallysprint Kopná 2023
    • Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.
    • Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů
    • WRC Croatia rally 2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022

      GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

      23.10.2022

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023

      Jubilejní Rallye Český Krumlov 2023 přivítá opravdové legendy

      19.4.2023

      Startovku Šumavy a Vltavy zaplnilo téměr 150 posádek

      17.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Originální body kit FORD RS200 na prodej! Má to však malý háček.

      26.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Podorlická rally 2023

      29.5.2023

      Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

      16.5.2023

      Rallye Králíky 2023

      9.5.2023

      Síť21 Rallysprint Kopná 2023

      8.5.2023

      WRC Croatia rally 2023

      1.5.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Alfa Romeo Alfetta GT
    Soutěžáky

    Alfa Romeo Alfetta GT

    By Zdeněk Weiser26.10.20114 Mins Read

    Italská kultovní značka Alfa Romeo je podobně jako BMW spojená především s okruhovými cestovními vozy. Na sklonku sedmdesátých let se krásné kupé Alfetta GT zapsalo několikazajímavými projekty o do soutěžních análů. Tovární tým Autodelta se neúspěšně ucházel o evropský titul a několikrát se blýsknul také v MS.


    Giulia GTA / 2000 GTV

    Kompaktní dvoudveřový sedan Giulia GTA se stal hitem okruhové sezony 1966. Jednalo se o první cestovní vůz homologovaný podle nových volnějších technických předpisů pro skupinu 2.

    Sportovní oddělení milánské značky Autodelta připravilo sérii odlehčených vozů s hliníkovými kapotami a dveřmi, výkonným celohliníkovým motorem o objemu 1,6 litru s dvěma vačkovými hřídeli a ve své době impozantním výkonem 170 koní. Moderní pohonnou jednotku doplňovala pětistupňová převodovka, která poháněla zadní nápravu. Hbitý vůz vážil pouhých 850 kg. Později se objevila i slabší třináctistovka GTA Junior.

    Ve stínu úspěchů továrních vozů v okruhových závodech cestovních vozů a do vrchu se Giulia GTA neztratila ani při automobilových soutěžích. Doslova senzací byla stříbrná příčka Francouze Jeana Rollanda na Tour de Corse 1966. Rolland navíc ve stejném roce zvítězil i na významné Rallye Coupé des Alpes. V Itálii dominoval Arnaldo Cavallari, který dvakrát po sobě vybojoval titul mistra Apeninského poloostrova. Ze zahraničních startů se mu nejlépe dařilo v Německu, kde sklízel úspěch na Rallye 3-Städte a Deutschland.

    Výkonnou alfu adoptovala celá řada privátních týmů, zejména italský Jolly Club. Populární byla zejména na francouzských asfaltových tratích. Na sklonku šedesátých let se na Korsice objevil prototyp skupiny 5 se vstřikováním paliva, ale úspěchu se nedočkal.

    Na malou Giulii GTA navázal v polovině sedmdesátých let větší sesterský model 2000 GTV, který sbíral úspěchy především ve skupině sériových vozů 1. Čtyřdveřová limuzína měla pod kapotou dvoulitrový motor DOHC o výkonu rovných 200 koňských sil (v sérii 152 koní). Na přední nápravě byly montovány ventilované kotoučové brzdy, celková hmotnost vozu nepřesáhla 1000 kg.

    Za zmínku stojí především úspěchy francouzského týmu Alfa France. Například 8. místo Guye Frequelina na Rallye Monte Carlo 1975. O rok později vyhrál v Monte Carlu skupinu 1 Bernard Beguin, který obsadil v celkovém pořadí 10. příčku.


    Alfetta GT

    V roce1974 vzniklo díky designérovi Giugiarovi krásné dvoudveřové kupé Alfetta GT s netradičním uspořádáním převodového ústrojí transaxle. Řadový čtyřválcový motor byl umístěn vpředu podélně, ale spojka, převodovka a diferenciál byly součástí zadní nápravy. Zadní kotoučové brzdy byly navíc umístěny na vnitřní straně tuhé nápravy De Dion. Výsledkem ojedinělé konstrukce bylo výborné vyvážení vozu.

    Nejprve byla homologována Alfetta GT 1,8 s motorem o objemu 1779 ccm, který v sérii disponoval výkonem 122 koní. Soutěžní verze, osazená dvojitými karburátory Weber DCOE 45, se mohla
    pochlubit 190 koňskými silami. Tlumiče pérování dodala německá firma Koni, brzdy Lockheed, disky kol Campagnolo byly široké 9″ vpředu a 10″ vzadu. Diferenciál s omezenou svorností pocházel od ZF. Atraktivní sportovní vůz měl výrazně rozšířené blatníky, hliníkové kapoty a zadní okno z plexiskla. Hmotnost se pohybovala kolem 980 kg.

    Po debutu na Sicílii skončil druhý start dvou vozů továrního týmu Autodelta na Rally Elba 1975 dvojitým vítězstvím jezdců Amilcareho Ballestrieriho a Chicka Svizzera. Třetí vůz poskytla Autodelta špičkovému francouzskému jezdci Jean-Claudeovi Andruetovi, který se soustředil na starty v mistrovství Evropy. Jeho nejlepším výsledkem byla třetí příčka na Tour de Corse 1975, kde startoval s šestnáctiventilovým motorem (240 k). Celou dobu zle zatápěl oběma jezdců Lancie Stratos Munarimu a Darnichemu, ale ztratil několik minut výletem mimo trať.

    Italská značka však pošilhávala po úspěších konkurenční Lancie Stratos a zkoušela prototypy Alfetty GT se silnějšími motory.

    Jednou z variant bylo osazení vozu závodní šestnáctiventilovou hlavou motoru o výkonu 240 k a speciální převodovkou s přímým řazením Colotti. Do dalšího prototypu byl nainstalován vidlicový osmiválec z Alfy Romeo Montreal 2,6, který byl převrtán na třílitrový objem. Výkon vzrostl na 270 k, což je stejná hodnota, kterou se může pochlubit vysokokarátový motor Ferrari V6 Dino, pohánějící Lancii Stratos HF. Díky nepřímému vstřikování paliva Spica dosáhli technici Autodelty výkonu 320 k při 8000 ot/min. Oslnivý byl i maximální krouticí moment 314 Nm. Karoserie doznala výrazných úprav.

    Kapota motoru musela být zvýšená, před zadními koly se objevily kapsy nasávající vzduch pro chlazení převodovky a zadních brzd. Dravý vzhled podtrhovala široká patnáctipalcová kola. Hmotnost činila jen 950 kg.

    Alfa Romeo chtěla vyrobit 400kusovou sérii potřebnou pro homologaci ve skupině 4. Ze smělých plánů však sešlo a pro sezonu 1976 byla homologována pouze Alfetta GT se silnějším dvoulitrovým motorem z limuzíny 2000 GTV (výkon 200 k). Za volant usedl bývalý tovární jezdec Lancie a úřadující mistr Itálie Mauro Pregliasco a jeho největším úspěchem byla pátá příčka na Rally Sanremo 1978. O rok později obsadil čtvrtou pozici v seriálu ME.

    Další pokračování vývoje tohoto vozu najdete v devátém čísle Rally Magazínu ročníku 2011.

    Alfa Romeo Bernard Darniche cestovní automobily historické automobily Itálie Jean-Claude Andruet Jolly Club závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák16.4.2023

    Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

    By Ivo Nowi Novák14.4.2023

    Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

    By Ivo Nowi Novák1.3.2023

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Červen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
       123
    • Lak Racing Rallye Plzeň

      Celý den
      03/06/2023
      Rallye Plzeň

      M7C8+RH Dobřany, Česko

      M7C8+RH Dobřany, Česko
      https://www.arkp.cz

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Výsledky/Results
      Předpověď počasí – …[Read more]

    4
    567891011
    1213141516
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      16/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    17
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      17/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    18
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      18/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi
      Rally Hustopeče je nejmladší a …[Read more]

    1920212223
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      23/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    24
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      24/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    25
    2627282930  
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    29.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Podorlická rally 2023

    Fotogalerie rally
    16.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

    Fotogalerie rally
    9.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Rallye Králíky 2023

    Fotogalerie rally
    8.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Síť21 Rallysprint Kopná 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) 40 let MS (31) Audi (210) Barum Czech Rally Zlín (72) cestovní automobily (90) design (34) Eifel Rallye Festival (45) ERC (78) fanoušci (50) Ford (42) Group B (62) historici (173) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (76) Jan Kopecký (32) jezdci (488) Lancia (165) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (33) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Subaru (335) technika (71) technika WRC (46) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (579) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (39)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.