RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»3x od pasu: Patrik Sandell
    Patrik Sandell - Škoda Fabia S2000
    Osobnosti

    3x od pasu: Patrik Sandell

    Roman FluxaBy Roman Fluxa25.8.2011Updated:6.3.2020Žádné komentáře4 Mins Read

    Krátký rozhovor s Patrikem Sandellem, který vlastně vůbec nebyl v plánu. Prostě se vyskytnul. A stál za to. Tohle mělo stejné grády, jako sobota v IKEA.


    3x od pasu: Patrik Sandell

    Ve středu, kdy posádky nastupovaly první den seznamovacích jízd, jsem měl pracovní schůzku v jednom penzionu na okraji Zlína. Bylo ráno, dlouho před oficiální otevíračkou. Parkoviště před restaurací zelo prázdnotou. Tedy až na golf s křiklavým číslem 17 v rohu předního skla. Tak jim to začalo, říkám si. Kdo to může být? Sedmnáctka, hmm. To už bude někdo z našich. Sedím s klientem a za mnou u stolku snídá mladík s trikem potištěným logy sponzorů. Na hlavě čepici se dvěma rudými býky. Teď mi to došlo, pod startovním číslem sedmnáct musíte hledat na barumce stále ještě hvězdy světového formátu. U stolku právě upíjel ze šálku ranní kávu pilot týmu RUFA CLUB, Patrik Sandell.

    Patriku, sedíš ve voze s jedním z nejzkušenějších spolujezdců na světě. Staffan Parmander je bezpochyby již nyní legendou světové rally. Jak vám to spolu funguje?

    „Absolutně. Od počátku naší spolupráce jsme našli společnou řeč a funguje nám to perfektně doposud. Staffan mě nejvíc posunul přčdevším v psaní rozpisu. Nepoužíval jsem špatný, byl jen příliš technický. Nyní se snažíme optimalizovat záznam informací a omezit se pouze na ty nejdůležitější s důrazem na dosžení větší přesnosti. Staffanovy zkušenosti mi umožňují naplno se koncentrovat na řízení a nazatěžovat se zbytečnostma.“

    Posádky mají ve voze jasně rozdělené úkoly. Staffan je zkušený mazák, ty ve srovnání s ním ještě mladík. Jakým se dělíte o pracovní povinnosti?

    „Jakmile přivezeme auto do servisu, mou poviností je neprodleně informovat tým o důležitých změnách na voze. Zdali jsme něco netrefili, nebo se neobjevila nějaká porucha. Zkrátka upozornit mechaniky na případný zdroj pozdějších problémů. Pak už se zajímám jen o sebe (smích). Něco sníst a odpočinout si. Stafan pochopitelně taky musí odpočívat (bez narážky na jeho věk, pozn. red.). Jeho práce spočívá v řízení toho, co se v servisu děje. A pochopitelně hlídání hodinek. Jakmile uhodí čas, přichází za mnou a jedem dál!“

    Použiji teď výraz stará škola. Myslím tím dřívější poctivost mitfárů. V době, kdy neexistovaly mobilní telefony, bylo třeba vést statistiky v notýsku, neustále něco zapisovat, kontrolovat časy ve stopce, a zase psát, psát… Pořád dokola. Dnes existují chytré telefony, které poskytují kompletní výsledkový servis prakticky neustále po ruce. Tedy s výjímkou míst bez signálu. Jak je na tom Staffan, spolujezdec ze „staré školy“?

    „Nooo, abych pravdu řekl, Staffan to moc neřeší. Pokud si chci zkontrolvat naše aktuální umístění, nechává to na mě. Mám neustále zapnutý mobil, na kterém mám k dispozici naše stránky, Twitter nebo jiné zdroje. Staffan čte perfektně noty, stará se o to, abychom byli včas tam, kde máme být. Zpomaluje mě, když jsem příliš rychlý a naopak, pokud se mu zdá, že je třeba přidat, ozve se. Samozřejmě také řeší, proč je náš čas v cíli RZ takový. Diskutujeme, to jo. Spíš bych řekl, že je dnes už pohodlný. Byl zvyklý používat ve voze techniku, která umožňovala cokoli naprogramovat, včetně odpočtu času do startu. To dnes v autě nemáme. Musí tak víc přemýšlet a nejsem si úplně jistý, zda mu to úplně vyhovuje…“ (smích)

    Folkrace na závěr rozhovoru

    S Patrikem jsme ještě dopíjeli vodu bez bublinek, když přišla řeč na Folkrace. Je to taková lidová zábava, kterou Skandinávcům závidím. Mimořádné oblibě se těší ve Švédsku a Finsku. Je to jakási obdoba rallycrossu. Patrik mi ochotně vysvětlil, že stačí mít pořádnou káru a můžeš jezdit. Závody se konají po celý rok, každý víkend. Zajímavostí je prodej použitých závodních aut po skončení závodu. Ta nejrychlejší, vítězná, jsou předmětem jakési tomboly, nebo dražby (úplně jsem to nepochopil). Koncept závodů Folkrace mi přišel jako ideální příležitost pro začínající jezdce rally. Na otázku, zda se někdy Patrik svezl na podobném podniku, jsem dostal tuto odpověď:

    „Jasně že jo. Folkrace jsem jezdil dva roky s vozem Saab 99. Dodnes na to vzpomínám. Pro mou kariéru jsem právě tady pořídil solidní základ.“

     

    3x od pasu jezdci Patrik Sandell Škoda
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.