Posádka EuroOil-invelt teamu Václav Pech jun. a Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo vstoupila do letošní Barum Rallye absolutně nejrychlejším časem na první noční rychlostní zkoušce, která se jela v ulicích Zlína před zraky desítek tisíc diváků.
⇥
„Změny na voze se ukázaly co do konkurenceschopnosti jako velmi pozitivní a mně se s vylepšeným Miníkem jelo o poznání lépe. Po první, pro nás fantasticky vyhrané rychlostce, jsme druhý den zajížděli vyrovnané časy a drželi se na šestém místě s minimálním odstupem na soupeře. Předpokládali jsme, že v nastoleném vysokém tempu nemůže celá špička startovního pole dojet do cíle bez technických problémů či jezdeckých chyb a pořadí se bude ještě hodně měnit. Bohužel jsme to byli my, kterým se na začátku třetího dne soutěže přehřál motor, a Miníka bylo nutné odstavit. Příčinou závady byla nově instalovaná elektrická vodní pumpa, která nám sice přidala na výkonu, ale zároveň byla důvodem našeho odstoupení," komentuje průběh rallye ze všech událostí smutný Václav Pech jun.
„Doufám, že jsme si tímto vybrali náš příděl technické smůly. Zatím neznáme přesnou příčinu poruchy vodní pumpy. Tu se dozvíme až po zevrubné kontrole celé pohonné jednotky, kterou provede Prodrive. Nicméně jsme rádi, že vůz opravdu výrazně zrychlil. Dává nám to naději na dobré výsledky do budoucna. Nejsem šťastný, že nás takto potrápila technika na naší nejprestižnější soutěži, ale i taková může být odvrácená strana motorsportu…," dodal k Barum Rallye generální ředitel Inveltu Ing. Jiří Jirovec.
Václav Pech junior vyhrál zlínskou Barum Rally v roce 2003. Před letošním ročníkem dostalo jeho Mini John Cooper Works nový motor, s nímž chce plzeňský závodník pořádně pozlobit jak soupeře z absolutní špičky domácího šampionátu, tak zahraniční účastníky IRC.
Poslední dvě soutěže, mladoboleslavskou Bohemku a zlínskou Barumku, rozdělila sedmitýdenní přestávka. Měl jsi během těchto prázdnin čas na odpočinek a dovolenou, nebo jste vše musel přizpůsobit práci a přípravě na Barum Rally Zlín?
„Na odpočinek nebo dovolenou jsem neměl ani pomyšlení. Vše jsme podřídili přípravě na Barumku, i když v tomto ohledu ležel největší díl práce na mechanicích, kteří absolvovali také několik cest do Anglie. Řešil se hlavně motor. Konečně máme k dispozici jeho novou evoluci, kterou jsme původně měli dostat už před Rally Český Krumlov. Musím říct, že se na svezení s ním opravdu těším, protože podle slibů Angličanů by měl mít o 1000 otáček víc než jeho předchůdce. Mně osobně vyplnila čas mezi oběma soutěžemi také práce v rodinné firmě. Už tradičně si naši zaměstnanci jeden za druhým vybírají v létě dovolenou a já tak musím postupně zaplňovat jejich místa."
O novém motoru už byla řeč. Jaké další novinky jsou na tvém Mini John Cooper Works? Jak moc se dnes liší od vozu, s nímž jste loni absolvoval první soutěž v Jeseníkách?
„Úpravy a změny se týkají hlavně podvozku. Modifikace se dotkly především nastavení, odpružení a stabilizátorů. Je za tím spousta práce celého týmu, kluci do toho dali kus sebe a dá se říct, že jsme si vše přizpůsobili k obrazu svému. Bez nadsázky mohu říct, že jsme z Anglie dostali pouhý polotovar, na kterém se muselo opravdu hodně pracovat."
S jakými ambicemi jdeš do letošní Barumky? Láká tě poměření sil s účastníky IRC, nebo se stoprocentně soustředíš na souboj o body do tabulky MMČR?
„Letošní šampionát je hodně vyrovnaný, přesto můžeme s ohledem na dosavadní průběh pomýšlet na třetí místo absolutně. Proto nám půjde hlavně o souboj v rámci domácího mistrovství. Pokud chceme třetí místo získat, musíme být při dvou zbývajících soutěžích ve Zlíně i Příbrami maximálně koncentrovaní a skvěle připravení. Celý tým pro to dělá, co je v jeho silách."
Kompletní rozhovor s Václavech Pechem najdete v aktuálním čísle časopisu Rally 7 / 2012.
Tisková informace EuroOil Invelt Teamu před BCRZ
Václav Pech na Barum Rallye s vylepšeným MINI
Jen několik dnů dělí EuroOil-invelt team od startu na české největší a nejslavnější soutěži, Barum Rallye ve Zlíně, kde se prostřednictvím posádky Pech – Uhel představí s výrazně inovovaným speciálem MINI John Cooper Works S2000-1,6 turbo.
⇥
„Až na závěr sezóny se nám podařilo získat od anglického Prodrive novou poslední verzi motoru nejnovější specifikace. Nebylo to vůbec jednoduché, jelikož do Anglie musel s mechaniky i celý vůz, aby se upravil se všemi komponenty. Motor je kvůli těžišti zcela jinak zabudovaný do auta, má úplně nové výfukové svody, nový systém sání a elektricky hnanou vodní pumpu. Přibyly i některé elektronické systémy, jako třeba launch kontrol , který jsme dříve k dispozici neměli."
Popisuje technické novinky vozu MINI Václav Pech jun., který se společně s EuroOil-invelt teamem několik dnů věnoval intenzivnímu testování za přítomnosti technika z Prodrive.
„Poprvé máme také možnost namontovat i tovární tlumiče používané v Mistrovství světa. Prodrive tyto tlumiče neprodává, je možné si je za určitých podmínek pouze najmout. Musím říct, že jsem byl dost překvapen rozdílnou funkčností mezi našimi „komerčními" a právě továrními tlumiči. Po jejich doladění na specifický hrbolatý český asfalt, které jsme již museli udělat sami s šéfmechanikem teamu Honzou Kubíčkem jsem z jízdních vlastností Mini nadšený."
Testování se týkalo hlavně nového motoru, které inženýr z Anglie dolaďoval přímo při testech. „Doufám, že se mu to povedlo. Po letech strávených za volanty vozů s dvoulitrovými motory, si u MINI s 1,6 l motorem stále stěžuji na nedostatek výkonu. Teď ale s inovovanou verzí můžu točit až o 1000 otáček víc. To mi umožňuje o dost lépe projíždět zatáčky. Dřív jsem často musel ještě v zatáčce řadit," popisuje nadšeně změny Václav Pech jun..
„Na Barumce pojedeme vůz ve špičkové specifikaci, tak jak s ním vyhrál Dani Sordo letošní Korsiku. Vůz jsme nechali po Bohemii úplně přestavit na novou homologaci a první dojmy Václava a jeho testovací časy jsou velmi povzbudivé. Nechci dělat žádné predikce, ale věříme, že jsme se tímto posunuli o pěkný krok dál a rozdíly mezi námi a našimi soupeři se výrazně sníží," uvedl před závodem generální ředitel Inveltu, Ing. Jiří Jirovec.
"Po roce spolupráce s Prodrive se nám podařilo vyjednat, že se našemu MINI bude trvale věnovat špičkový technik a z toho mám opravdu radost. Je to důležitý člověk v technické komunikaci mezi našim teamem a Prodrive. Doposud to nebylo úplně ideální, ale nyní je vše v pořádku. Pro všechny fandy našeho teamu a značky MINI jsme před Barumkou připravili jednu novinku. Invelt spustil minulý týden do zkušebního provozu stránky závodního speciálu www.minimotorsport.cz. Zde budou veškeré aktuální informace, fotografie a videa týkající se našeho MINI a posádky Václav Pech a Petr Uhel. Prostřednictvím Fan shopu mohou příznivci zakoupit stylové doplňky MINI a samozřejmě i kolekci MINI WRC Teamu," doplňuje Ing. Jiří Jirovec.
Před Barum Rallye, kde posádka Pech – Uhel v minulosti stála i na nejvyšším stupni vítězů, panuje tedy v EuroOil-invelt teamu očekávání, o kolik se MINI reálně zrychlí vůči konkurenci. Bude k tomu dobré srovnání, protože kromě kompletní české špičky startují i účastníci Mistrovství Evropy, ale hlavně se zde představí už tradičně špička IRC (Intercontinental Rally Challenge), což po mistrovství světa představuje druhý nejprestižnější seriál rally.