Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»40 let MS – 1992: Sainz oplatil Kankkunenovi porážku
    Závody

    40 let MS – 1992: Sainz oplatil Kankkunenovi porážku

    By Redakce RL.CZ11.9.20136 Mins Read

    Bitva mezi Kankkunenem a Sainzem pokračovala i v sezoně 1992. Oběma však víc než zdatně sekundoval Francouz Didier Auriol s novou Lancií Delta HF Integrale Evo 3, který vyhrál z celé trojice favoritů největší počet soutěží.

    <<< 1991 – 1993 >>>

    Auriol ale na rozdíl od svých soupeřů nestartoval na všech započítávaných soutěží MS a to nakonec rozhodlo. V cíli Australské rally byla situace jasná. Auriol si připsal na konto rekordní šesté vítězství v sezoně a vedl s šestnáctibodovým náskokem před Sainzem. Na následující soutěži v San Remu byl jasným favoritem. Jeho jízda však skončila havárií na úvodní vložce. Na jeho lancii praskl ráfek předního kola a vůz narazil do svodidel. Za normálních okolností by ocelová svodidla odrazila auto zpět na silnici, ale ta záhy skončila a vůz spadl ze srázu. Dalším příděl smůly potkal francouzského jezdce v Katalánsku. Auriol zapadl do hlubokého písku a než se dostal zpátky na trať, ztratil půl hodiny. Jeho poslední šancí na titul byla britská RAC rally. Ani do třetice neměl štěstí. Tentokrát ho ze soutěže vyřadila banální závada na zapalovacím kabelu.

    Carlos Sainz byl v bitvě proti jezdců italské stáje Lancia Martini opět v podstatě osamocen. Angažmá jednačtyřicetiletého Markku Alena, sice přineslo slušnou porci mistrovských bodů, ale zkušený Fin už na absolutní špičku nestačil. Na stupně vítězů dosáhl pouze na domácí Rally 1000 jezer. Úvod sezony Sainzovi nevyšel podle představ. Jediným světlým bodem bylo vítězství na legendární Rally Safari. Naopak největší porážkou skončila řecká Rally Akropolis, kde všechny tři tovární toyoty havarovaly. Alen se Schwarzem dokonce vylétli z trati na stejném místě a vraky jejich vozů zůstaly ležet na sobě.

    Na rozdíl od předchozího roku přála španělskému jezdci v závěru Štěstěna. Vyhrál obě finálové soutěže a oplatil Kankkunenovi těsnou porážku. Na značkový titul to ovšem znovu nestačilo. Počty byly neúprosné. Zatímco piloti Lancie vyhráli celkem 8 soutěží, Sainz zajistil japonské značce Toyota pouze 4 prvenství.

    Vyšší level

    Oba přední týmy nasadily nové vozy. Lancia Delta HF Integrale Evo 3, zvaná Deltona, byla širší, silnější, odolnější a atraktivnější než její předchůdkyně. Jezdci si pochvalovali lepší jízdní vlastnosti, větší sedmnáctipalcová kola a prodloužené propérování kol. Na střeše se objevilo nastavitelné křídlo, kterým se zvyšoval aerodynamický přítlak vzduchu na zadní nápravu. Jedinou slabou stránkou vozu byl horší přístupu k jednotlivým agregátům. To se Italům vymstilo v Keni, kde mechanici museli řešit výměnu tlumičů pérování. Navíc v Africe jedna „Deltona“ shořela přímo na servisním stanovišti. Postiženým byl veterán Björn Waldegaard, který se po 16 letech epizodně vrátil za volant Lancie.

    Nová Toyota Celica GT4 ST185 byla postavená na bázi zaobleného modelu sportovní celiky. Toyota Team Europe pod vedením Karla-Heinze Goldsteina využil zkušenosti z předchozí verze ST165. Nová soutěžní zbraň převzala všechny silné stránky své předchůdkyně a technici tentokrát nemuseli dělat žádné kompromisy. Výsledkem bylo účinnější chlazení motoru, efektivnější přívod vzduchu do turbodmychadla a širší možnosti nastavení podvozku. Přesto se nový model nevyvaroval řadě dětských nemocí spojených především s převodovým ústrojím. Spolehlivost se zvýšila teprve na sklonku roku s montáží nového viskózního mezinápravového diferenciálu.

    MS 1992

    Značky: 1. Lancia 140 (191), 2. Toyota 116 (132), 3. Ford 94, 4. Subaru 60, 5. Mitsubishi 44, 6. Nissan 37, 7. Audi 10, 8. Renault 9, 9. Opel 2

    Jezdci: 1. Carlos Sainz 144, 2. Juha Kankkunen 134, 3. Didier Auriol 121, 4. Miki Biasion 60, 5. Markku Alén 50, 6. Francois Delecour 45, 7. Andrea Aghini 39, 8. Colin McRae 34, 9. Alex Fiorio 32, 10. Jorge Recalde 28, 11. Ari Vatanen 25, 12. Piero Liatti 22, 13. Philippe Bugalski 22, 14. Kenjiro Shinozuka 21, 15. Mats Jonsson 20, 16. Ross Dunkerton 20, 17. Bruno Thiry 17, 18. Gustavo Trelles 16, 19. Armin Schwarz 16, 20. Timo Salonen 14, 21. Stig Blomqvist, Patrice Servant 12, 23. Hiroshi Nishiyama 12, 24. Ed Ordynski 12, 25. Mikael Ericsson, Mikael Sundström 10, 27. Francois Chatriot 10

    Výsledky MS 1992

    60. Rallye Automobile de Monte-Carlo (23. – 28. ledna)

    1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 6:54:20
    2. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:56:25
    3. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 6:57:17

    41. Int. Swedish Rally (13. – 16. února)

    1. Mats Jonsson (Toyota Celica GT-Four ST165) 5:24:37
    2. Colin McRae (Subaru Legacy RS) 5:25:16
    3. Stig Blomqvist (Nissan Sunny GTi-R) 5:26:09

    26. Rallye de Portugal (3. – 7. března)

    1. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 6:24:37
    2. Miki Biasion (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) 6:26:10
    3. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:29:36

    40. Martini Safari Rally Kenya (27. března – 1. dubna)

    1. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) + 2:35 pen.
    2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) + 3:27 pen.
    3. Jorge Recalde (Lancia Delta HF Integrale) + 3:34 pen.

    36. Tour de Corse – Rallye de France (3. – 6. května)

    1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 5:34:49
    2. Francois Delecour (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) 5:36:15
    3. Philippe Bugalski (Lancia Delta HF Integrale) 5:38:04

    39. Acropolis Rally (31. května – 3. června)

    1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 7:12:08
    2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 7:13:37
    3. Miki Biasion (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) 7:14:33

    22. Rothmans Rally of New Zealand (25. – 29. června)

    1. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:36:10
    2. Piero Liatti (Lancia Delta HF Integrale) 6:40:40
    3. Ross Dunkerton (Mitsubishi Galant VR-4) 6:46:22

    12. Rally Argentina (22. – 25. července)

    1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 4:47:26
    2. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 4:49:44
    3. Gustavo Trelles (Lancia Delta HF Integrale) 5:01:31

    42. 1000 Lakes Rally (27. – 30. srpna)

    1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 4:32:45
    2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 4:33:25
    3. Markku Alén (Toyota Celica Turbo 4WD) 4:34:44

    5. Telecom Rally Australia (19. – 22. září)

    1. Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale) 5:13:12
    2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 5:14:53
    3. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:15:16

    34. Rallye Sanremo – Rallye d’Italia (12. – 14. října)

    1. Andrea Aghini (Lancia Delta HF Integrale) 5:52:11
    2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 5:52:51
    3. François Delecour (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) 5:53:53

    24. Rallye Côte d’Ivoire Bandama (31. října – 2. listopadu)

    1. Kenjiro Shinozuka (Mitsubishi Galant VR-4) + 4:09:41 pen.
    2. Bruno Thiry (Opel Kadett GSI 16V) + 5:32:59 pen.
    3. Patrice Servant (Audi 90 Quattro) + 5:38:02 pen.

    28. Rallye Catalunya-Costa Brava (Rallye de Espana, 9. – 11. listopadu)

    1. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 6:21:13
    2. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 6:21:49
    3. Andrea Aghini (Lancia Delta HF Integrale) 6:22:45

    48. Lombard RAC Rally (22. – 25. listopadu)

    1. Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD) 5:23:06
    2. Ari Vatanen (Subaru Legacy RS) 5:25:22
    3. Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale) 5:25:51

    40 let MS Audi historie soutěží Lancia seriál Subaru WRC/Mistrovství světa závody
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák24.9.2025

    23. RALLYLEGEND 2025 – cesta do minulosti pod majestátním Monte Titanem

    Ivo Nowi Novák4.8.2025

    Barum Czech Rally Zlín 2025 – seznam přihlášených posádek

    Ivo Nowi Novák3.8.2025

    STAR Rally Historic 2025 – seznam přihlášených posádek

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.