Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Rallylegend San Marino 2025

      4.11.2025

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»Barumku Romana Kresty zhatil defekt pneumatiky
    Osobnosti

    Barumku Romana Kresty zhatil defekt pneumatiky

    By Tomáš Plachý27.8.20134 Mins Read

    Roman Kresta s navigátorem Petrem Grossem zakončili prestižní Barum Czech Rally Zlín na pátém místě absolutní klasifikace. Posádku ADELL MOGUL racing teamu připravil o lepší výsledek defekt pneumatiky.

    Vyrovnanost startovního pole letošní Barum rally se potvrzovala od úvodních kilometrů. Krestova fabie figurovala po úvodní divácké speciálce v nočních ulicích Zlína na šestém místě, ale na klasických zkouškách začala stoupat kupředu. Po prvním průjezdu Trojákem se usadila na třetí pozici a nadále sekundovala tradičním konkurentům Kopeckému a Pechovi na čelních pozicích. Při druhém průjezdu Trojákem dvojici ADELL MOGUL racing teamu bohužel zpomalili diváci, asistující návratu tovární fabie Fina Lappiho zpět na trať.

    „Diváci na nás mávali, museli jsme hodně zpomalit. Ztratili jsme tam nějaký čas. Když jsme posléze žádali o jeho úpravu, nebyli jsme vyslyšeni," popsal navigátor Petr Gross.

    Ztráta na druhého Pecha se díky tomu navýšila o šestnáct vteřin, na necelou půlminutu a s tímto odstupem Kresta s Grossem zakončili i první etapu zlínského závodu.
    Zlínsko se v neděli probudilo do sychravého rána. Ale proměnlivé podmínky byly vždy tím, čeho Roman v minulosti dokázal využít. A to platilo i tentokrát. Zvítězil v prvním průjezdu testu Maják, v součtu druhého dne byl nejrychlejší ve čtyřech ze šesti testů.

    „Ráno jsme to ještě zkusili a Maják nás teoreticky vrátila do hry o druhé místo. Bohužel na následujícím testu Jankovice nás postihl defekt. Ani nevím, kde se to stalo, bohužel guma na pravém předním kole se rychle zula a v následných rychlých pasážích to bylo hodně nebezpečné. Proto jsme zastavili a před Kostelany pneumatiku měnili. Jenže část gumy se namotala na tlumič a poloosu, což nás zdrželo při její výměně," popsal smolný incident Roman Kresta.

    Tříapůlminutová ztráta znamenala propad na páté místo, na kterém Roman Kresta s Petrem Grossem závod i zakončili.

    „Závěrečný den jsem si vyloženě užíval. Jak jsem dříve nebýval fanouškem Majáku, letos mi sednul famózně. Proto škoda defektu. Po něm jsem se na to chtěl chvíli vykašlat, ale autu nic nebylo, a tak jsme pokračovali dál a výsledkem byly další rychlé časy. Domnívám se, že to bylo z naší strany podařené rozloučení," řekl v cíli Roman Kresta, zároveň se radující i z třetí pozice Jaromíra Tarabuse ve voze stáje Kresta Racing.

    Roman Kresta

    A právě v úloze manažera vidí luhačovický jezdec svoji další budoucnost. Nějaké další svezení ale nevylučuje…

    „Určitě mám stále co dělat. Je nasmlouvána řada věcí, takže se budu kolem rallysportu neustále pohybovat. A co bude za rok, to zatím neřeším. Ale neříkám, že se nikdy nesvezu. Auto zůstává v našich dílnách, takže pokud bude chuť, tak do toho půjdu," naznačuje další budoucnost Roman Kresta.

    „Závěrem bych rád poděkoval rodině, všem partnerům za spolupráci, členům týmu za hladký průběh sezony a fanouškům za citelnou podporu na všech letošních závodech," uzavřel pilot ADELL MOGUL racing teamu.


    ADELL MOGUL racing team uzavře sezonu ve Zlíně

    Letošní tři plánované starty zkompletuje na Barum Czech Rally Zlín dvojice Roman Kresta – Petr Gross. Na trať 43. ročníku zlínské soutěže vyrazí se startovním číslem 6.

    Barum Rally patří v posledních letech k nejprestižnějším domácím závodům, a tak v omezeném letošním programu ADELL MOGUL racing teamu nemohla chybět. Kolem tratí se schází desítky tisíc fanoušků a Roman Kresta je jedním ze čtveřice trojnásobných vítězů tohoto závodu (Hubáček, Haugland, Bertone).

    Po bronzovém výsledku na Rally Bohemia, kdy se Kresta s Grossem drželi na dohled konkurence, se podobný průběh dá očekávat i na tratích kolem Zlína. Vizitka „domácího závodu" ale luhačovického jezdce už zásadně nesvazuje.

    „Připravovali jsme se jako na každý jiný závod. Absolvovali jsme dva testy. Už to ale nebylo o velkých kilometrech, nebylo to potřeba. Spíše o potvrzení dalších drobných změn, které jsme provedli už před Bohemií a které nás zrychlily. Navíc jezdec mého kalibru musí sednout do auta a vědět, jak rychle jet," říká Roman Kresta.
    „Získali jsme i řadu nových poznatků o ´evropských´ pneumatikách, které jsme před Bohemií neměli. Nyní jsme je vyzkoušeli na suchém i mokrém povrchu,"
    doplňuje luhačovický pilot.

    Roman Kresta - Petr Gross  Škoda Fabia S2000

    Romana Krestu i letos zřejmě čekají otázky, zda tento ročník Barumky pro něj bude tím posledním. Ale z rodáka z Trnavy jasnou odpověď ani tentokrát nedostanete…

    ⇥

    „Letos jsme si naplánovali omezený program, a co bude dál, to zatím vůbec neřeším. V duchu profesionálního přístupu však Barumka bude posledním závodem. Ale stále budu mít auto k dispozici, takže se třeba někde objevím. Ale nepodnikám žádné kroky, abych v příštím roce v MMČR startoval."

    "Na Barum rally jsem letos s radostí pozval řadu lidí, kteří nám v kariéře pomohli. A to hlavně v mých začátcích. Zlínským startem chci všem kolem sebe poděkovat a určitě nezapomenu ani na fanoušky, kteří mě vždy doma ´hnali´ kupředu," přiznává Roman Kresta.

    Barum Czech Rally Zlín jezdci Roman Kresta Škoda závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák31.7.2025

    VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

    Ivo Nowi Novák13.7.2025

    Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

    Ivo Nowi Novák29.12.2024

    Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.