Citroën Total World Rally Team je opět na koni. Po double z Rallye Deutschland panuje v týmu pohoda a vysoké sebevědomí. To potvrzuje v rozhovoru také Xavier Mestelan-Pinon, technický ředitel Citroën Racing.

Tři týdny po triumfu v Německu balí Citroën Total World Rally Team kufry a míří k protinožcům na Rally Australia. Pouze jedinkrát letos nezvítězil na podniku WRC vůz Citroën. Tým tak odjíždí posílen německým double s reálnou šancí na další prvenství, případně mistrovské tituly. Podaří-li se dvojicím Loeb / Elena a Ogier / Ingrassia napodobit výsledek z Německa, cesta k titulu je vymetená!

V krátkém rozhovoru před startem Australské rally komentuje skvělé výsledky týmu technický ředitel Xavier Mestelan-Pinon.

Citroën DS3 WRC zvítězil v osmi z devíti podniků letošního MS. Jak si tento úspěch vysvětlujete?

"Výsledek je to fantastický. Je odměnou pro celý tým Citroën Racing, technikům a inženýrům, kteří tvrdě a nepřetržitě pracovali na zdokonalování vozu. Je to výsledek mravenčí práce vycházející z desetileté praxe v nejvyšších patrech rallysportu. Ale nenechme se oklamat. Tento výsledek neodráží úplně přesně realitu. Vyrovnanost našich soupeřů je mnohem vyšší, než by se mohlo na první pohled zdát. Vždyť několik vítězství dělilo pouhých pár vteřin, někdy i méně. Naše cesta na stupně vítězů nebyla nikdy jednoduchá, o vítězství jsme vedli tuhé boje. V čem jsme ale předčili konkurenci, byla technická výdrž a spolehlivost vozů Citroën Total World Rally Teamu. Ani jednou jsme neodstoupili kvůli technickým problémům."

Proběhly na "déestrojce" od začátku sezony nějaké výraznější změny?

"Vzhledem k pravidlům platným v letošním roce není možné provádět dílčí evoluce tak často, jako tomu bylo v minulosti. Přesto jsme si nechali rezervu, která nám umožňuje dle pravidel, homologovat některé změny každé tři měsíce. Už jsme použili dva z pěti "žolíků", které nám FIA poskytuje. Úpravy se týkaly podvozku a řízení. Máme-li se bavit o motoru, soustředíme se už na rok 2012. Pracujeme na zlepšeních, které mají za cíl zvýšit spolehlivost jednotky tak, abychom byli schopni s jedním motorem odjet až 6 podniků!"

V Austráli čekají posádky i techniku nové tratě. Jak jste na tuto rally připraveni?

"Auta jsme nastavili podle odhadu nejpravděpodobnějších podmínek a charakteru tratě. Podle informací, které máme k dispozici, můžeme čekat velmi rychlou soutěž, která by svým chrakterem neměla dělat technice problémy. Pochopitelně, každý podnik má svá úskalí a specifika, která nikdo z nás nyní neumí odhadnout. Tak jako na každém závodě MS sehrají svou roli technici a špioni, kteří před závodem posoudí chrakter rychlostních zkoušek. Díky jejich schopnostem zhodnotit trať technickým pohledem, provedeme, bude-li třeba, poslední nastavení vozů před zahájením Australské rally."

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře