RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»3x od pasu: Zdeněk Hrůza (Monte)
    Osobnosti

    3x od pasu: Zdeněk Hrůza (Monte)

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ29.1.2012Updated:18.8.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Společnou premiéru v náročných podmínkách MS má za sebou dvojice Martin Prokop – Zdeněk Hrůza. První podnik sezony WRC 2012 absolvovala česká posádka s vozem Ford Fiesta RS WRC.

    Rallye Monte Carlo patří k nejtěžším a nejzrádnějším závodům v kalendáři MS. Dlouhými přejezdy, obtížnou tratí a letos také celkovou délkou prověřila nejen samotné jezdce, ale především navigátory. Zeptali jsme se Zdeňka Hrůzy, jak náročné dny v okolí Valence a Monte Carla prožíval.

    1. Můžeš našim čtenářům popsat tvé bezprostřední dojmy po startu do RZ1?

    "Už po seznamovacích jízdách jsem měl z první části RZ Le Moulinon respekt. Hned po startu následuje velice úzký a poměrně rychlý úsek, kde se střídají těžké zatáčky s rychlými. Trať je na jedné straně lemována skálou a z druhé strany kamennou zídkou, takže není prostor na chybu. Snažil jsem se maximálně soustředit na nový rozpis, který stále ještě nemám stoprocentně zažitý. Aby to nebylo tak lehké, přes noc po seznamovacích jízdách napadl v RZ2 sníh, proto bylo potřeba zvolit kompromis při výběru pneumatik. První erzeta s WRC utekla rychle. Harmonogram soutěže byl opravdu nabitý, takže na nějaké rozjímání ani nebyl čas. 🙂 "

    2. Nenapadá mě jiná soutěž v seriálu WRC, která by svou délkou a hlavně náročností snesla srovnání. Petter Solberg tuto rally považuje za vůbec nejtěžší. Ty jsi prožil v okolí Valence několik premiér. Dá se na něco tak obtížného dopředu připravit?

    "Letošní Monte Carlo bylo opravdu náročné, ale právě v tom spočívá jeho krása! V sobotu v poledne jsme sedli do auta a kromě 7 hodin spánku denně jsme v něm seděli až do další neděle. Každý den jsme v průměru najeli kolem 600 km. Například pouze přejezdy třetí etapy měly 470 km a celková porce kilometrů rychlostních zkoušek soutěže vydá za 3 podniky MMČR. Kromě ´autoturistiky´ je specialitou této soutěže pneumatiková loterie. Neustálá výměna pneumatik při přejezdech, komunikace se špiony, kterou komplikuje špatný signál v horách a extrémní rozdíl v podmínkách na RZ po západu slunce. Pocity po zvládnutí takto náročné soutěže jsou však nepopsatelné. I přes všechny nástrahy a komplikace jsme si náš první start opravdu užili.

    ⇥

    Na podobné podmínky se dá těžko připravit. Spoustu komplikací člověk čeká a může mít připravený postup řešení, ale ty zásadní přijdou v nejméně vhodný moment. Je nezbytné se jich nezaleknout a improvizovat. Jednoduše rečeno: „Rally nejsou okruhy!"

    Prokop - Hrůza  RMC 2012

    3. Když se ohlédneš za náročným týdnem ve Francii a Monaku, jaký nejsilnější zážitek sis odvezl?

    "Nejsilnější zážitek? Těžko říci. Pro mě je asi nejsilnější zážitkem celé Rallye Monte Carlo. V momentě, kdy jsme ´orazili´ v poslední časové kontrole, všechen stres ze mě spadl a začal jsem si užívat báječný pocit u úspěšně dokončeného závodu.

    Aby nebylo těch pozitivních věcí tolik, tak za zmínku stojí i dva negativní zážitky. Prvním z nich je chování a bezpečnost diváků. Jen zázrakem se nikomu z diváků nic nestalo. Druhou negativní zkušeností byl slavnostní cíl v Knížecím paláci, který díky katastrofální organizaci a s tím spojeným chaosem, postrádal jakoukoliv úroveň. Po návratu do parc fermé již žádné uzavřené parkoviště neexistovalo, takže než pořadatelé znovu postavili zábrany, posádky si musely dohlédnout na svá auta."

    Interview spolujezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.