RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Jarek Orsák triumfoval mezi produkčními vozy
    Závody

    Jarek Orsák triumfoval mezi produkčními vozy

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý21.6.2012Updated:27.12.2016Žádné komentáře5 Mins Read

    Jaroslav Orsák zopakoval v Hustopečích svůj loňský úspěch. V náročných podmínkách soutěže se smíšeným povrchem vyhrál letos potřetí kategorii produkčních vozů a v jihomoravských vinicích udělal důležitý krok na cestě za mistrovským titulem. Posádka Orsák – Šmeidler se prosadila i v absolutní klasifikaci, kde se svým Mitsubishi Lancer Evo 9 vybojovala pátou příčku.

    Po Hustopečích

    Orsák vyhrál strhující duel o krále třídy 3

    Tým Orsák Rallysport si pro letošní sezonu vytkl smělý cíl získat mistrovský titul v nejsilněji obsazené třídě 3 produkčních vozů.

    Po odstoupení na Šumavě a těsné druhé příčce v Českém Krumlově považoval Jarin pátou soutěž MMČR za klíčovou rally roku:

    ⇥

    „Hustopeče mám rád, trať je těžká a úplně odlišná od předchozích mistrovských soutěží. Potřebujeme tady vyhrát, druhé místo nic neřeší." J. O.

    V pozměněném designu vozu, kterému v Hustopečích dominovaly barvy nových pneumatik Gepard firmy GPD, se posádka vydala do souboje se startovním číslem 8. První etapa nezačala pro valašského jezdce nejlépe. Na úvodní vložce zajel Orsák až třetí čas ve třídě a ani na zbývajících třech měřených úsecích nedokázal svého největšího soupeře Martina Semeráda porazit. V součtu ztrácel na lídra třídy produkčních vozů 8,4 sekund a v celkové klasifikaci mu patřila sedmá příčka. Hluboko po půlnoci odcházel sedmadvacetiletý jezdec spát s myšlenkou na sobotní protiútok:

    ⇥

    „I když se při shakedown testu před startem potvrdilo, že máme skvěle nastavený podvozek, první etapa nám nevyšla podle našich představ. Nemohl jsem se dostat do tempa, dělal jsem drobné chybičky. Ráno se pokusíme situaci zvrátit." J. O.

    Jaroslav Orsák na Agrotec rally Hustopeče 2012

    II. etapa

    V sobotu ráno skutečně přišel slibovaný útok. Už na úvodní polookruhové vložce Starovice Orsák snížil svoji ztrátu o 5,2 s a vyhrál i druhý měřený úsek první sekce ve Šitbořicích. Při opakovaném průjezdu úvodní vložky využil Semerádova zaváhání, připsal si na své konto k dobru deset sekund a převzal pozici lídra třídy 3. Po dalších dvou nejrychlejších časech si vybudoval devítisekundový náskok. Strhující souboj o vteřiny skončil až na předposlední rychlostní zkoušce, kde Semerád chyboval a ztratil 3 minuty. Díky tomu měla vítězná posádka Orsák – Šmeidler v cíli více než minutový náskok na druhé v pořadí.

    ⇥

    „Byl to těsný souboj, ale věřil jsem si, že vyhrajeme. Ráno jsme si dvakrát udělali drobný výlet do kukuřice, ale na výsledný čas to naštěstí nemělo vliv. Jelo se v hodně vysokém tempu, ale ještě jsme měli malé rezervy. Náš vůz byl opět perfektně připravený a nevyskytl se žádný technický problém, za což bych chtěl poděkovat lidem v našem týmu, kteří odvedli perfektní výkon. Hodně nám pomohlo, že jsme si před soutěží našli testovací úsek charakterem velmi podobný rychlostním zkouškám v Hustopečích a nastavili tam podvozek a brzdy. Byl to pro nás pohodový závod." J. O.

    V průběžném hodnocení třídy 3 vede po páté soutěži MMČR stále Martin Semerád, ale Orsák na něj ztrácí už jen pouhé dva body. Důležitější však je, že valašský jezdec má na kontě 3 vítězství, zatímco jeho soupeř se může pochlubit jen 2 prvenstvími. Navíc si ze tří zbývajících soutěží může připsat ještě dva výsledky, zatímco jeho pražský soupeř pouze jeden. Škrtají se totiž dvě nejhorší umístění v seriálu.

    Průběžné pořadí třídy 3 po 5. soutěži MMČR:

    1. Martin Semerád 95 bodů
    2. Jaroslav Orsák 93 bodů
    3. Daniel Běhálek 45 bodů


    Před startem Hustopečí

    Posádka Orsák – Šmeidler vstupuje do druhé poloviny seriálu MMČR v barvách nových pneumatik Gepard. Jaroslav Orsák bude v Hustopečích opět bojovat o vítězství ve třídě 3 produkčních vozů. Loni se sedmadvacetiletému jezdci v jihomoravských vinicích dařilo. Se svým Mitsubishi Lancer Evo 9 R4 tehdy obsadil čtvrtou příčku v absolutní klasifikaci.

    Pátá soutěž českého šampionátu je současně zařazena do středoevropského poháru, kde letos posádka Orsák – Šmeidler se svým Mitsubishi Lancer Evo 9 reprezentuje Českou republiku. Tým Orsák Rallysport se poprvé představí se pozměněným designem, kterému vévodí nové pneumatiky Gepard. Jedná se o zbrusu nové zimní obutí firmy GPD, která je dlouholetým partnerem Jaroslava Orsáka.
    Rally Hustopeče se odehrává na neobvyklých tratích, které neustále mění charakter. Technické asfalty se střídají se šotolinovými úseky, dlouhé rovinky končí ostrými a často nepřehlednými zatáčkami, ukrytými v husté vegetaci.

    ⇥

    „V Hustopečích je trať těžká a úplně odlišná od předchozích mistrovských soutěží," zdůrazňuje Jarin. „Cesty jsou úzké, náročné, střídá se povrch i rytmus. Rozhodující je najít správné brzdné body. Víc než kdy jindy je důležitý rozpis. Našli jsme si testovací úsek, který přesně odpovídá charakteru jihomoravské soutěže a s Davidem (Šmeidlerem), jsme si ho několikrát projeli. Mohu říci, že jsme perfektně připraveni na další souboj o vítězství. Auto nám v poslední době funguje bez problémů, přesto prošlo další důkladnou kontrolou." J. O.

    První etapa se jede částečně za tmy, která valašskému jezdci vyhovuje. Podle předpovědi meteorologů by se do bitvy o sekundy mohly výrazně zamíchat bouřky a déšť.

    Orsák - Šmeidler  Rallye Český Krumlov 2012

    „Po loňských zkušenostech se dá očekávat, že vedle počasí mohou hrát velkou roli i defekty pneumatik," připomíná další nástrahy soutěže Orsák.

    Za připomenutí stojí, že Jaroslav Orsák v současnosti figuruje v rámci třídy 3 na druhé příčce průběžného pořadí MMČR. Ze čtyř startů má na kontě má 2 vítězství, 1 druhou příčku a 1 odstoupení pro technickou závadu.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.