AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče byla dalším kláním Citroën Racing Trophy CZ 2012.
CRT po Hustopečích
Jan Černý nadále vládne českým dvoukolkám
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout pokračuje ve svém suverénním tažení českým šampionátem. I při Agrotec Petronas rally Hustopeče dominovala mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a v rámci Citroën Racing Trophy CZ opět získala finanční prémii čtyři tisíce euro.
Jan Černý stejně jako v Českém Krumlově zvítězil při stylem start – cíl. Ve dvanácti rychlostních zkouškách zajel společně s navigátorem Pavlem Kohoutem devět nejrychlejších časů, celkově obsadil třináctou příčku.
„Do závodu jsme vstoupili nejrychleji, ale do absolutní spokojenosti bylo hodně daleko. První dvě vložky jsme jeli bez brzd, když nové destičky vydržely jen tři kilometry. Naštěstí parádně fungoval podvozek, na který jsme se na předzávodním testu zaměřili," přiznal Jan Černý.
Příbramský pilot šel do druhého dne v čele dvoukolek s náskokem necelé půlminuty. Bohužel úvodní sekce dvou zkoušek z celkových osmi dvojici Černý – Kohout zcela nevyšla. „V RZ6 jsme přebrzdili odbočku, zhasnul nám motor a ještě jsme museli couvat. Nechali jsme tam možná 20 vteřin," vysvětloval ztráta Černý. Při opakovaných průjezdech si ale konkurenci už pohlídal a jeho náskok v cíli byl více než 1,5 minutový.
„Přáli jsme si být výše v absolutním pořadí, ale tratě to moc neumožňovaly. Tratě byly sice rychlé, ale často se auto v odbočkách muselo téměř zastavit a v těchto podmínkách nemá potřebný výkon a trakci proti konkurenci se čtyřkolkami. Závěr už byl v pohodě. Celkově se mi soutěž líbila, je to zcela něco jiného než na ostatních českých soutěžích," uvedl příbramský jezdec.
Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou s dalším Citroënem DS3 R3T ve žlutozeleném designu cíl nespatřili. V předposledním testu mu vystavila stopku technika.
„V posledních třech závodech jsme cíl nespatřili, štěstěna nám nebyla nakloněna ani v Hustopečích. Odstoupili jsme kvůli ztrátě výkonu motoru, důvodem byl problém s vysokotlakým čerpadlem paliva. Prý se takový problém na jiném autě zatím neobjevil," smutnil Egon Smékal.
Petr Křížek ve třídě 6 vstoupil do Agrotec Petronas rally Hustopeče druhým časem mezi vozy specifikace R2, ale jeho vítězné ambice zradila hned ve druhém testu spojka u jeho Citroënu C2 R2 MAX.
"Předešlá Rallye Český Krumlov se negativně podepsala na počtu startujících posádek při Rallye Hustopeče. Nicméně neskládáme zbraně a už se soustředíme na přípravu Rally Bohemia. Termín soutěže a její kvalita vyhovuje polským jezdcům, kteří se do Česka rádi vracejí. Na startu by se mělo objevit 5 vozů DS3 R3T a minimálně ve stejném počtu šestnáctistovky C2 R2 MAX. Dosavadní průběh CRT CZ jasně prokazuje kvality vozu DS3R3T, posádka Jan Černý – Pavel Kohout vyhrála všechny soutěže, na kterých startovala a jasně dominuje průběžnému pořadí ve třídě 5 i v hodnocení 2WD ," bilancoval třetí závod Citroën Racing Trophy CZ promotér Tomáš Pletka.
„Pro Bohemii připravujeme řadu překvapení pro fanoušky, kteří zavítají do zázemí Citroën Racing Trophy na letišti v Hoškovicích."
Výsledky účastníků CRT CZ na Rallye Český Krumlov 2012:
Posádka Umístění CRT DS3 R3T Prémie
Černý – Kohout 1. místo 4 000 Euro + 50 litrů paliva ELF
Smékal – Hýbnerová technická závada v RZ11
Celkem DS3 R3T 4 000 Euro
Posádka Umístění CRT C2 R3 Max Prémie
Křížek – P. Novák spojka v RZ2
Celkem C2 R2 Max 0 Euro
CRT před Hustopečema
Třetím dějstvím Citroën Racing Trophy CZ Rally Hustopeče
Citroën Racing Trophy CZ se přesune z rozkvetlé jihočeské přírody do okolí jihomoravských vinic. V kalendáři českého šampionátu jsou dny 22. – 23. června 2012 vyhrazeny pro Agrotec Petronas rally Hustopeče. Seznam přihlášených posádek čítá pět vozů Citroën DS3 R3T a Citroën C2 R2 MAX. Z toho výčtu jsou do bojů o pohárové body a finanční prémie registrovány tři posádky.
Do výčtu favoritů třídy 5 budou jistě patřit dva speciály Citroën DS3 R3T. Jan Černý i Egon Smékal nebudou na jihomoravských tratích žádnými nováčky. Jan Černý startoval v Hustopečích v posledních třech ročnících, v sezoně 2010 s vozem Citroën C2 R2 MAX, se kterým skončil druhý v hodnocení dvoukolek. Loni přišel v závěru závodu o prvenství, takže letos jsou ambice příbramského jezdce opět nejvyšší.
„Rally Hustopeče známe dobře z našich předchozích startů. Dost často se zde odbočuje a akceleruje, což dvoukolce obecně nesedí. Navíc šotolina rovněž není pro dvoukolku optimálním povrchem. Přesto chceme jet na maximum a opět dojet co nejvýše absolutně. V týdne jsme pracovali na nastavení podvozku. Udělali jsme nějaké změny, které se mi zamlouvají. Ale skutečným testem bude až závod," říká před startem Jan Černý.
Egon Smékal společně s navigátorkou Monikou Hýbnerovou absolvují premiérový start v Hustopečích. Zlínský jezdec ale z minulosti má na svém kontě několik vavřínů ze svého působení ve třídě N3 (nyní třída 8). Bohužel po dobrém startu na Valašské rally, v dalších dvou závodech cíl nespatřili. Na Šumavě havarovali, v Českém Krumlově je zradila technika.
„Na Českém Krumlově se ještě projevily závady z naší předchozí havárie na Šumavě, a tak kromě psychické pohody jsme bohužel řešili i řadu technických problémů. Nyní jsme před Hustopečemi vyměnili všechny problémové komponenty, proto věřím, že se budeme moci na DS3 stoprocentně spolehnout.
Hustopečská soutěž má svůj nestandardní charakter. Jsem spíše zastáncem techničtějších tratí, ale pokud chceme bojovat na špičce dvoukolek, musíme zajet kdekoli. Budu rád, když se vrátíme na pozice, na kterých jsme sezonu zahajovali," doufá Egon Smékal.
Posledním účastníkem CRT CZ 2012 bude Petr Křížek s vozem Citroën C2 R2 MAX ve třídě 6. Do závodu je přihlášen se spolujezdcem Petrem Chlupem.
„V Českém Krumlově jsem si potvrdil, že s citroënem můžeme sahat po nejvyšších příčkách ve třídě 6 a s tím do Hustopečí odjíždíme. Rád bych dojel ve třídě co nejvýše, pro což uděláme maximum. Tamní tratě se mi zamlouvají, bohužel trochu negativně vnímám páteční harmonogram, protože v noci ne zcela dobře vidím. Ale s tím se musím poprat," přiznává Petr Křížek.
Dalšími dvěma reprezentanty značky Citroën budou při Agrotec Petronas Rally Hustopeče Michal Srb (C2 R2) a Maďar Kornél Lukács (C2 R2 MAX).
„Průběh Rallye Český Krumlov se negativně podepsal na počtu účastníků v Hustopečích, také polské týmy se ve větším počtu objeví až na Bohemia rally. Tam očekávám start až pěti vozů Citroën DS3 R3T. Navíc právě na mladoboleslavském závodě budou mít fanoušci možnost prohlédnout si repliku továrního speciálu Citroën DS3 WRC," říká promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
„Fanoušky Citroën Racing Trophy si opět dovolujeme pozvat do pohárového zázemí, které bude umístěno v servisní zóně na letišti Popice. Kromě chutné kávy Dallmayr pro ně bude už tradičně připraveno další číslo CRT Rallylife.cz Journalu," doplňuje Pletka.
Agrotec Petronas Rally Hustopeče startuje v pátek 22. června v 19:30 hodin na náměstí v Hustopečích. Trať soutěže měří 471 km, posádky budou bojovat o sekundy na 12 rychlostních zkouškách (171 km). Posádky jsou na cílové rampě očekávány v sobotu 23. června v 18 :34 hodin.
Jan Černý míří do kraje hroznů
Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Citroënem DS3 R3T mají před sebou další vystoupení v Mediasport MMČR.
Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, tak zní poněkud tajemně a chemicky název další ze soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, která se uskuteční v kraji, kde chemie příliš vítaná není. Vinaři z okolí Hustopečí by nebyli zřejmě příliš rádi, kdyby se do jejich láskyplně vyráběného produktu nějaká nežádoucí chemie dostala, a proto budou ostřížím zrakem sledovat, jak si povedou soutěžící na Rally Hustopeče, kteří se dostanou se závodními vozy nezřídka přímo i do vinohradů. Počínání jezdců na trati budou sledovat i desítky tisíc fanoušků motorismu, kteří se o nadcházejícím víkendu přijedou podívat na jednu z nejatraktivnějších rally v České republice. Rally Hustopeče je totiž známá tím, že na mnoha rychlostních zkouškách lze nalézt části tratě na divácky atraktivním, ale České republice jen zřídka využívanému šotolinovém povrchu. Právě na tuto výzvu se už nyní těší posádka Jan Černý – Pavel Kohout s Citroënem DS3 R3T, který do Hustopečí vyrazí ve své tradiční černé barvě, která má ale tentokrát i hodně smutný černý lesk. „Hodně námi otřásla zpráva o smrti našeho známého, spolujezdce Garetha Robertse, kterého jsme dobře poznali loni, při naší účasti ve WRC Academy. S Craigem Breenem byli naši soupeři, ale i přátelé současně. Byla to sehraná dvojka a loni vyhráli WRC Academy oprávněně, protože byli nejlepší. Je to hodně smutné, co se na Rally Targa Florio stalo. Rodině Garetha vyjadřujeme hlubokou soustrast a Craigovi přejeme hodně sil v téhle pro něj nelehké situaci," začíná smutně Jan Černý.
V Hustopečích už ale musí průběžně vedoucí posádka Mezinárodního mistrovství České republiky v rally v kategorii dvoukolek myslet na něco úplně jiného. Jejich cílem je opět vítězství v kategorii dvoukolek a v Citroën Racing Trophy, ale také současně i co nejlepší umístění v absolutní klasifikaci. Tentokrát to ale nebude zřejmě tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. „Rally Hustopeče známe dobře z našich předchozích startů. Dost často se zde odbočuje a zrychluje z malých rychlostí, a to dvoukolce proti čtyřkolkám obecně příliš nesedí. Navíc na šotolinových úsecích dvoukolka také není tak rychlá. Určitě ale budeme tahat, co to půjde. Jet jenom takticky na vítězství ve dvoukolkách pro nás má sice význam z hlediska bodů, ale my se chceme posunovat stále dál," vysvětluje svůj postoj k vyčkávací jízdě Honza Černý.
Citroën DS3 R3T Honzy Černého prošel v uplynulém týdnu pečlivým nastavením podvozku, při kterém se tým soustředil na tlumiče, jenž Černého – Kohouta v uplynulých závodech potrápily. „Uvidíme, udělali jsme nějaké změny, vypadá to dobře, ale tím nejlepším testem je až skutečný závod, kam už se moc těším," uzavírá Honza Černý.
Černý Citroën DS3 R3T týmu Černý Racing vyrazí do Rally Hustopeče se startovním číslem 15 na dveřích. Budeme s napětím očekávat kam až se podaří posádce Černý – Kohout vystoupat pořadím oproti svému startovnímu číslu. V Hustopečích na ně čeká celkem 12 rychlostních zkoušek a cíl v Hustopečích na náměstí, kterým první posádka přejede v sobotu 23. 6. 2012 po osmnácté hodině.
Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 2012
23. – 24. března Bonver Valašská rally
25. – 26. května Rallye Český Krumlov
22. – 23. června Agrotec Rally Hustopeče
13. – 15. července Rally Bohemia
31. srpna – 2. září Barum Czech Rally Zlín
04. – 06. října Rally Příbram
V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012" bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5
Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600)
1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO 10 bodů
2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů
3. místo 1 500 € + maziva Total 6 bodů
Celkem 8 000 € / závod
Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6
Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)
1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid 10 bodů
2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů
3. místo 500 € + maziva Total 6 bodů
Celkem 2 500 € / závod
Citroën RacingTrophy CZ zajišťuje společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)
Všechny potřebné informace k Citroën RacingTrophy CZ 2012 naleznete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Total a Pirelli jsou partnery CITROËN RACING TROPHY.
Partnery CRT v ČR jsou dále také společnosti PSA Finance Česká republika a OMD.
Mediálními partnery Citroën Racing Trophy CZ 2012 jsou televizní stanice Sport5, www.rallylife.cz, www.ewrc.cz a Svět motorů.