Bitva mezi Kankkunenem a Sainzem pokračovala i v sezoně 1992. Oběma však víc než zdatně sekundoval Francouz Didier Auriol s novou Lancií Delta HF Integrale Evo 3, který vyhrál z celé trojice favoritů největší počet soutěží.
<<< 1991 – 1993 >>>
Auriol ale na rozdíl od svých soupeřů nestartoval na všech započítávaných soutěží MS a to nakonec rozhodlo. V cíli Australské rally byla situace jasná. Auriol si připsal na konto rekordní šesté vítězství v sezoně a vedl s šestnáctibodovým náskokem před Sainzem. Na následující soutěži v San Remu byl jasným favoritem. Jeho jízda však skončila havárií na úvodní vložce. Na jeho lancii praskl ráfek předního kola a vůz narazil do svodidel. Za normálních okolností by ocelová svodidla odrazila auto zpět na silnici, ale ta záhy skončila a vůz spadl ze srázu. Dalším příděl smůly potkal francouzského jezdce v Katalánsku. Auriol zapadl do hlubokého písku a než se dostal zpátky na trať, ztratil půl hodiny. Jeho poslední šancí na titul byla britská RAC rally. Ani do třetice neměl štěstí. Tentokrát ho ze soutěže vyřadila banální závada na zapalovacím kabelu.
Carlos Sainz byl v bitvě proti jezdců italské stáje Lancia Martini opět v podstatě osamocen. Angažmá jednačtyřicetiletého Markku Alena, sice přineslo slušnou porci mistrovských bodů, ale zkušený Fin už na absolutní špičku nestačil. Na stupně vítězů dosáhl pouze na domácí Rally 1000 jezer. Úvod sezony Sainzovi nevyšel podle představ. Jediným světlým bodem bylo vítězství na legendární Rally Safari. Naopak největší porážkou skončila řecká Rally Akropolis, kde všechny tři tovární toyoty havarovaly. Alen se Schwarzem dokonce vylétli z trati na stejném místě a vraky jejich vozů zůstaly ležet na sobě.
Na rozdíl od předchozího roku přála španělskému jezdci v závěru Štěstěna. Vyhrál obě finálové soutěže a oplatil Kankkunenovi těsnou porážku. Na značkový titul to ovšem znovu nestačilo. Počty byly neúprosné. Zatímco piloti Lancie vyhráli celkem 8 soutěží, Sainz zajistil japonské značce Toyota pouze 4 prvenství.
Vyšší level
Oba přední týmy nasadily nové vozy. Lancia Delta HF Integrale Evo 3, zvaná Deltona, byla širší, silnější, odolnější a atraktivnější než její předchůdkyně. Jezdci si pochvalovali lepší jízdní vlastnosti, větší sedmnáctipalcová kola a prodloužené propérování kol. Na střeše se objevilo nastavitelné křídlo, kterým se zvyšoval aerodynamický přítlak vzduchu na zadní nápravu. Jedinou slabou stránkou vozu byl horší přístupu k jednotlivým agregátům. To se Italům vymstilo v Keni, kde mechanici museli řešit výměnu tlumičů pérování. Navíc v Africe jedna „Deltona“ shořela přímo na servisním stanovišti. Postiženým byl veterán Björn Waldegaard, který se po 16 letech epizodně vrátil za volant Lancie.
Nová Toyota Celica GT4 ST185 byla postavená na bázi zaobleného modelu sportovní celiky. Toyota Team Europe pod vedením Karla-Heinze Goldsteina využil zkušenosti z předchozí verze ST165. Nová soutěžní zbraň převzala všechny silné stránky své předchůdkyně a technici tentokrát nemuseli dělat žádné kompromisy. Výsledkem bylo účinnější chlazení motoru, efektivnější přívod vzduchu do turbodmychadla a širší možnosti nastavení podvozku. Přesto se nový model nevyvaroval řadě dětských nemocí spojených především s převodovým ústrojím. Spolehlivost se zvýšila teprve na sklonku roku s montáží nového viskózního mezinápravového diferenciálu.
MS 1992
Značky: 1. Lancia 140 (191), 2. Toyota 116 (132), 3. Ford 94, 4. Subaru 60, 5. Mitsubishi 44, 6. Nissan 37, 7. Audi 10, 8. Renault 9, 9. Opel 2
Jezdci: 1. Carlos Sainz 144, 2. Juha Kankkunen 134, 3. Didier Auriol 121, 4. Miki Biasion 60, 5. Markku Alén 50, 6. Francois Delecour 45, 7. Andrea Aghini 39, 8. Colin McRae 34, 9. Alex Fiorio 32, 10. Jorge Recalde 28, 11. Ari Vatanen 25, 12. Piero Liatti 22, 13. Philippe Bugalski 22, 14. Kenjiro Shinozuka 21, 15. Mats Jonsson 20, 16. Ross Dunkerton 20, 17. Bruno Thiry 17, 18. Gustavo Trelles 16, 19. Armin Schwarz 16, 20. Timo Salonen 14, 21. Stig Blomqvist, Patrice Servant 12, 23. Hiroshi Nishiyama 12, 24. Ed Ordynski 12, 25. Mikael Ericsson, Mikael Sundström 10, 27. Francois Chatriot 10
Výsledky MS 1992
60. Rallye Automobile de Monte-Carlo (23. – 28. ledna)
1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 6:54:20
2. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:56:25
3. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 6:57:17
41. Int. Swedish Rally (13. – 16. února)
1. Mats Jonsson (Toyota Celica GT-Four ST165) 5:24:37
2. Colin McRae (Subaru Legacy RS) 5:25:16
3. Stig Blomqvist (Nissan Sunny GTi-R) 5:26:09
26. Rallye de Portugal (3. – 7. března)
1. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 6:24:37
2. Miki Biasion (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) 6:26:10
3. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:29:36
40. Martini Safari Rally Kenya (27. března – 1. dubna)
1. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) + 2:35 pen.
2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) + 3:27 pen.
3. Jorge Recalde (Lancia Delta HF Integrale) + 3:34 pen.
36. Tour de Corse – Rallye de France (3. – 6. května)
1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 5:34:49
2. Francois Delecour (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) 5:36:15
3. Philippe Bugalski (Lancia Delta HF Integrale) 5:38:04
39. Acropolis Rally (31. května – 3. června)
1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 7:12:08
2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 7:13:37
3. Miki Biasion (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) 7:14:33
22. Rothmans Rally of New Zealand (25. – 29. června)
1. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:36:10
2. Piero Liatti (Lancia Delta HF Integrale) 6:40:40
3. Ross Dunkerton (Mitsubishi Galant VR-4) 6:46:22
12. Rally Argentina (22. – 25. července)
1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 4:47:26
2. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 4:49:44
3. Gustavo Trelles (Lancia Delta HF Integrale) 5:01:31
42. 1000 Lakes Rally (27. – 30. srpna)
1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 4:32:45
2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 4:33:25
3. Markku Alén (Toyota Celica Turbo 4WD) 4:34:44
5. Telecom Rally Australia (19. – 22. září)
1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 5:13:12
2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 5:14:53
3. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:15:16
34. Rallye Sanremo – Rallye d’Italia (12. – 14. října)
1. Andrea Aghini (Lancia Delta HF Integrale) 5:52:11
2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 5:52:51
3. François Delecour (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) 5:53:53
24. Rallye Côte d’Ivoire Bandama (31. října – 2. listopadu)
1. Kenjiro Shinozuka (Mitsubishi Galant VR-4) + 4:09:41 pen.
2. Bruno Thiry (Opel Kadett GSI 16V) + 5:32:59 pen.
3. Patrice Servant (Audi 90 Quattro) + 5:38:02 pen.
28. Rallye Catalunya-Costa Brava (Rallye de Espana, 9. – 11. listopadu)
1. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:21:13
2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 6:21:49
3. Andrea Aghini (Lancia Delta HF Integrale) 6:22:45
48. Lombard RAC Rally (22. – 25. listopadu)
1. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:23:06
2. Ari Vatanen (Subaru Legacy RS) 5:25:22
3. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 5:25:51