Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024

      Nový film „RACE FOR GLORY: Audi vs. Lancia“. Příběh o rivalitě dvou nesmiřitelných týmů v sezóně MS 1983

      5.12.2023
    • For Sale

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023

      Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

      13.7.2023

      „Lego“ pro dospěláky ex-Colin McRae míří do aukce

      23.6.2023
    • Fotogalerie

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025

      INVELT COLLECTION – sbírka rallyových aut – leden 2025

      16.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022
    • Závody

      Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

      20.5.2025

      Bohemia rally 2025 spustila přihlášky. Nabídne i novou erzetu.

      20.5.2025

      Rallysprint Kopná 2025 hlásí zaplněný seznam přihlášených posádek

      7.5.2025

      Rallysprint Kopná 2025 s předehrou v podobě shakedownu

      6.5.2025

      6. BOAS Záhoří 2025 – Motoristé proti sobě na trase s ďábelskou kilometráží

      29.4.2025
    Facebook Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»40 let MS – 1987: Nová startovní čára
    Závody

    40 let MS – 1987: Nová startovní čára

    By Redakce RL.CZ27.6.20137 Mins Read

    V roce 1987 se technika i úroveň mistrovství světa vrátila o několik let zpátky. Skupina A znamenala vynucený návrat ke kořenům rally.

    <<< 1986 – 1988 >>>


    Ve znamení skupiny A

    V následujícím roce nahradily výkonné speciály s motorem uprostřed a karbonovými karoseriemi mnohem střízlivější auta skupiny A s polovičním výkonem.

    Skupina A nebyla žádnou novinkou. Vznikla už v roce 1982, a i když byla zastíněna mnohem atraktivnějšími vozy skupiny B, měla se čile k světu. Zásadním požadavkem homologace byl limit 5000 ks vyrobených vozů. Takové množství nedovolovalo automobilkám produkovat žádné drahé vozy se složitou technikou.

    Většinou se jednalo o klasické, mnohdy čtyřdveřové, rodinné limuzíny s motorem vpředu. To samo o sobě zvýšilo bezpečnost soutěžních automobilů. Nádrže byly nyní odděleny od motorů, ocelové karoserie byly pevnější a motory slabší. FIA navíc omezila maximální výkon na 300 koní.

    Na počátku sezony se vyrojila celá řada různých vozů. Změnu pravidel chtělo využít ve svůj prospěch mnoho automobilek. Každý znal recept na úspěch, ale málokdo měl ve svém výrobním programu auto s pohonem všech kol a silným motorem. Typickým příkladem byl Ford, který měl na výběr Sierru XR4 s pohonem všech kol a archaickým šestiválcem nebo Sierru Cosworth RS s výkonným závodním motorem, jenž však poháněl pouze zadní kola.


    BMW

    Podobným vozem bylo vysokokarátové BMW M3, které pro soutěže upravil renomovaný britský tým Prodrive (Bernard Beguin vyhrál Korsickou rally).

    Audi

    Audi 200 1987
    Audi 200 Coupé

    Velké dilema řešilo i Audi, jež vybíralo mezi modelem Coupé Quattro s atmosférickým motorem (195 k) a mohutnou těžkou limuzínou 200 Quattro s přeplňovaným agregátem (240 k).

    Mazda

    Jedním z mála papírových favoritů byla Mazda 323 4WD, ta měla pod kapotou všechny potřebné ingredience. Kompaktní vůz byl osazený motorem s šestnáctiventilovou hlavou a navíc už startoval v sezoně 1986. Achillovou patou byla ovšem poddimenzovaná pětistupňová převodovka a slabá podpora bruselského týmu Achima Warmbolda z mateřského Japonska. Timo Salonen sice vyhrál Švédskou rally, ale to bylo vše, co mazdy v sezoně 1987 dokázaly.

    Renault

    Dalšími zájemci o vavříny v MS byly týmy Renault a VW. Francouzi měli k dispozici Renault 11 Turbo nebo kompaktní model Renault 5 GT Turbo. Oba vozy měly pohon předních kol a stejný zastaralý motor OHV 1,4 litru doplněný turbodmychadlem. Výkon necelých 190 koní na vítězství nestačil. Nejlepším výsledkem byla druhá příčka populárního Jeana Ragnottiho na Portugalské rally.

    Volkswagen

    Volkswagen startoval s druhou generací Golfu GTI už v předchozích letech a Kenneth Eriksson měl na kontě čerstvý titul mistra světa skupiny A 1986. Novinkou pro sezonu 1987 byla šestnáctiventilová hlava motoru, která zvýšila výkon na hranici 200 koňských sil. Spolehlivý vůz se osvědčil především v náročných podmínkách. Eriksson se blýskl historicky prvním vítězstvím VW na Rally Pobřeží Slonoviny, ale až čtvrté místo v hodnocení značek na konci roku bylo zklamáním.

    VW Golf GTI
    Volkswagen Golf GTI

    VIDEO: Volkswagen Motorsport – sezóna 1987


    Skupinu A ovládla Lancia

    Jednookým králem mezi slepými se stal tým Lancia Martini. Okamžitě po informaci o zákazu skupiny B začali Italové intenzivně pracovat na konkurenceschopném voze skupiny A. Čtyřdveřový model Delta HF 4WD sice nevypadal jako vítězný vůz, ale po technické stránce byl ideálním soutěžním autem.

    Osvědčený dvoulitrový motor z portfolia Fiatu doplněný turbodmychadlem disponoval solidním výkonem 250 koní. Důležitější však byl podvozek, tvořený závěsy McPherson na všech kolech, a plnohodnotný pohon 4 x 4 s viskózním mezinápravovým diferenciálem.

    Podobně jako předchozí úspěšné modely Stratos a Delta S4 skončil premiérový start vítězstvím. Kaňkou na dvojnásobném prvenství Biasiona a Kankkunena byly pochybnosti o legální homologaci. V předním nárazníku se dodatečně objevily chladicí otvory a ve vozech homologační série byla namontována rozdílná turba. FIA však rodící se skandál zametla pod koberec a výsledky prestižní Rallye Monte Carlo potvrdila.

    Nedílnou součástí úspěchu byla hvězdná jezdecká sestava italského týmu. Šéf týmu Cesare Fiorio angažoval vedle Aléna a Biasiona novopečeného mistra světa Kankkunena. Trojlístek vyhrál během premiérové sezony osm soutěží a Lancia suverénně dominovala nejen v hodnocení značek, ale i mezi jezdci.

    Bratrovražedná bitva vyvrcholila na závěrečné RAC rally, kde Juha Kankkunen porazil svého krajana a mohl se radovat z obhajoby titulu. Ze zákulisních intrik uvnitř týmu však byl natolik rozladěný, že raději odešel.

    Lancia Delta 1987


    Mistrovství světa 1987

    Značky:
    1. Lancia 140, 2. Audi 82, 3. Renault 71, 4. Volkswagen 64, 5. Ford 62, 6. Mazda 52, 7. Toyota 22, 8. BMW 20, 9. Opel 16, 10. Subaru 12, 11. Nissan 9, 12. Fiat 5

    Jezdci:
    1. Juha Kankkunen 100, 2. Miki Biasion 94, 3. Markku Alen 88, 4. Kenneth Eriksson 70, 5. Jean Ragnotti 51, 6. Erwin Weber 44, 7. Stig Blomqvist 33, 8. Hannu Mikkola 32, 9. Jorge Recalde 30, 10. Mikael Ericsson 28, 11. Walter Röhrl 27, 12. Per Eklund 25, 13. Francois Chatriot 22, 14. Timo Salonen 20, Bernard Béguin 20, Franz Wittmann 20, 17. Ingvar Carlsson 20


    Výsledky jednotlivých soutěží

    55. Rallye Automobile de Monte-Carlo (17. – 22. ledna)
    1. Miki Biasion – Tiziano Siviero (Lancia Delta HF 4WD) 7:39.50
    2. Juha Kankkunen – Juha Piironen (Lancia Delta HF 4WD) 7:40.49
    3. Walter Röhrl – Christian Geistdörfer (Audi 200 Quattro) 7:44.00

    37. International Swedish Rally (13. – 14. února)
    1. Timo Salonen – Seppo Harjanne (Mazda 323 4WD) 4:11.00
    2. Mikael Ericsson – Claes Billstam (Lancia Delta HF 4WD) 4:11.23
    3. Juha Kankkunen – Juha Piironen (Lancia Delta HF 4WD) 4:12.46

    21. Rallye de Portugal Vinho do Porto (11. – 14. března)
    1. Markku Alén – Ilkka Kivimäki (Lancia Delta HF 4WD) 7:09.39
    2. Jean Ragnotti – Pierre Thimonier (Renault 11 Turbo) 7:12.32
    3. Kenneth Eriksson – Peter Diekmann (Volkswagen Golf GTI 16V) 7:14.37

    35. Marlboro Safari Rally (16. – 20. dubna)
    1. Hannu Mikkola – Arne Hertz (Audi 200 Quatrro) 3:39.44
    2. Walter Röhrl – Christian Geistdörfer (Audi 200 Quatrro) 3:56.59
    3. Lars-Erik Torph – Benny Melander (Toyota Supra Turbo) 4:31.09

    31. Tour de Corse – Rallye de France (7. – 9. května)
    1. Bernard Béguin – Jean-Jacques Lenne (BMW M3) 7:22.30
    2. Yves Loubet – Jean-Bernard Vieu (Lancia Delta HF 4WD) 7:24.38
    3. Miki Biasion – Tiziano Siviero (Lancia Delta HF 4WD) 7:24.58

    34. Acropolis Rally (31. května – 3. června)
    1. Markku Alén – Ilkka Kivimäki (Lancia Delta HF 4WD) 7:25.57
    2. Juha Kankkunen – Juha Piironen (Lancia Delta HF 4WD) 7:26.45
    3. Hannu Mikkola – Arne Hertz (Audi 200 Quattro) 7:31.21

    22. Olympus Rally (26. – 29. června)
    1. Juha Kankkunen – Juha Piironen (Lancia Delta HF 4WD) 5:59.24
    2. Miki Biasion – Tiziano Siviero (Lancia Delta HF 4WD) 5:59.36
    3. Markku Alén – Ilkka Kivimäki (Lancia Delta HF 4WD) 6:00.06

    17. AWA Clarion Rally New Zealand (11. – 14. července)
    1. Franz Wittmann – Jörg Pattermann (Lancia Delta HF 4WD) 6:56.00
    2. Kenneth Eriksson – Peter Diekmann (Volkswagen Golf GTI 16V) 6:56.47
    3. Possum Bourne – Michael Eggleton (Subaru RX Turbo) 7:04.25

    7. Marlboro Rally Argentina (4. – 8. srpna)
    1. Miki Biasion – Tiziano Siviero (Lancia Delta HF 4WD) 7:10.27
    2. Jorge Recalde – Jorge del Buono (Lancia Delta HF 4WD) 7:11.28
    3. Erwin Weber – Matthias Feltz (Volkswagen Golf GTI 16V) 7:37.11

    37. 1000 Lakes Rally (27. – 30. srpna)
    1. Markku Alén – Ilkka Kivimäki (Lancia Delta HF 4WD) 5:12.22
    2. Ari Vatanen – Terry Harryman (Ford Sierra RS Cosworth) 5:17.54
    3. Stig Blomqvist – Bruno Berglund (Ford Sierra RS Cosworth) 5:18.51

    19. Rallye Côte d’Ivoire (Pobř. Slonoviny, 22. – 29. září)
    1. Kenneth Eriksson – Peter Diekmann (Volkswagen Golf GTI 16V) + 48:57 min pen.
    2. Shekhar Mehta – Rob Combes (Nissan 200SX) + 1:09:18 hod pen.
    3. Erwin Weber – Matthias Feltz (Volkswagen Golf GTI 16V) + 2:05:56 hod pen.

    29. Rallye Sanremo (12. – 15. října)
    1. Miki Biasion – Tiziano Siviero (Lancia Delta HF 4WD) 6:09.19
    2. Bruno Saby – Jean-Francois Fauchille (Lancia Delta HF 4WD) 6:14.30
    3. Jean Ragnotti – Pierre Thimonier (Renault 11 Turbo) 6:16.55

    36. Lombard RAC Rally (22. – 25. listopadu)
    1. Juha Kankkunen – Juha Piironen (Lancia Delta HF 4WD) 5:26.36
    2. Stig Blomqvist – Bruno Berglund (Ford Sierra RS Cosworth) 5:29.48
    3. Jimmy McRae – Ian Grindrod (Ford Sierra RS Cosworth) 5:33.15

    Nissan 1987

    40 let MS Audi Group A historie soutěží Lancia Mazda seriál Volkswagen WRC/Mistrovství světa závody
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ20.5.2025

    Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

    Redakce RL.CZ20.5.2025

    Bohemia rally 2025 spustila přihlášky. Nabídne i novou erzetu.

    Redakce RL.CZ7.5.2025

    Rallysprint Kopná 2025 hlásí zaplněný seznam přihlášených posádek

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    May
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
       123
    • Rallye Králíky 2025 – ČMPR

      All day
      03/05/2025
      Rallye Králíky – servis

      Mlýnický Dvůr 8, 561 59 Červená Voda-Králíky, Česko

      Mlýnický Dvůr 8, 561 59 Červená Voda-Králíky, Česko
      https://www.rallyekraliky.cz/

      Rallye Králíky 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    4
    56789
    • Rally Hungary 2025

      All day
      09/05/2025-11/05/2025
      Rally Hungary

      Cannot determine address at this location.

      Cannot determine address at this location.
      https://rallyhungary.com/

      Rally Hungary 2025

      Seznam přihlášených posádek / Entry list
      Časový harmonogram / Time …[Read more]

    • Síť21 Rallysprint Kopná 2025

      All day
      09/05/2025-10/05/2025
      Rallysprint Kopná

      Dostihová 616, 763 15 Slušovice, Česko

      Dostihová 616, 763 15 Slušovice, Česko
      http://rallysprintkopna.cz/

      Síť21 Rallysprint Kopná 2025

      Zvláštní ustanovení
      Seznam přihlášených posádek
      Časový …[Read more]

    10
    • Rally Hungary 2025

      All day
      10/05/2025-11/05/2025
      Rally Hungary

      Cannot determine address at this location.

      Cannot determine address at this location.
      https://rallyhungary.com/

      Rally Hungary 2025

      Seznam přihlášených posádek / Entry list
      Časový harmonogram / Time …[Read more]

    • Síť21 Rallysprint Kopná 2025

      All day
      10/05/2025-10/05/2025
      Rallysprint Kopná

      Dostihová 616, 763 15 Slušovice, Česko

      Dostihová 616, 763 15 Slušovice, Česko
      http://rallysprintkopna.cz/

      Síť21 Rallysprint Kopná 2025

      Zvláštní ustanovení
      Seznam přihlášených posádek
      Časový …[Read more]

    11
    • Rally Hungary 2025

      All day
      11/05/2025-11/05/2025
      Rally Hungary

      Cannot determine address at this location.

      Cannot determine address at this location.
      https://rallyhungary.com/

      Rally Hungary 2025

      Seznam přihlášených posádek / Entry list
      Časový harmonogram / Time …[Read more]

    12131415161718
    1920212223
    • Rallye Český Krumlov

      All day
      23/05/2025-24/05/2025
      Husova tř. 523/30, České Budějovice 2, 370 05 České Budějovice, Česko

      Husova tř. 523/30, České Budějovice 2, 370 05 České Budějovice, Česko

      Husova tř. 523/30, České Budějovice 2, 370 05 České Budějovice, Česko
      https://rallyekrumlov.cz/

      Rallye Český Krumlov 2025

      Seznam přihlášených posádek MČR
      Seznam přihlášených …[Read more]

    24
    • Rallye Český Krumlov

      All day
      24/05/2025-24/05/2025
      Husova tř. 523/30, České Budějovice 2, 370 05 České Budějovice, Česko

      Husova tř. 523/30, České Budějovice 2, 370 05 České Budějovice, Česko

      Husova tř. 523/30, České Budějovice 2, 370 05 České Budějovice, Česko
      https://rallyekrumlov.cz/

      Rallye Český Krumlov 2025

      Seznam přihlášených posádek MČR
      Seznam přihlášených …[Read more]

    25
    26272829
    • Wartburg Rallye Festival 2025

      All day
      29/05/2025-31/05/2025
      Wartburg Rallye Festival

      Cannot determine address at this location.

      Cannot determine address at this location.
      https://www.wartburg-rallye-festival.de/

      Wartburg Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

    30
    • Wartburg Rallye Festival 2025

      All day
      30/05/2025-31/05/2025
      Wartburg Rallye Festival

      Cannot determine address at this location.

      Cannot determine address at this location.
      https://www.wartburg-rallye-festival.de/

      Wartburg Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

    31
    • Podorlická rally – ČMPR

      All day
      31/05/2025
      Podorlická rally – Houdkovice

      Houdkovice 23, 518 01 Trnov, Česko

      Houdkovice 23, 518 01 Trnov, Česko
      http://www.podorlickarally.cz/

      Podorlická rally 2025

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Wartburg Rallye Festival 2025

      All day
      31/05/2025-31/05/2025
      Wartburg Rallye Festival

      Cannot determine address at this location.

      Cannot determine address at this location.
      https://www.wartburg-rallye-festival.de/

      Wartburg Rallye Festival 2025

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

     
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.