Před deseti lety zvítězil na valašsce po boku Tomáše Hrdinky v silném Subaru Impreza WRC. Zajímalo nás, co se od té doby změnilo a jak je Petr Gross připraven na Valašskou rally 2012.

Slivovice – základ mého pevného zdraví

Před deseti lety jste se Tomášem Hrdinkou stali suverénními vítězi Valašské rally 2002. V ostré konkurenci vozů WRC jste na cílovou rampu přijížděli s komfortním náskokem více než půldruhé minuty. Je pravdou, že zpočátku velmi vyrovnaný souboj s Vaškem Pechem rozhodly technické potíže žlutomodrého Fordu Focus WRC. Vzpomeneš na tuto dobu?

"Musím přiznat, že se mi těžko vzpomíná. Deset let je dlouhá doba. Ale jak jsi mi připomněl, v první etapě jsme skutečně jeli s Vaškem fifty fifty, naše rozdíly byly ve vteřinách. V druhé etapě začal mít Vašek Pech problémy, tuším s elektronikou, a my si tak bez problémů mohli dojet pro první místo.

A zda to byl komfortní náskok? Tehdy byla jiná doba. Dnes by se dal stejný výraz použít už na rozdíl deseti vteřin."

Tomáš Hrdinka - Petr Gross

Co se tedy Petře změnilo za těch deset let, porovnáš-li vůz specifikace WRC a vaši Fabii S2000?

"Troufám si tvrdit, že současné vozy Super 2000 jsou rychlejší než vozy WRC před deseti lety. Mimořádně se zdokonalil podvozek. Silná wrca poskytovala skvělý zážitek, s rychlostí jsou na tom ale lépe současná auta. Vzrušení z výkonu tak nahradilo nasazení, se kterým se dnes musí jet."

Již v pátek zahájíte s Romanem Krestou po delší pauze sezonu 2012. Jak jsi trávil „zimní spánek" a co tvá fyzická kondice?

"Co to je zimní spánek? (smích) V našem týmu sezona nekončí. I když jsme nestartovali na Jänner rally, stále bylo na čem pracovat.

Co se týká mé fyzické kondice, patřím ke generaci, kdy se podobné věci moc neřešily. Teď mě ale potěšilo, poté co jsem navštívil svého dvorního lékaře kvůli licenci, že jsem na tom o něco lépe než loni. Nevím čím to je, ale prozradím, že za poslední roky, které trávím na Moravě, jsem najel na jedinečný lék s názvem Slivovice. Tam bych viděl základ svého zdraví."

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře