RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Barumku Romana Kresty zhatil defekt pneumatiky
    Osobnosti

    Barumku Romana Kresty zhatil defekt pneumatiky

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý27.8.2013Updated:21.8.2016Žádné komentáře4 Mins Read

    Roman Kresta s navigátorem Petrem Grossem zakončili prestižní Barum Czech Rally Zlín na pátém místě absolutní klasifikace. Posádku ADELL MOGUL racing teamu připravil o lepší výsledek defekt pneumatiky.

    Vyrovnanost startovního pole letošní Barum rally se potvrzovala od úvodních kilometrů. Krestova fabie figurovala po úvodní divácké speciálce v nočních ulicích Zlína na šestém místě, ale na klasických zkouškách začala stoupat kupředu. Po prvním průjezdu Trojákem se usadila na třetí pozici a nadále sekundovala tradičním konkurentům Kopeckému a Pechovi na čelních pozicích. Při druhém průjezdu Trojákem dvojici ADELL MOGUL racing teamu bohužel zpomalili diváci, asistující návratu tovární fabie Fina Lappiho zpět na trať.

    „Diváci na nás mávali, museli jsme hodně zpomalit. Ztratili jsme tam nějaký čas. Když jsme posléze žádali o jeho úpravu, nebyli jsme vyslyšeni," popsal navigátor Petr Gross.

    Ztráta na druhého Pecha se díky tomu navýšila o šestnáct vteřin, na necelou půlminutu a s tímto odstupem Kresta s Grossem zakončili i první etapu zlínského závodu.
    Zlínsko se v neděli probudilo do sychravého rána. Ale proměnlivé podmínky byly vždy tím, čeho Roman v minulosti dokázal využít. A to platilo i tentokrát. Zvítězil v prvním průjezdu testu Maják, v součtu druhého dne byl nejrychlejší ve čtyřech ze šesti testů.

    „Ráno jsme to ještě zkusili a Maják nás teoreticky vrátila do hry o druhé místo. Bohužel na následujícím testu Jankovice nás postihl defekt. Ani nevím, kde se to stalo, bohužel guma na pravém předním kole se rychle zula a v následných rychlých pasážích to bylo hodně nebezpečné. Proto jsme zastavili a před Kostelany pneumatiku měnili. Jenže část gumy se namotala na tlumič a poloosu, což nás zdrželo při její výměně," popsal smolný incident Roman Kresta.

    Tříapůlminutová ztráta znamenala propad na páté místo, na kterém Roman Kresta s Petrem Grossem závod i zakončili.

    „Závěrečný den jsem si vyloženě užíval. Jak jsem dříve nebýval fanouškem Majáku, letos mi sednul famózně. Proto škoda defektu. Po něm jsem se na to chtěl chvíli vykašlat, ale autu nic nebylo, a tak jsme pokračovali dál a výsledkem byly další rychlé časy. Domnívám se, že to bylo z naší strany podařené rozloučení," řekl v cíli Roman Kresta, zároveň se radující i z třetí pozice Jaromíra Tarabuse ve voze stáje Kresta Racing.

    Roman Kresta

    A právě v úloze manažera vidí luhačovický jezdec svoji další budoucnost. Nějaké další svezení ale nevylučuje…

    „Určitě mám stále co dělat. Je nasmlouvána řada věcí, takže se budu kolem rallysportu neustále pohybovat. A co bude za rok, to zatím neřeším. Ale neříkám, že se nikdy nesvezu. Auto zůstává v našich dílnách, takže pokud bude chuť, tak do toho půjdu," naznačuje další budoucnost Roman Kresta.

    „Závěrem bych rád poděkoval rodině, všem partnerům za spolupráci, členům týmu za hladký průběh sezony a fanouškům za citelnou podporu na všech letošních závodech," uzavřel pilot ADELL MOGUL racing teamu.


    ADELL MOGUL racing team uzavře sezonu ve Zlíně

    Letošní tři plánované starty zkompletuje na Barum Czech Rally Zlín dvojice Roman Kresta – Petr Gross. Na trať 43. ročníku zlínské soutěže vyrazí se startovním číslem 6.

    Barum Rally patří v posledních letech k nejprestižnějším domácím závodům, a tak v omezeném letošním programu ADELL MOGUL racing teamu nemohla chybět. Kolem tratí se schází desítky tisíc fanoušků a Roman Kresta je jedním ze čtveřice trojnásobných vítězů tohoto závodu (Hubáček, Haugland, Bertone).

    Po bronzovém výsledku na Rally Bohemia, kdy se Kresta s Grossem drželi na dohled konkurence, se podobný průběh dá očekávat i na tratích kolem Zlína. Vizitka „domácího závodu" ale luhačovického jezdce už zásadně nesvazuje.

    „Připravovali jsme se jako na každý jiný závod. Absolvovali jsme dva testy. Už to ale nebylo o velkých kilometrech, nebylo to potřeba. Spíše o potvrzení dalších drobných změn, které jsme provedli už před Bohemií a které nás zrychlily. Navíc jezdec mého kalibru musí sednout do auta a vědět, jak rychle jet," říká Roman Kresta.
    „Získali jsme i řadu nových poznatků o ´evropských´ pneumatikách, které jsme před Bohemií neměli. Nyní jsme je vyzkoušeli na suchém i mokrém povrchu,"
    doplňuje luhačovický pilot.

    Roman Kresta - Petr Gross  Škoda Fabia S2000

    Romana Krestu i letos zřejmě čekají otázky, zda tento ročník Barumky pro něj bude tím posledním. Ale z rodáka z Trnavy jasnou odpověď ani tentokrát nedostanete…

    ⇥

    „Letos jsme si naplánovali omezený program, a co bude dál, to zatím vůbec neřeším. V duchu profesionálního přístupu však Barumka bude posledním závodem. Ale stále budu mít auto k dispozici, takže se třeba někde objevím. Ale nepodnikám žádné kroky, abych v příštím roce v MMČR startoval."

    "Na Barum rally jsem letos s radostí pozval řadu lidí, kteří nám v kariéře pomohli. A to hlavně v mých začátcích. Zlínským startem chci všem kolem sebe poděkovat a určitě nezapomenu ani na fanoušky, kteří mě vždy doma ´hnali´ kupředu," přiznává Roman Kresta.

    Barum Czech Rally Zlín jezdci Roman Kresta Škoda závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Testovací den před BRCZ – Halenkovice 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.