Roman Kresta s navigátorem Petrem Grossem zakončili prestižní Barum Czech Rally Zlín na pátém místě absolutní klasifikace. Posádku ADELL MOGUL racing teamu připravil o lepší výsledek defekt pneumatiky.

Vyrovnanost startovního pole letošní Barum rally se potvrzovala od úvodních kilometrů. Krestova fabie figurovala po úvodní divácké speciálce v nočních ulicích Zlína na šestém místě, ale na klasických zkouškách začala stoupat kupředu. Po prvním průjezdu Trojákem se usadila na třetí pozici a nadále sekundovala tradičním konkurentům Kopeckému a Pechovi na čelních pozicích. Při druhém průjezdu Trojákem dvojici ADELL MOGUL racing teamu bohužel zpomalili diváci, asistující návratu tovární fabie Fina Lappiho zpět na trať.

„Diváci na nás mávali, museli jsme hodně zpomalit. Ztratili jsme tam nějaký čas. Když jsme posléze žádali o jeho úpravu, nebyli jsme vyslyšeni," popsal navigátor Petr Gross.

Ztráta na druhého Pecha se díky tomu navýšila o šestnáct vteřin, na necelou půlminutu a s tímto odstupem Kresta s Grossem zakončili i první etapu zlínského závodu.
Zlínsko se v neděli probudilo do sychravého rána. Ale proměnlivé podmínky byly vždy tím, čeho Roman v minulosti dokázal využít. A to platilo i tentokrát. Zvítězil v prvním průjezdu testu Maják, v součtu druhého dne byl nejrychlejší ve čtyřech ze šesti testů.

„Ráno jsme to ještě zkusili a Maják nás teoreticky vrátila do hry o druhé místo. Bohužel na následujícím testu Jankovice nás postihl defekt. Ani nevím, kde se to stalo, bohužel guma na pravém předním kole se rychle zula a v následných rychlých pasážích to bylo hodně nebezpečné. Proto jsme zastavili a před Kostelany pneumatiku měnili. Jenže část gumy se namotala na tlumič a poloosu, což nás zdrželo při její výměně," popsal smolný incident Roman Kresta.

Tříapůlminutová ztráta znamenala propad na páté místo, na kterém Roman Kresta s Petrem Grossem závod i zakončili.

„Závěrečný den jsem si vyloženě užíval. Jak jsem dříve nebýval fanouškem Majáku, letos mi sednul famózně. Proto škoda defektu. Po něm jsem se na to chtěl chvíli vykašlat, ale autu nic nebylo, a tak jsme pokračovali dál a výsledkem byly další rychlé časy. Domnívám se, že to bylo z naší strany podařené rozloučení," řekl v cíli Roman Kresta, zároveň se radující i z třetí pozice Jaromíra Tarabuse ve voze stáje Kresta Racing.

Roman Kresta

A právě v úloze manažera vidí luhačovický jezdec svoji další budoucnost. Nějaké další svezení ale nevylučuje…

„Určitě mám stále co dělat. Je nasmlouvána řada věcí, takže se budu kolem rallysportu neustále pohybovat. A co bude za rok, to zatím neřeším. Ale neříkám, že se nikdy nesvezu. Auto zůstává v našich dílnách, takže pokud bude chuť, tak do toho půjdu," naznačuje další budoucnost Roman Kresta.

„Závěrem bych rád poděkoval rodině, všem partnerům za spolupráci, členům týmu za hladký průběh sezony a fanouškům za citelnou podporu na všech letošních závodech," uzavřel pilot ADELL MOGUL racing teamu.


ADELL MOGUL racing team uzavře sezonu ve Zlíně

Letošní tři plánované starty zkompletuje na Barum Czech Rally Zlín dvojice Roman Kresta – Petr Gross. Na trať 43. ročníku zlínské soutěže vyrazí se startovním číslem 6.

Barum Rally patří v posledních letech k nejprestižnějším domácím závodům, a tak v omezeném letošním programu ADELL MOGUL racing teamu nemohla chybět. Kolem tratí se schází desítky tisíc fanoušků a Roman Kresta je jedním ze čtveřice trojnásobných vítězů tohoto závodu (Hubáček, Haugland, Bertone).

Po bronzovém výsledku na Rally Bohemia, kdy se Kresta s Grossem drželi na dohled konkurence, se podobný průběh dá očekávat i na tratích kolem Zlína. Vizitka „domácího závodu" ale luhačovického jezdce už zásadně nesvazuje.

„Připravovali jsme se jako na každý jiný závod. Absolvovali jsme dva testy. Už to ale nebylo o velkých kilometrech, nebylo to potřeba. Spíše o potvrzení dalších drobných změn, které jsme provedli už před Bohemií a které nás zrychlily. Navíc jezdec mého kalibru musí sednout do auta a vědět, jak rychle jet," říká Roman Kresta.
„Získali jsme i řadu nových poznatků o ´evropských´ pneumatikách, které jsme před Bohemií neměli. Nyní jsme je vyzkoušeli na suchém i mokrém povrchu,"
doplňuje luhačovický pilot.

Roman Kresta - Petr Gross  Škoda Fabia S2000

Romana Krestu i letos zřejmě čekají otázky, zda tento ročník Barumky pro něj bude tím posledním. Ale z rodáka z Trnavy jasnou odpověď ani tentokrát nedostanete…

„Letos jsme si naplánovali omezený program, a co bude dál, to zatím vůbec neřeším. V duchu profesionálního přístupu však Barumka bude posledním závodem. Ale stále budu mít auto k dispozici, takže se třeba někde objevím. Ale nepodnikám žádné kroky, abych v příštím roce v MMČR startoval."

"Na Barum rally jsem letos s radostí pozval řadu lidí, kteří nám v kariéře pomohli. A to hlavně v mých začátcích. Zlínským startem chci všem kolem sebe poděkovat a určitě nezapomenu ani na fanoušky, kteří mě vždy doma ´hnali´ kupředu," přiznává Roman Kresta.

Share.
Leave A Reply