Jaroslav Orsák zopakoval v Hustopečích svůj loňský úspěch. V náročných podmínkách soutěže se smíšeným povrchem vyhrál letos potřetí kategorii produkčních vozů a v jihomoravských vinicích udělal důležitý krok na cestě za mistrovským titulem. Posádka Orsák – Šmeidler se prosadila i v absolutní klasifikaci, kde se svým Mitsubishi Lancer Evo 9 vybojovala pátou příčku.

Po Hustopečích

Orsák vyhrál strhující duel o krále třídy 3

Tým Orsák Rallysport si pro letošní sezonu vytkl smělý cíl získat mistrovský titul v nejsilněji obsazené třídě 3 produkčních vozů.

Po odstoupení na Šumavě a těsné druhé příčce v Českém Krumlově považoval Jarin pátou soutěž MMČR za klíčovou rally roku:

„Hustopeče mám rád, trať je těžká a úplně odlišná od předchozích mistrovských soutěží. Potřebujeme tady vyhrát, druhé místo nic neřeší." J. O.

V pozměněném designu vozu, kterému v Hustopečích dominovaly barvy nových pneumatik Gepard firmy GPD, se posádka vydala do souboje se startovním číslem 8. První etapa nezačala pro valašského jezdce nejlépe. Na úvodní vložce zajel Orsák až třetí čas ve třídě a ani na zbývajících třech měřených úsecích nedokázal svého největšího soupeře Martina Semeráda porazit. V součtu ztrácel na lídra třídy produkčních vozů 8,4 sekund a v celkové klasifikaci mu patřila sedmá příčka. Hluboko po půlnoci odcházel sedmadvacetiletý jezdec spát s myšlenkou na sobotní protiútok:

„I když se při shakedown testu před startem potvrdilo, že máme skvěle nastavený podvozek, první etapa nám nevyšla podle našich představ. Nemohl jsem se dostat do tempa, dělal jsem drobné chybičky. Ráno se pokusíme situaci zvrátit." J. O.

Jaroslav Orsák na Agrotec rally Hustopeče 2012

II. etapa

V sobotu ráno skutečně přišel slibovaný útok. Už na úvodní polookruhové vložce Starovice Orsák snížil svoji ztrátu o 5,2 s a vyhrál i druhý měřený úsek první sekce ve Šitbořicích. Při opakovaném průjezdu úvodní vložky využil Semerádova zaváhání, připsal si na své konto k dobru deset sekund a převzal pozici lídra třídy 3. Po dalších dvou nejrychlejších časech si vybudoval devítisekundový náskok. Strhující souboj o vteřiny skončil až na předposlední rychlostní zkoušce, kde Semerád chyboval a ztratil 3 minuty. Díky tomu měla vítězná posádka Orsák – Šmeidler v cíli více než minutový náskok na druhé v pořadí.

„Byl to těsný souboj, ale věřil jsem si, že vyhrajeme. Ráno jsme si dvakrát udělali drobný výlet do kukuřice, ale na výsledný čas to naštěstí nemělo vliv. Jelo se v hodně vysokém tempu, ale ještě jsme měli malé rezervy. Náš vůz byl opět perfektně připravený a nevyskytl se žádný technický problém, za což bych chtěl poděkovat lidem v našem týmu, kteří odvedli perfektní výkon. Hodně nám pomohlo, že jsme si před soutěží našli testovací úsek charakterem velmi podobný rychlostním zkouškám v Hustopečích a nastavili tam podvozek a brzdy. Byl to pro nás pohodový závod." J. O.

V průběžném hodnocení třídy 3 vede po páté soutěži MMČR stále Martin Semerád, ale Orsák na něj ztrácí už jen pouhé dva body. Důležitější však je, že valašský jezdec má na kontě 3 vítězství, zatímco jeho soupeř se může pochlubit jen 2 prvenstvími. Navíc si ze tří zbývajících soutěží může připsat ještě dva výsledky, zatímco jeho pražský soupeř pouze jeden. Škrtají se totiž dvě nejhorší umístění v seriálu.

Průběžné pořadí třídy 3 po 5. soutěži MMČR:

1. Martin Semerád 95 bodů
2. Jaroslav Orsák 93 bodů
3. Daniel Běhálek 45 bodů


Před startem Hustopečí

Posádka Orsák – Šmeidler vstupuje do druhé poloviny seriálu MMČR v barvách nových pneumatik Gepard. Jaroslav Orsák bude v Hustopečích opět bojovat o vítězství ve třídě 3 produkčních vozů. Loni se sedmadvacetiletému jezdci v jihomoravských vinicích dařilo. Se svým Mitsubishi Lancer Evo 9 R4 tehdy obsadil čtvrtou příčku v absolutní klasifikaci.

Pátá soutěž českého šampionátu je současně zařazena do středoevropského poháru, kde letos posádka Orsák – Šmeidler se svým Mitsubishi Lancer Evo 9 reprezentuje Českou republiku. Tým Orsák Rallysport se poprvé představí se pozměněným designem, kterému vévodí nové pneumatiky Gepard. Jedná se o zbrusu nové zimní obutí firmy GPD, která je dlouholetým partnerem Jaroslava Orsáka.
Rally Hustopeče se odehrává na neobvyklých tratích, které neustále mění charakter. Technické asfalty se střídají se šotolinovými úseky, dlouhé rovinky končí ostrými a často nepřehlednými zatáčkami, ukrytými v husté vegetaci.

„V Hustopečích je trať těžká a úplně odlišná od předchozích mistrovských soutěží," zdůrazňuje Jarin. „Cesty jsou úzké, náročné, střídá se povrch i rytmus. Rozhodující je najít správné brzdné body. Víc než kdy jindy je důležitý rozpis. Našli jsme si testovací úsek, který přesně odpovídá charakteru jihomoravské soutěže a s Davidem (Šmeidlerem), jsme si ho několikrát projeli. Mohu říci, že jsme perfektně připraveni na další souboj o vítězství. Auto nám v poslední době funguje bez problémů, přesto prošlo další důkladnou kontrolou." J. O.

První etapa se jede částečně za tmy, která valašskému jezdci vyhovuje. Podle předpovědi meteorologů by se do bitvy o sekundy mohly výrazně zamíchat bouřky a déšť.

Orsák - Šmeidler  Rallye Český Krumlov 2012

„Po loňských zkušenostech se dá očekávat, že vedle počasí mohou hrát velkou roli i defekty pneumatik," připomíná další nástrahy soutěže Orsák.

Za připomenutí stojí, že Jaroslav Orsák v současnosti figuruje v rámci třídy 3 na druhé příčce průběžného pořadí MMČR. Ze čtyř startů má na kontě má 2 vítězství, 1 druhou příčku a 1 odstoupení pro technickou závadu.

Share.
Leave A Reply