RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design
    • Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023
    • Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      Recent
      By Redakce RL.CZ26.3.2023

      Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      Recent
      By Ivo Nowi Novák30.3.2023

      Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

      By Ivo Nowi Novák26.3.2023

      Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»40 let MS – 2000: Začátek francouzské éry
    Peugeto 206 WRC
    Závody

    40 let MS – 2000: Začátek francouzské éry

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ29.12.2013Updated:2.2.2020Žádné komentáře7 Mins Read

    Historie se opakuje. Francouzská značka Peugeot se po 15 letech vrátila v plné parádě do seriálu MS a znovu způsobila revoluci. Francouzský tým vynesl na výsluní dalšího „létajícího Fina“ Marcuse Grönholma.

    <<< 1999 – 2001 >>>


    Na začátku sezony se zdálo, že konec milénia ve světovém šampionátu žádné převratné změny nepřinese. Čtyřnásobný mistr světa Tommi Mäkinen porazil na Rallye Monte Carlo se svým Mitsubishi Lancer Evolution skupiny A všechny jezdce na speciálech kategorie WRC a připsal si dvacátý triumf v MS.

    Mitsubishi Lancer EVO Gr.A

    Pohroma pro tým Peugeot

    Ambiciózní tým Peugeot ztratil všechny tři vozy druhý den ráno. Delecour, Panizzi ani Grönholm nemohli v uzavřeném parkovišti nastartovat motory svých „dvěstěšestek“. Stačilo, aby teplota klesla na -5 °C, a vysokokarátové agregáty zůstaly němé.

    VIDEO: Rallye Monte Carlo 2000 HIGHLIGHTS

    Stejná pohroma postihla i Richarda Burnse s Imprezou WRC, který dominoval na obou závěrečných soutěžích loňského roku.

    V dobrém světle se ukázaly tovární Fordy Focus WRC vyzbrojené novými turbodmychadly, spojkami a systémem sání. Carlos Sainz obsadil druhou příčku, jeho kolega Colin McRae přišel o místo na stupních vítězů až v úplném závěru pro poruchu motoru.

    Ford Focus WRC


    Marcus Grönholm přichází na scénu

    Druhá zimní soutěž byla symbolickým začátkem nové éry a představila novou hvězdu. Marcus Grönholm s Peugeotem 206 WRC vedl Švédskou rally od RZ2 až do cíle a porazil vítěze posledních dvou ročníků Mäkinena. Finský jezdec z Espoo právě oslavil 32. narozeniny a většinu své kariéry strávil za volantem soukromé toyoty na skandinávských soutěžích. Švédská rally byla jeho prvním světovým triumfem, ale v sezoně 2000 nezůstala osamocená. Grönholm zvítězil také na domácí prestižní Finské rally a opanoval obě soutěže u protinožců. Když se k této bilanci připočítala tři druhá místa, stačilo to i na jezdecký titul.

    Peugeto 206 WRC

    Ke značkovému mistrovskému titulu pro Peugeot přispěl také asfaltový atlet Gilles Panizzi, který byl nejrychlejší na Korsice a v San Remu. Třetí mušketýr „lvího“ týmu Francois Delecour už byl výkonnostně za zenitem a na vítězství nedosáhl. Francouzské týmy koncernu PSA od té doby dominovaly seriálu MS až do letošního roku.


    Výměna stráží

    Konec japonské éry předznamenal odchod úspěšného týmu TTE ze scény. Corolly WRC se v rukou soukromých týmů na soutěžních tratích nadále objevovaly, ale mateřská automobilka se přeorientovala na Formuli 1.

    Mitsubishi nadále tvrdošíjně nasazovalo své Lancery v úpravě pro skupinu A. V první polovině roku se ukázalo, že stávající vůz už není konkurenceschopný ani s fenomenálním Mäkinenem za volantem. Nová evoluce číslo 6, která debutovala ve Finsku, byla důsledně odlehčená a vyvážená. Hlavní novinkou byl nový design přední nápravy a elektronika. Tým se třemi diamanty ve znaku zůstal jako jediný věrný elektromagnetickému ovládání aktivních diferenciálů, zatímco všichni ostatní využívali hydraulické systémy.

    Nejúspěšnější značkou roku se stalo jednoznačně Subaru se čtvrtou generací Imprezy WRC. Richard Burns vyhrál, stejně jako Grönholm, čtyři soutěže a k jezdeckému titulu mu chybělo pouhých 5 bodů.

    Subaru Impreza WRC


    Hyundai Accent WRC

    Horkou novinkou roku byl Hyundai Accent WRC, který slavil premiéru ve Švédsku. Poměrně dlouhý vůz (4,2 metru) měl podobně jako Peugeot 206 WRC a Focus WRC převodové ústrojí Xtrac s podélným uspořádáním převodovky. Technickým problémem byl posilovač řízení.

    Zkušeného Kennetha Erikssona doplnil v týmu Alister McRae. Největší úspěch sklidili oba jezdci na opačném konci světa. Zatímco Alister se blýskl nejrychlejším časem na RZ na Novém Zélandě, Eriksson obsadil čtvrtou příčku v Austrálii. V konečném hodnocení posbíral nováček v kategorii WRC, stejně jako značka Škoda, 8 mistrovských bodů.


    Škoda Motorsport spíše paběrkovala

    Mladoboleslavský tým se neúčastnil kompletního seriálu, velkým zklamáním bylo angažmá průměrného španělského jezdce Luise Climenta. Octavia WRC měla šanci pouze na nejtěžších soutěžích v Africe a Řecku.

    Škoda Octavia WRC

    Mediálně se česká značka nejvíce proslavila obrovským skokem Armina Schwarze na kultovní vložce Fafe v Portugalsku.

    Za zmínku určitě stojí i skutečnost, že se na sklonku roku dočkali továrního angažmá oba nejtalentovanější jezdci té doby. Estonec Markko Märtin i ambiciózní Nor Petter Solberg dostali příležitost startovat v Austrálii poprvé za tovární tým Subaru. Oba však ze soutěže záhy odstoupili.

    Seat Cordoba WRC
    Ford Focus WRC
    Citroën Xsara Kit Car

    MS 2000

    Značky:
    1. Peugeot 111, 2. Ford 91, 3. Subaru 88, 4. Mitsubishi 43, 5. Seat 11, 6. Hyundai 8, 7. Škoda 8

    Jezdci:
    1. Marcus Grönholm 65, 2. Richard Burns 60, 3. Carlos Sainz 46, 4. Colin McRae 43, 5. Tommi Mäkinen 36, 6. Francois Delecour 24, 7. Gilles Panizzi 21, 8. Juha Kankkunen 20, 9. Harri Rovanperä 7, 10. Petter Solberg 6, 11. Kenneth Eriksson 5, 12. Didier Auriol 4, 13. Toshihiro Arai 4, 14. Toni Gardemeister 4, 15. Freddy Loix 4, 16. Thomas Radström 3, 17. Bruno Thiry 2, 18. Armin Schwarz 2, 19. Sebastian Lindholm 2, 20. Tapio Laukkanen 2, 21. Abdullah Bakhashab 1, 22. Possum Bourne 1, 23. Markko Märtin 1, 24. Piero Liatti 1

    Production Cup:
    1. Manfred Stohl (Mitsubishi Lancer Evo sk. N)

    Teams Cup:
    Spike Subaru Team


    Výsledky MS 2000:

    68. Rallye Automobile de Monte-Carlo (21. – 23. ledna)

    1. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evo 6) 4:23:35.8
    2. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 00) 4:25:00.7
    3. Juha Kankkunen (Subaru Impreza WRC 99) 4:26:57.2

    49. International Swedish Rally (11. – 13. února)

    1. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:20:33.3
    2. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evo 6) 3:20:40.1
    3. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 00) 3:20:47.0

    48. Sameer Safari Rally Kenya (25. – 27. března)

    1. Richard Burns (Subaru Impreza WRC 99) 8:33:13
    2. Juha Kankkunen (Subaru Impreza WRC 99) 8:37:50
    3. Didier Auriol (SEAT Córdoba WRC E2) 8:55:57

    34. TAP Rallye de Portugal (16. – 19. března)

    1. Richard Burns (Subaru Impreza WRC 00) 4:34:00.0
    2. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 4:34:06.5
    3. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 00) 4:36:09.2

    36. Rallye Catalunya-Costa Brava (Rallye de España, 31. března – 2. dubna)

    1. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 00) 4:07:13.0
    2. Richard Burns (Subaru Impreza WRC 00) 4:07:18.9
    3. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 00) 4:07:24.7

    20. Rally Argentina (11. – 14. května)

    1. Richard Burns (Subaru Impreza WRC 00) 4:10:20.7
    2. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 4:11:28.1
    3. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evo 6) 4:11:52.3

    47. Acropolis Rally (9. – 11. června)

    1. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 00) 4:56:54.8
    2. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 00) 4:57:17.9
    3. Juha Kankkunen (Subaru Impreza WRC 00) 5:03:33.1

    30. Rally New Zealand (14. – 16. července)

    1. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:45:13.4
    2. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 00) 3:45:27.9
    3. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 00) 3:46:31.8

    50. Neste Rally Finland (18. – 20. srpna)

    1. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:22:37.1
    2. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 00) 3:23:43.3
    3. Harri Rovanperä (Toyota Corolla WRC) 3:23:46.7

    28. Cyprus Rally (7. – 10. září)

    1. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 00) 5:26:04.9
    2. Colin McRae (Ford Focus RS WRC 00) 5:26:42.2
    3. Francois Delecour (Peugeot 206 WRC) 5:27:35.7

    44. V-Rally Tour de Corse – Rallye de France (29. září – 1. října)

    1. Gilles Panizzi (Peugeot 206 WRC) 4:02:14.2
    2. François Delecour (Peugeot 206 WRC) 4:02:47.7
    3. Carlos Sainz (Ford Focus RS WRC 00) 4:03:26.8

    42. Rallye Sanremo – Rallye d’Italia (20. – 22. října)

    1. Gilles Panizzi (Peugeot 206 WRC) 3:52:14.2
    2. Francois Delecour (Peugeot 206 WRC) 3:52:24.1
    3. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evo 6) 3:53:00.3

    13. Telstra Rally Australia (9. – 12. listopadu)

    1. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:43:57.2
    2. Richard Burns (Subaru Impreza WRC 00) 3:43:59.9
    3. Francois Delecour (Peugeot 206 WRC) 3:45:30.1

    56. Network Q Rally of Great Britain (23. – 26. listopadu)

    1. Richard Burns (Subaru Impreza WRC 00) 3:43:01.9
    2. Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) 3:44:07.5
    3. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evo 6) 3:44:16.9

    40 let MS historie soutěží Hyundai Mitsubishi Lancer EVO Peugeot seriál Subaru WRC/Mistrovství světa závody
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    Valašská rally Valmez 2023 se šesti desítkami posádek

    Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Duben
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
         1
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      01/04/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

    2
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      02/04/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

    3456789
    10111213141516
    1718192021
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      21/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    22
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      22/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    23
    • Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023

      Celý den
      23/04/2023-23/04/2023
      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko

      Krameriova 164, Klatovy I, 339 01 Klatovy, Česko
      http://www.pamk.cz
      Rallye Šumava Klatovy 2023 banner

      Rallye Šumava Klatovy & Historic Vltava rallye 2023
      Naše nejstarší automobilová soutěž …[Read more]

    2425262728
    • Rallye Králíky – ČMPR

      Celý den
      28/04/2023-29/04/2023
      https://www.rallyekraliky.cz/
      Rallye Králíky 2023

      Rallye Králíky 2023 – ČMPR

    29
    • Rallye Králíky – ČMPR

      Celý den
      29/04/2023-29/04/2023
      https://www.rallyekraliky.cz/
      Rallye Králíky 2023

      Rallye Králíky 2023 – ČMPR

    30
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák30.3.2023

    Dohnal-Švec, Peugeot 208 Rally4 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák26.3.2023

    Škoda 130 LR – Multi-S Racing 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.