O zrychlení ve Finsku a přípravách na Německo s Xavierem Mestelanem-Pinonen.
Citroën Total World Rally Team vybavil pro Finsko vozy DS3 WRC novými tlumiči. Jedná se o kosmetickou úpravu nebo spíše radikální změnu?
„Na úrovni, na které se pohybujeme, to byla celkem radikální změna! Vlastně jsme do Finska přijeli hned s několika změnami – zadní zavěšení, tlumiče a nový software pro dokonalejší fungování motoru. Pokud se jedná právě o tlumiče, byl to výrazný zásah. Po více než ročním studiu a zkoušení jsme použili typ, jehož charakteristickým znakem je viditelný olejový válec umístěný blízko zavěšení. Celý náš tým je na tento počin náležitě hrdý, protože právě tyto systémy navrhujeme a vyrábíme u nás ve Versailles-Satory.“
Nakolik tento nový díl ovlivnil výsledek na poslední rally?
„Všechno, co děláme na našem zavěšení, má za cíl udržet pneumatiku v kontaktu s terénem jak jen to bude možné. Je samozřejmě nemožné dosáhnout tohoto kontaktu po celou dobu, ale musíte se o to pokaždé pokusit a usilovat o dokonalejší řešení. Od dob, kdy jsme závodili s Xsarou WRC, jsme vyvinuli vylepšené verze samotných tlumičů.
Nicméně během vývoje jsme pociťovali určitá omezení. A návrh tohoto nového zařízení nás v ničem neomezoval. Navíc jsme tento díl nasadili víkend před startem. Samotní piloti, kteří vždy touží po nových dílech a aktualizacích, potvrdili, že změna byla k lepšímu. Podstoupili jsme závod s časem, než jsme měli jistotu, že je vše v pořádku a připravené včas na rally, takže jsme neměli ani žádné náhradní díly. Další double našich pilotů bylo největší odměnou za naši tvrdou práci.
Ale já osobně si budu nejvíc pamatovat kompliment z úst Jarmo Lehtinena. Řekl, že vůbec necítil jeho obvyklou nejistotu na tomto povrchu na rally, o které ví úplně všechno. Poprvé v životě se prý těšil na rychlostní zkoušku Ouninpohja! To, jakou rychlostí pilotovali, napovídá, jak skvělou práci jsme odvedli!“
Podílí se na vývoji DS3 WRC vedle Sébastiena Loeba i Mikko Hirvonen?
„Oba se vzájemně doplňují a často nám poskytují podrobnou technickou zpětnou vazbu. Jestli Seb označí nějaký prvek nebo součástku jako obtížně vylepšitelnou, Mikko by mohl být schopný na tom zapracovat a využít svých zkušeností a citu. Někdy to vypadá tak, že Seb ukončí vývoj a je spokojený, a naopak.
Když jsme testovali před Finskem, Mikko přesně věděl, které body potřebuje vylepšit tak, aby se auto nejlépe chovalo na daném skoku. A naopak během testů pro Německo nemusel dělat skoro nic, protože se všemi změnami nastavení, které označil Seb, byl i on spokojený. Je opravdu velikou radostí pracovat s dvojicí takových pilotů v našem týmu.“