Patrik Rujbr začínal s motokrosem, nyní brázdí české tratě za volantem jednoho z mála exemplářů Mitsubishi Lancer Evo X. Na Barum rally bude mít společně s navigátorem Richardem Nesvadbou startovní číslo 60.
Kdo tě nasměroval k motoristickému sportu?
„Pocházím z Brna, nyní bydlím nedaleko jihomoravské metropole v Domašově. K motoristickému sportu jsem se v podstatě nasměroval sám. V devatenácti jsem začal podnikat, což s sebou přinášelo hodně starostí a nervů. Jako kompenzaci jsem potřeboval nějakou aktivitu na odreagování. Od mládí jsem jezdil a opravoval motorky, takže přirozenou volbou byl motokros. Začínal jsem jako většina mých vrstevníků na ČZ, následovaly další motocykly, od stopětadvacítky Kawasaki po tovární KTM 540.“
Kdy tě oslovily soutěže? Byl přechod způsobem třeba i zraněními z motokrosu?
„V motokrosu mi v závěru už chyběla motivace a některá zranění moje rozhodnutí ukončit závodní kariéru také umocnila. Samozřejmě jsem prožíval období bez závodění všelijak a snažil se najít něco, co by mne bavilo. Náhodou jsem se jednou dostal na slalom ve Vyškově na letišti a docela mne to chytlo.
V roce 2009 jsem absolvoval celý seriál Rallyslalomu pana Bujáčka a skončil velmi těsně za Martinem Bujáčkem na druhém místě. Cítil jsem, že mám na víc, a tak jsem vstoupil do rally.
Začínal jsem v roce 2010 s hondou v seriálu sprintrally a současně stavěl produkční Mitsubishi Evo X. Absolvoval jsem s ním souběžně několik volných podniků a bohužel jsem s ním jednou v noci i pořádně ‚třískl‘. V roce 2011 jsem už absolvoval s desítkou vybrané sprinty a Barum rally.
V tomto roce už jedeme všechny sprinty a vybrané dvoudenní soutěže. V této souvislosti patří poděkování za pomoc při organizaci všeho možného rodině a tátovi.“
Jaké jsou letos tvé ambice a prozradíte plány na zbytek roku?
„Sbírat zkušenosti a dojíždět závody. Hodně se naučit, co nejméně rozbíjet techniku a s navigátorem Ríšou Nesvadbou zůstat oba zdraví.
Co se týká rally, pojedeme Barumku a zbytek sprintů. A možná i nějakou šotolinu v Rakousku na závěr sezony… Vše se bude také odvíjet od podpory partnerů a momentální finanční situace.
Mimo rally, pokud vše klapne, bych se rád ještě do konce roku opět objevil na autokrosových tratích v rámci MČR divize D5.“