KN - www.zavodnifiltry.cz od RIEGGER

Tomáš Pletka zavítal po Sardinii i na druhý středomořský ostrov – na Korsiku. S vozem Citroën DS3 R3T zdárně dokončil celou porci kilometrů na 26. místě absolutně.

Tom Pletka po Korsické rally

Co bylo na celém závodě nejnáročnější?
„Vše začalo už tréninkem, který byl rozložen do dvou dnů. První den jsme vstávali ve 4:00 a na hotel se vraceli před půlnocí. Druhý den jsme pokračovali od šesti a skončili po dvacáté hodině. Oba dny byly hodně náročné. Na těchto soutěžích je samozřejmě těžké napsat rozpis. Potřeboval bych mnohem více zkušeností, abych byl schopen napsat vše správně. Navíc jsem od loňské Barum rally nezávodil, o to bylo vše obtížnější.

Pak se přidalo i počasí. Během soutěže se teploty šplhaly až k téměř třiceti stupňům. Ale naštěstí jsem vše zvládal fyzicky dobře. Bylo nutné především hodně pít. Asi teplotně nejnáročnější to bylo v sobotu, při druhých průjezdech zkoušek na Cap Corse.“

Absolvoval jsi řadu velkých soutěží. Má Korsika někde obdobu?
„Myslím, že něco podobného budete těžko hledat. Tratě předčily mé očekávání. Něco podobného jsem ještě nezažil. Není tam prostor na odpočinek. RZ patří jednoznačně k nejobtížnějším asfaltovým testům na světě. Samozřejmě bych start doporučil všem jezdcům. Navíc atmosféra celého ostrova je úžasná.“

Jak hodnotíš výsledek?
„Myslím, že jsem na této soutěži dosáhl stanoveného maxima. Nesledoval jsem časy ostatních jezdců, jel jsem si svůj vlastní závod. Cílem bylo soutěž dokončit bez poškození vozu a to se stoprocentně podařilo.“


Tom & Tom před startem

Proč jste si vybrali pro start právě Korsiku?

Tom Pletka: „Po rally na Sardinii, která se mi moc líbila, jsem chtěl vyzkoušet asfaltovou soutěž v podobné lokalitě. Proto padla volba na Korsickou rally. A také proto, že se zde dříve jezdilo WRC a zdejší tratě patří k nejnáročnějším na světě. To se potvrdilo už při seznamovacích jízdách. Preferuji soutěže, které mají spoustu km v RZ a je to zážitek se za takovým dobrodružstvím vypravit.“

Máš za sebou seznamovací jízdy. Jaké jsou tratě?

Tom Pletka: „Jak jsem už zmínil, tratě předčily mé očekávání. Něco podobného jsem ještě nezažil. Není tam prostor na odpočinek. Naše ambice v této soutěži jsou proto hlavně dojet do cíle a neublížit autu. Myslím si, že Tour de Corse by stále měla mít své místo v kalendáři WRC, protože něco podobného v okolí Štrasburku nenajdete.“

A na spolujezdce… Jak náročná bude Korsika z pohledu navigátora Toma Plachého?

Tom Plachý: „Už trénink naznačil, že nás čeká extrémní soutěž. Napsat zde kvalitní rozpis je základem úspěchu. Doufáme, že se tak i na dva průjezdy stalo. Opravdu jsou erzety ze zatáčky do zatáčky, pokud máme v rozpisu číslovku 100, oznamující delší rovinu, je to spíše výjimka. Proto i přesné čtení rozpisu bude pro závod důležité, není prostor na chybu ani z pohledu Toma, ani z pohledu mě. Napadá mě, že pokud si chce někdo v rally něco dokazovat, měl by absolvovat alespoň jeden test na Korsice. Pak by trochu změnil názor na to, na jakých tratích se závodí u nás. A o to mám větší obdiv k těm, kteří zde dokázali nebo dokáží uspět.“

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře