Očekávaná premiéra MINI na české soutěži je za námi. Václav Pech s Petrem Uhlem dovezli „miníka“ na Rally Jeseníky na velmi pěkném třetím místě.

Oběma borcům jsme položili několik otázek. Zajímaly nás první pocity z terénu, jaký osud čeká obstarožního „mišáka“ a jak se těší Vašek s Petrem na utkání Viktorky s Barcelonou. V samém závěru se dočkáme také tipu na výsledek! Pojďme na to.

1. Posádka Václav Pech – Petr Uhel má první zkušenost z ostré soutěže. Jaký dojem ve vás MINI v Jeseníkách zanechalo?

Václav Pech (dále VP): „Musím říct, že první svezení s miníkem mě, když ne nadchlo, tak velmi příjemně překvapilo. Jelikož největším handicapem tohoto vozu je malý výkon, čekal jsem, že bude pomalejší. Musím potvrdit, že „uškrcený“ 30 mm restriktor je nesmysl. Na trati to však vypadalo docela dobře. Auto se perfektně ovládá, největší rozdíl mezi MINI a lancerem je v zatáčení. Tam, kde jsem Mitsubishi „neohnul“, stačí v MINI jen pomyslet a ono fakt zatočí. A disponuje parádními brzdami! Mini je lehké výborně vyvážené auto, které zpomalí přesně, kdy má. Jediným problémem je ten výkon, díky jehož absenci chybí autu dravost. Větší tah za předníma kolama a budu spokojený. Doufám, že FIA změní velikost restriktoru a MINI se pak stane nebezpečnou konkurencí. Troufám si říct, že za současné situace jsou vozy specifikace S2000 nad možnosti Mini.“

Petr Uhel (PU): „Moje dojmy jsou výborné. Podvozek, brzdy. Pocitově se mi zdá motor slabší, ale je to můj subjektivní dojem. Přeci jenom jsem byl dlouhou dobu zvyklý na něco jiného. Celkově však velká spokojenost.“

Doplňující otázka na Petra zněla na téma – rozpis: „Určitě jsme museli rozpis po prvním průjezdu přizpůsobit. Hlavně v některých zatáčkách. Pak už byl v pořádku.“

Petr si posteskl, že po tiskové konferenci v Praze díky náročným úpravám Vencovy sedačky, nezbyl už čas na tu jeho. Jak se ti nakonec sedělo v Jeseníkách, nečekalo tě nemilé překvapení?

„To ne. Musím říct, že sedačka je posunuta níž a hodně dozadu, což je naopak příjemné. Už to není enko, ale závodní auto.“


2. Oba jste pro většinu diváků, čtenářů a fandů spojeni s modrožlutým Mitsubishi. Autem, které jste dostali minimálně o půl délky za hranu jeho možností. Dokážete z něj tak jednoduše vytrhnout kořeny a jaký ho čeká osud? Nestojí už někde na valníku?

PU: „Jééjda, to určitě ne. To by si nezasloužilo!“
VP: „To malinko předbíháš. Už dříve jsme uvedli, že konečné rozhodnutí padne až po Vsetíně. Připomínám, že máme minimum informací a srovnání na to, abychom dělali závěry už teď. Mitsubishi bych zatím rozhodně neodstřihoval. Opakuji – teď zkoušíme MINI v ostrých podmínkách proti reálné konkurenci. Pak se uvidí.“


3. Vystřelím „mimo bránu“. Schválně používám jinou terminologii. Chci se dostat k výkonům Viktorky v Lize mistrů. Jste Plzeňáci. Sledujete zápasy? A vlastníte už lístek na Barcelonu?

PU: „Jasně, že sleduju! Ale lístek nemám. Kdyby se hrálo v Plzni, tak do toho jdu, ale do Prahy nepojedu.“
VP: „Jéžišmarjá, že jo! Jsem patriot a hrozně mě těší, že parta zatracovaných kluků vyhrála titul a hlavně předvádí fotbal, který tady nebyl dlouho k vidění. Lístek mám! Je pravdou, že na fotbale jsem byl naposledy někdy v prváku. (Venca se odmlčí a počítá…) Počkej, to už je 20 let… No každopádně se jdu podívat. Ale ne jen na Barcelonu, chci vidět kluky, jak proti Barceloně hrajou.“

Václav: „No každopádně se jdu podívat. Ale ne jen na Barcelonu, chci vidět kluky, jak proti Barceloně hrajou.“

Tipnete si výsledek? A je mi jedno jestli ten domácí, nebo ten na Barceloně…
PU:
(smích) „Budu realista, když dostaneme jen tři, bude to dobrý. Osobně bych klukům přál plichtu.“
VP: (chvílí přemýšlí a pak vypálí) „Na Barceloně to dopadne líp. Kluci Barcu překvapí a odvezou si remízu. U nás se toho malinko bojím, protože Barcelona přijede už připravená. Ale u nich tipuju remízu!“

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře