V roce 1995 vstoupily v platnost přísnější technické předpisy a konkurence toho využila. Nová Toyota Celica GT-Four nesplnila očekávání a technici TTE sáhli k nepovolenému řešení restriktoru sání. Po odhalení byla značka Toyota vyloučena ze seriálu a o světové vavříny se střetly týmy Subaru a Mitsubishi.
<<< 1994 – 1996 >>>
Rok změn
Sezóna 2005 přinesla mnoho změn pravidel a technických předpisů. Týmy se musely zaregistrovat, aby byly hodnoceny v kategorii značek. Poprvé bodovaly oba vozy a všechny týmy s výjimkou Fordu přistoupily k nasazení tří posádek.
Omezen byl počet servisních míst, mechaniků i doprovodných vozů. Posádky dostaly trekovací elektronické systémy, které pořadatelům umožnily sledovat pozici vozů na trati. Podruhé se uplatnil rotační systém a některé slavné soutěže jako Safari, Akropolis, Argentina, 1000 jezer a San Remo se staly pouze součástí MS Formule 2.
Zásadní technickou změnou byl zákaz slicků bez vzorku, desén pneumatik musel mít minimální hloubku 1,6 mm. Výkon soutěžních vozů drasticky omezily restriktory turbodmychadel. Pro skupinu A byl průměr snížen o celé 4 mm na 34 mm.
Soutěž značek
Do soutěže značek se přihlásily čtyři tovární týmy Toyota, Subaru, Mitsubishi a Ford. Největším favoritem byl opět tým TTE s jezdci Auriolem, Kankkunenem a navrátilcem Schwarzem, ale nové předpisy konkurenci výrazně sblížily.
Na tradiční úvodní soutěži v Monaku obsadily první čtyři místa vozy všech čtyř značek. Vyhrál překvapivě Sainz se Subaru Impreza 555, Delecour se musel po problémech s tlumiči spokojit se stříbrnou příčkou. Ve skvělém světle se ukázaly i vozy Mitsubishi Lancer Evolution II.
Ve Švédsku obsadily první dvě příčky. Zvítězil zkušený Kenneth Eriksson, nový rekrut týmu Mäkinen na něj v cíli ztrácel pouze 12 sekund. Po dvou soutěžích tak mladý Fin vedl tabulku jezdců a značka se třemi diamanty dominovala v hodnocení výrobců. Ačkoliv Mitsubishi Ralliart nestartoval v Portugalsku, pozici lídra si udržel až do závěru sezony.
Na Korsice exceloval Auriol, na Novém Zélandě vyhrál potřetí za sebou McRae, ale jezdci TTE obsadili další čtyři místa. Na další soutěži u protinožců v Austrálii zvítězil Eriksson a situace se znovu zkomplikovala. S výjimkou jezdců Fordu Delecoura a Thiryho mohli na titul pomýšlet všechny tři japonské značky. Do konce zbývaly ještě dvě soutěže.
Skandál s „plovoucím“ restriktorem
V Katalánsku se situace radikálně změnila.
Při kontrole náhradního turbodmychadla techničtí komisaři zjistili, že tovární toyoty mají upravené restriktory sání. Restriktor nebyl utěsněný, mohl se pohybovat a do turba se dostávalo více vzduchu, který zvyšoval výkon motoru.
FIA rozhodla odebrat značce Toyota i všem továrním jezdcům všechny získané body a navíc týmu udělila dvanácti měsíční zákaz startů v MS.
Colin McRae nejmladším mistrem světa
Španělská soutěž se změnila v triumf Subaru. Šéf týmu Prodrive David Richards v závěru ustanovil týmové pořadí a nechal vyhrát domácího „El Matadora“ Sainze.
Před tradiční finálovou soutěží ve Velké Británii měli Sainz i McRae shodný počet bodů. Také RAC rally se odehrála ve znamení obou jezdců Subaru. Colin McRae porazil zkušeného týmového kolegu i bez pomoci týmové režie a ve svých 27 letech se stal nejmladším mistrem světa.
Mitsubishi Ralliart
Mitsubishi Ralliart prožil velmi slibnou sezonu a jen těsně přišel o titul značek. Mäkinen s Erikssonem vedli po prvním dnu Britské rally, ale oba jezdci ve snaze udržet krok s továrními imprezami havarovali. Třetí evoluce lanceru přinesla elektronicky řízené diferenciály (přední a mezinápravový). Novinkou byl také anti-lag systém snižující časovou prodlevu reakce turbodmychadla.
Ford
Ford naopak nesplnil očekávání. Delecour, ani Bruno Thiry, který nahradil Biasiona, nedokázali vyhrát jedinou soutěž. Ford začal úzce spolupracovat se soukromým belgickým týmem RAS, který převzal velkou část aktivit. Největší technickou změnou byl návrat k šestistupňové převodovce.
Technická revoluce proběhla i ve Formuli 2, kam byly připuštěny nové vozy upravené podle volnějších předpisů pro Kit Cary. V přejmenovaném MS značek pro dvoulitry s jednou poháněnou nápravou nasbíral nejvíce bodů Opel, ale vinou neúčasti v zámořských soutěžích nakonec nebyl hodnocen. Prim hrály francouzské značky s atraktivními modely Renault Mégane Maxi a Peugeot 306 Maxi o výkonu až 270 koní.
Škoda Motorsport
Škoda nasadila nový model Felicia Kit Car ve dvou verzích s motory 1,3 a1,5 litru (výkon přes 150 k), ale technické problémy a neúčast v celém šampionátu nedovolily české značce obhájit loňský titul.
MS 1995
Značky:
1. Subaru 350, 2. Mitsubishi 307, 3. Ford 223 (Toyota 260 – vyloučena)
Jezdci:
1. Colin McRae 90, 2. Carlos Sainz 85, Juha Kankkunen 62 (vyloučen), Didier Auriol 51 (vyloučen), 3. Kenneth Eriksson 48, 4. Francois Delecour 46, 5. Tommi Mäkinen 38, 6. Bruno Thiry 34, Armin Schwarz 30 (vyloučen), 7. Andrea Aghini 26, 8. Piero Liatti 21, 9. Richard Burns 16, Thomas Radström 12 (vyloučen), 10, Alister McRae 10, 11. Rui Madeira 7, 12. Gustavo Trelles, Gwyndaf Evans 6, 14. Jean Ragnotti, Stig Blomqvist, Patrick Bernardini, Peter ‚Possum‘ Bourne, Yoshio Fujimoto a Oriol Gómez 4, 20. Jorge Recalde 4
Formule 2:
1. Peugeot 266, 2. Renault 227, 3. Škoda 174
Production Cup:
Rui Madeira (Mitsubishi Lancer Evo III sk. N)
Výsledky MS 1995
63. Rallye Automobile de Monte-Carlo (22. – 26. ledna)
1. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 6:32:31
2. Francois Delecour (Ford Escort RS Cosworth) 6:34:56
3. Juha Kankkunen (Toyota Celica GT-Four ST205) 6:36:28
44. International Swedish Rally (10. – 12. února)
1. Kenneth Eriksson (Mitsubishi Lancer Evolution II) 4:51:27
2. Tommi Mäkinen (Mitsubishi Lancer Evolution II) 4:51:39
3. Thomas Radström (Toyota Celica GT-Four ST205) 4:52:34
29. TAP Rallye de Portugal (8. – 10. března)
1. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 5:32:37
2. Juha Kankkunen (Toyota Celica GT-Four ST205) 5:32:49
3. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 5:35:51
43. Rally Safari (2WD, 13. – 16. dubna)
Yoshio Fujimoto – Arne Hertz (Toyota Celica Turbo 4WD)
39. Tour de Corse – Rallye de France (3. – 5. května)
1. Didier Auriol (Toyota Celica GT-Four ST205) 5:14:49
2. Francois Delecour (Ford Escort RS Cosworth) 5:15:04
3. Andrea Aghini (Mitsubishi Lancer Evolution III) 5:15:46
42. Rally Akropolis (2WD, 28. – 30. května)
Aris Vovos – Kostas Stefanis (Lancia HF Integrale)
15. Rally Argentina (2WD, 6. – 8. července)
Jorge Recalde – Martin Christie (Lancia HF Integrale)
25. Smokefree Rally New Zealand (27. – 30. července)
1. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 5:33:06
2. Didier Auriol (Toyota Celica GT-Four ST205) 5:33:50
3. Juha Kankkunen (Toyota Celica GT-Four ST205) 5:34:15
45. Neste 1000 Lakes Rally (2WD, 25. – 27. srpna)
Tommi Mäkinen – Seppo Harjanne (Mitsubishi Lancer Evo III)
8. Telstra Rally Australia (15. – 18. září)
1. Kenneth Eriksson (Mitsubishi Lancer Evolution III) 4:53:59
2. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 4:54:18
3. Juha Kankkunen (Toyota Celica GT-Four ST205) 4:55:54
37. Rally Sanremo (2WD, 8. – 11. října)
Piero Liatti – Alex Alessandrini (Subaru Impreza 555)
31. Rallye Catalunya-Costa Brava (Rallye de España, 23. – 25. října)
1. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 5:05:58
2. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 5:06:49
3. Piero Liatti (Subaru Impreza 555) 5:07:56
51. Network Q Rally (19. – 22. listopadu)
1. Colin McRae (Subaru Impreza 555) 5:09:19
2. Carlos Sainz (Subaru Impreza 555) 5:09:55
3. Richard Burns (Subaru Impreza 555) 5:15:58