Na tři otázky odpovídal po „Fafe Rally sprintu“ úřadující světový šampion v rally Sebastien Loeb.
Prach může být věčný
Co říkáte na aperitiv před Rally Portugalsko na „Fafe Rally sprintu“ u Porta?
„Neznám slavnou Fafe stage, také Rally Portugal se kolem Porta nejela od roku 2001. Je to samozřejmě dobré pro fanoušky rally v regionu, ale já bych dával přednost tomu, kdyby tyto rychlostní zkoušky byly zahrnuty i do samotné Rally Portugal. Beru to jako samostatnou reklamní akci, která nemá velkou sportovní hodnotu. V každém případě je to nová zkušenost.“
Podobně jako loni začíná rally městskou částí v Lisabonu. A potom večer čekají tři noční zkoušky na šotolině. To zní jako pekelný začátek!
„Myslím si, že je dobré, když se první den jede už jako řádná etapa. Víc než kde jinde to bude záludné zvolit správnou startovní pozici. V noční části může zvednutý prach ve vzduchu zůstávat snad na věky. Co je v těchto podmínkách lepší? Vymetat trať od volného štěrku a těžit z relativně dobré viditelnosti, nebo mít trať vyčištěnou, ale riskovat v oblacích prachu? Nastavení dobrého času v kvalifikaci samo o sobě nebude dostatečné. Budeme muset také velmi pečlivě analyzovat počasí a mít šťastnou ruku. Ať tak či tak, jedna věc je jistá: Průměrný čas a průměrné umístění na 7. nebo 8. místě by znamenalo katastrofu!“
Výběr správných pneumatik bude opět hrát důležitou roli. Zatím vám to vždycky vyšlo…
„Stará pravidla ohrožovala naši bezpečnost. Vzpomínám, jak jsem na blátivé zkoušky musel jet na tvrdých pneumatikách – to bylo děsivé! My teď můžeme k 40 tvrdým pneumatikám Michelin Latitude Cross přidat 10 měkkých pneumatik. Pokud nezačne pršet, budou tyto pneumatiky navíc. Pokud pršet bude, pak nám umožní vyhnout se zbytečným rizikům, že bychom zůstali stát na trati.“