RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Prokop s Tománkem skončili na Akropolis pátí
    Nezařazené

    Prokop s Tománkem skončili na Akropolis pátí

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý17.6.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek zdárně dokončila nejnáročnější letošní podnik světového šampionátu – řeckou Akropolis rally.

    Po problémech v první etapě se musela spokojit s pátým místem. Absolutně jihlavská dvojice obsadila 15. místo.

    „Vše podstatné se z našeho pohledu odehrálo už v pátek. Jeli jsme na zadní náhon, mezi zkouškami byl pouze přechodný servis, kde se nedalo nic opravit. První den byl pro nás zakletý…
    Druhý den jsme to zkusili, zda můžeme třeba pomýšlet na Gassnera nebo Turána, ale ztráta byla extrémní. Nakonec jsme šťastní alespoň za páté místo.
    Ale viděli jsme, že jsme schopni bojovat o vítězství, rychlost v nás je, ale auto bylo tentokrát proti nám. Pro vývoj šampionátu je to však trochu ztráta, přece jen na Akropolis bylo potřeba být trochu blíže Juhovi Hänninenovi. Ve Finsku nám nejspíš hodně uteče, silný je i na asfaltech. Bohužel naše strategie nám nevyšla a na asfaltech budeme muset hodně zabrat,"
    komentoval řecký start Martin Prokop.


    II. etapa

    Martin Prokop si polepšil o dvě místa

    Chod Fordu Fiesta Super 2000 byl v průběhu druhého dne řecké Akropolis rally bezproblémový, dvojice Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek se však posouvala vzhůru výsledkovou listinou jen díky problémům soupeřů.

    Česká dvojice zajela během dne pět druhých časů. Tuto sérii narušila jen jízda v prachu za Brynildsenem v RZ8 (jel bez posilovače řízení, 4. čas) a závěrečná noční RZ13 (3. čas za Al-Attiyahem a Hänninenem).
    Jinak byla česká dvojice Hänninenovi a Al-Attiyahovi vyrovnaným soupeřem, bohužel karty už byly předem rozdány. S výraznou ztrátou po první etapě česká posádka nemohla dělat zázraky. Kupředu se posunula po výpadku Estonce Tänaka a posléze Nora Brynildsena. Po druhé etapě jí patří pátá příčka, absolutně figuruje na 15. příčce.

    „Technika dnes fungovala bezchybně, také rychlost byla v pohodě. Ale v podstatě není moc s kým závodit. Je to trochu čekání na chyby soupeřů, čímž bychom si polepšili o nějaký bodík do hodnocení SWRC.
    Dnes byly podmínky hodně drsné, převládaly rozbité pasáže, náročné na auto. Určitě to byl nejtěžší den na Akropolis, opravdová řecká klasika, jak tomu bývalo v minulosti.
    Dopoledne jsme zvládli bez nějakých zaváhání, bohužel za Brynildsenem jsme ztratili asi dvacet sekund, což by při naší ztrátě na Gassnera stejně nic moc neřešilo.

    V poledním servisu jsme trochu zapracovali na nastavení, s časy v druhých průjezdech jsem byl spokojen.
    V noci bylo na řadě míst hodně prachu, což není se světelnou rampou nic příjemného, ale jsme v cíli. Zítra nás čeká více než šedesát ostrých kilometrů," komentoval průběh závodu Martin Prokop.


    I. etapa

     

    Protrápený úvodní den Prokopa s Tománkem

    Jezdec Czech Ford National Teamu Martin Prokop si řeckou Akropolis chtěl užít, bojovat o maximální bodový zisk. Ale průběh prvního dne se stal pro jihlavského jezdce černou můrou. Na vině byl technický problém vozu Ford Fiesta Super 2000, který českou posádku zpomalil na všech šesti rychlostních zkouškách první etapy. V jejím cíli Prokop s Tománkem figurují na sedmém místě hodnocení SWRC.

    „Ráno se začínalo 120 kilometrovým přejezdem. Během přejezdu k úvodní rychlostní zkoušce prasklo uchycení přední poloosy, a tak jsme celý den jeli pouze s pohonem zadních kol. Bylo to jako s bavorákem, fiesta byla téměř neřiditelná. Neměli jsme trakci, byl problém v zatáčkách. Než jsem se tomu přizpůsobil, několikrát nás postihly hodiny.
    Navíc během dne byl v harmonogramu pouze přechodný servis, takže vzniklá situace neměla řešení. Pořadatelé ale naši situaci pochopili, a tak lídr Tänak startoval za námi do zkoušek o pět minut později, čímž se všichni vyvarovali zbytečných krizových situací.
    I přes výrazné ztráty v jednotlivých testech jsme se rozhodli pokračovat, čímž jsme během dne ztratili výrazně méně než kdybychom odstoupili.
    Ve večerním servisu se na fiestě tvrdě pracovalo, vše je vyměněné a snad už zítra budeme pokračovat v ostrém tempu. Zkusíme zabrat a uvidíme, jak reálné je přiblížit se Gassnerovi,"
    popsal smolné okamžiky Martin Prokop.

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.