Tři bleskové otázky pro Sébastiena Loeba na téma Rally Mexiko 2012.

Tajný recept na Mexiko neexistuje!

První v Monte Carlu, šestý ve Švédsku: jak hodnotíte start do sezony?
„Zahájit sezonu vítězstvím v Monte Carlu, to byl samozřejmě dobrý výsledek. Šestý ve Švédsku? Vím, že na tomto povrchu mohu být ještě lepší, ale nezvládl jsem to! Ale vedu mistrovství světa před Mikkem a Citroën je v čele Poháru konstruktérů, což je velice pozitivní. Řekl bych, že úvod sezony 2012 není nikterak atypický. Kdyby se její zbytek odehrával tak jako posledních osm let, bral bych to.“

Jste neporažení v Mexiku od roku 2006. Máte nějaký tajný recept? Jak ovlivní nadmořská výška výkon vozů a také váš styl pilotování?
„Na to žádný tajný recept neexistuje, je to jen v tvrdé práci s celým týmem. Vždycky jsem se na zdejších rychlostních zkouškách cítil dobře, i když jsem musel zvládat pozici prvního na trati a vymetače. Naštěstí tohle letos odpadá ze hry díky kvalifikaci, takže budu moci bojovat s ostatními rovnocenně od prvního dne. Nadmořská výška hraje vskutku zásadní roli, protože nedostatek kyslíku sráží sílu motorů. Nicméně to neznamená, že bych měl měnit způsob, jak řídím. Je to možná trochu výhoda pro výjezdy ze zatáček, že nemusíte mít strach z příliš tvrdého přidání plynu. Stejně ale musíte být opatrný, abyste nezamířili ven příliš rychle.“

Čekají dvě 42kilometrové rychlostní zkoušky v sobotu a jedna dokonce 54 km dlouhá v neděli. Bude výběr pneumatik na tyto tratě obzvlášť obtížný?
„Nemyslím, protože pneumatiky Michelin Latitude Cross jsou hodně odolné a vhodné pro zdejší povrchy, které nejsou v současnosti moc drsné. Nedělní rychlostní zkoušky budou možná poněkud náročnější na management, protože čtyři zkoušky se musejí obejít bez servisní periody. Rovnice s několika neznámými budeme řešit až podle postavení na trati a časových odstupů. Měli bychom s sebou vézt jednu nebo dvě rezervní pneumatiky, nebo se zaměřit na boj o pozice v celkovém pořadí až na Power Stage? To bude ke konci soutěže opravdu zajímavé!“

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře