Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»40 let MS – 2001: Opožděný finiš Peugeotu
    Mitsubishi Lancer EVO
    Závody

    40 let MS – 2001: Opožděný finiš Peugeotu

    By Redakce RL.CZ31.12.20138 Mins Read

    Peugeot dokázal obhájit pouze značkový titul, mezi piloty „brala“ první tři příčky konkurence. Mistrem světa se stal Richard Burns, následován Colinem McRaem a Tommim Mäkinenem.

    <<<  sezóna 2000 – sezóna 2002 >>>


    Mäkinenův monacký hattrik

    První soutěž jednadvacátého století připomínala „déjà vu“. Výsledky nejstarší soutěže světa byly jako překopírované z loňského roku.

    Přesně po 12 měsících se vrátil na nejvyšší stupínek Tommi Mäkinen, který se stal třetím jezdcem v historii po Munarim a Röhrlovi, který v Monaku dosáhl hattricku.

    Mitsubishi Lancer EVO

    Druhou příčku obsadil opět Sainz s Focusem WRC a jeho kolega McRae v závěru opět odpadl. Stejný byl osud trojlístku Peugeotu. I když úřadující mistr světa v úvodu soutěže dominoval, Grönholm, Panizzi ani nová týmová posila Auriol nepřečkali první etapu.

    Peugeot 206 WRC

    Stejné fiasko postihlo favorizovaný tým Subaru. Pětadvacetiletý Märtin nedojel pro poruchu elektroniky ani na úvodní vložky, Solberg havaroval a v cíli prvního dne chyběl i Burns. Z Waterloo předních posádek těžily druhořadé týmy. Zejména Škoda Motorsport, která se díky Schwarzovi probojovala až na čtvrtou příčku absolutního pořadí.

    Hyundai Accent WRC

    Nepříjemnou novinkou sezony bylo odstoupení španělské značky Seat. Zatímco zkušený Auriol našel angažmá u Peugeotu, Gardemeister musel vzít zavděk privátní „dvěstěšestkou“. Delecour přešel k Fordu. Jediný, kdo musel z kola ven, byl Juha Kankkunen. Ačkoliv Japonci nasadili na vybraných soutěžích čtyři tovární Imprezy WRC, na čtyřnásobného mistra světa místo nezbylo.

    Škoda Octavia WRC crash

    Situace se částečně opakovala i ve Švédsku. Stejně jako v předchozí sezoně dominoval finský jezdec na Peugeotu 206 WRC. Tentokrát se však nejednalo o Grönholma, nýbrž o hostujícího Harriho Rovanperu, který navíc startoval s vozem vybaveným pouze pětistupňovou převodovkou. Pikantní na tom bylo, že Rovanperä nebyl registrovaný a nemohl získat body do hodnocení značek.

    Grönholm a Auriol odpadli, takže obhájce světového titulu neměl po dvou soutěžích na kontě ani jeden bod! Nepříznivá situace se otočila až ve Španělsku, kde francouzský tým se lvem ve znaku obsadil první dvě příčky. Pak však následovaly další tři těžké šotolinové soutěže, kde zůstal Peugeot bez bodu. Po první polovině sezony byla francouzská značka s pouhými 20 body až čtvrtá. Vedl Ford s 60 mistrovskými body.

    Peugeot 206 WRC

    Teprve ve Finsku se karta konečně obrátila a jezdci Peugeotu začali dohánět manko. Úřadující mistr světa Grönholm konečně protrhl smůlu a obhájil loňské prvenství na domácí Grand prix a v Austrálii. Bratři Panizziové triumfovali podruhé v San Remu a postarali se o nejvyšší příděl bodů na Korsice. Před finálovou soutěží na britských ostrovech měl Peugeot 4bodový náskok před Fordem. Díky dvojnásobnému triumfu Grönholma a Rovanpery si francouzská automobilka zajistila druhý titul.


    Loeb přichází na scénu

    Sezona 2001 patřila k nejzajímavějším a nejlépe obsazeným v celé historii MS v rally. Trojnásobný vítěz Britské rally Richard Burns se na prestižní domácí soutěži musel spokojit s bronzem, ale zároveň se stal mistrem světa těsně před Colinem McRaem. První tři jezdce konečné klasifikace dělily pouhé tři body. O vítězství se podělilo celkem osm jezdců na vozech pěti značek.

    Citroën Xsara WRC


    Novinka Citroën Xsara WRC

    Největší událostí roku byl bezesporu nástup týmu Citroën Sport s modelem Xsara WRC. Francouzská značka v MS nebyla zaregistrovaná, ale její výsledky nikoho nenechaly na pochybách o budoucím potenciálu. To samozřejmě vyvolalo velké diskuze ohledně rivality obou sesterských značek koncernu PSA.

    Celá řada komponentů Xsary byla použita z úspěšné kitové verze s pohonem předních kol a atmosférickým dvoulitrovým motorem. Citroën navíc prototyp s názvem Xsara T4 dokonale vyzkoušel o rok dříve ve francouzském šampionátu.

    Ford Focus WRC

    Senzační debut na Katalánské rally přesto vyvolal údiv. Oba jezdci Puras a Bugalski vedli téměř celou soutěž, ale v závěru měli technické problémy. Španěl Jesus Puras měl velkou šanci na vítězství i v San Remu, ale vyšlo mu to až do třetice. Na korsické Rallye de France se značka Citroën poprvé zapsala do historických análů.

    Peugeot 206 WRC

    Novou Xsaru WRC dostal příležitost vyzkoušet i vítěz nové kategorie Super 1600 Sébastien Loeb. Mladý Francouz při debutu dokázal vyhrát čtyři měřené úseky a v cíli ztrácel pouhých 11 sekund na vítězného Panizziho. Hlavním úkolem Loeba v sezoně 2001 ovšem byly starty s Citroënem Saxo S1600. Tady si počínal naprosto suverénně a vyhrál všech pět soutěží, na kterých startoval. Jeho nejbližší pronásledovatel Andrea Dallavila s Fiatem Punto S1600 zvítězil při Loebově neúčasti pouze v San Remu.

    Toyota Corolla WRC

    Nová kategorie se měla čile k světu, první sezony se zúčastnilo celkem 23 jezdců na vozech čtyř značek.

    Ve třetím roce svého působení dosáhla značka Škoda na 17 mistrovských bodů (stejně jako Hyundai) a obsadila v hodnocení pátou příčku. Největším dobrodružstvím i úspěchem byl bezesporu start na Rally Safari v Keni, kde Armin Schwarz vedl v úvodní sekci a v cíli obsadil senzační bronzovou příčku. Bruno Thiry zůstal celou sezonu hluboko v jeho stínu. Za volant tovární Octavie WRC se třikrát posadil Roman Kresta, ale ani jednou nedojel do cíle.

    Subaru Impreza WRC

    Převzato z časopisu RALLY 10 / 2013. Informace o předplatném najdete na www.alitron.cz!


    MS 2001

    Značky:
    1. Peugeot 106,2. Ford 86, 3. Mitsubishi 69, 4. Subaru 66, 5. Škoda 17, 6. Hyundai 17

    Jezdci:
    1. Richard Burns 44, 2. Colin McRae 42, 3. Tommi Mäkinen 41, 4. Marcus Grönholm 36, 5. Harri Rovanperä 36, 6. Carlos Sainz 33, 7. Didier Auriol 23, 8. Gilles Panizzi 22, 9. Francois Delecour 15, 10. Petter Solberg 11, 11. Jesús Puras 10, 12. Armin Schwarz 9, 13. Freddy Loix 9, 14. Sébastien Loeb 6, 15. Thomas Radström 6, 16. Toni Gardemeister 5, 17. Alister McRae 4, 18. Toshihiro Arai 3, 19. Markko Märtin 3, 20. Renato Travaglia 2, 21. Philippe Bugalski 1, 22. Kenneth Eriksson 1, 23. Pasi Hagström 1, 24. Gabriel Pozzo 1

    Production Cup:
    1. Gabriel Pozzo (Mitsubishi Lancer Evo sk. N)
    Teams Cup:
    Toyota Castrol Team Denmark
    Super 1600 (JWRC):
    1. Sébastein Loeb (Citroën Saxo S1600) 50, 2. Andrea Dallavilla 30, 3. Niall McShea 12, 4. Larry Cols 11, 5. Giandomenico Basso 10, 6. Martin Stenshorne 8, 7. Francois Duval 6, 8. Corrado Fontana 6, 9. Jussi Välimäki 4, 10. Alejandro Galanti 4


    Výsledky MS 2001

    69. Rallye Automobile de Monte-Carlo (19. – 21. ledna)
    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution 6.5) 4:38:04.3
    2. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 01) 4:39:05.1
    3. François Delecour (Ford Focus RS WRC 01) 4:40:09.6

    50. International Swedish Rally (9. – 11. února)
    1. Harri Rovanperä (Peugeot 206 WRC) 3:27:01.1
    2. Thomas Rådström (Mitsubishi Carisma GT Evo 6.5) 3:27:29.0
    3. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 01) 3:27:38.1

    35. TAP Rallye de Portugal (8. – 11. března)
    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evo 6.5) 3:46:42.1
    2. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 01) 3:46:50.7
    3. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:49:37.7

    37. Rallye Catalunya-Costa Brava (Rallye de Espana – 23. – 25. března)
    1. Didier Auriol (Peugeot 206 WRC) 3:40:54.7
    2. Gilles Panizzi (Peugeot 206 WRC) 3:41:17.9
    3. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution 6.5) 3:41:56.1

    21. Rally Argentina (3. – 6. května)
    1. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 01) 4:18:25.3
    2. Richard Burns (Subaru Impreza WRC2001) 4:18:52.2
    3. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 01) 4:20:11.7

    29. Cyprus Rally (1. – 3. června)
    1. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 01) 5:07:32.7
    2. Richard Burns (Subaru Impreza WRC2001) 5:07:49.1
    3. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 01) 5:07:59.2

    48. Acropolis Rally (15. – 17. června)
    1. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 01) 4:19:01.9
    2. Petter Solberg (Subaru Impreza WRC2001) 4:19:50.9
    3. Harri Rovanperä (Peugeot 206 WRC) 4:20:37.6

    49. Safari Rally Kenya (20. – 22. července)
    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution 6.5) 8:58:37
    2. Harri Rovanperä (Peugeot 206 WRC) 9:11:14
    3. Armin Schwarz (Škoda Octavia WRC) 9:16:12

    51. Neste Rally Finland (24. – 26. srpna)
    1. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:23:12.8
    2. Richard Burns (Subaru Impreza WRC2001) 3:23:37.8
    3. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 01) 3:23:45.1

    31. Propecia Rally New Zealand (21. – 23. září)
    1. Richard Burns (Subaru Impreza WRC2001) 3:47:28.0
    2. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 01) 3:48:12.6
    3. Harri Rovanperä (Peugeot 206 WRC) 3:48:18.1

    43. Rallye Sanremo – Rallye d’Italia (5. – 7. října)
    1. Gilles Panizzi (Peugeot 206 WRC) 4:05:49.5
    2. Sébastien Loeb (Citroen Xsara WRC) 4:06:00.9
    3. Didier Auriol (Peugeot 206 WRC) 4:06:44.4

    45. Tour de Corse – Rallye de France (19. – 21. října)
    1. Jesús Puras (Citroen Xsara WRC) 3:58:35.5
    2. Gilles Panizzi (Peugeot 206 WRC) 3:58:53.0
    3. Didier Auriol (Peugeot 206 WRC) 3:59:47.4

    14. Telstra Rally Australia (1. – 4. listopadu)
    1. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:17:01.3
    2. Richard Burns (Subaru Impreza WRC2001) 3:17:41.7
    3. Didier Auriol (Peugeot 206 WRC) 3:18:21.4

    57. Network Q Rally of Great Britain (22. – 25. listopadu)
    1. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:23:44.8
    2. Harri Rovanperä (Peugeot 206 WRC) 3:26:11.9
    3. Richard Burns (Subaru Impreza WRC2001) 3:27:00.2

    40 let MS Citroën Ford historie soutěží Mitsubishi Peugeot seriál Škoda Subaru Toyota WRC/Mistrovství světa závody
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák24.9.2025

    23. RALLYLEGEND 2025 – cesta do minulosti pod majestátním Monte Titanem

    Ivo Nowi Novák4.8.2025

    Barum Czech Rally Zlín 2025 – seznam přihlášených posádek

    Ivo Nowi Novák3.8.2025

    STAR Rally Historic 2025 – seznam přihlášených posádek

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 8
    Celý den

    Rally Fulnek 2025

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.