V naší rubrice rozhovorů se zajímavými lidmi jsme oslovili Mirka Šlamboru. Zkušeného spolujezdce, jehož aktivní kariéra byla spojena především se jménem Jaroslava Starého a značkou Škoda.

 V roce 2008 si Mirek vyzkoušel spolupráci s Honzou Kopeckým, když v kokpitu kitové fabie „zaskočil“ za Petra Starého při Rally Vyškov. O rok později se opět s Jardou Starým představili na Pražském rallysprintu. Momentálně Miroslava Šlamboru uvidíte v servisním zázemí týmu Škoda Motorsport v roli šéfa mechaniků. Využili jsme Mirkových zkušeností ze světových rally a položili 3 otázky vztahující se k Rally Argentina.

Starty na podnicích mistrovství světa vyžadují velké pracovní nasazení celého týmu. Přesto, dá se nalézt v nabitém programu chvilka na ochutnávku argentinských specialit?

Času opravdu není nazbyt, ale chvilka se najde. Zpravidla první den po příletu, respektive první večer, kdy ještě není připraven servis park, poskytuje nejlepší příležitost pro různá gastronomická dobrodružství. Co se mě týká, snažím se vždy ochutnat nějakou místní specialitu. V Argentině není lepšího cíle než vyhlášených hovězích steaků.

Ví se o tobě, že si velmi dobře rozumíš s masem v jakékoli podobě. Grilování je aktuální téma a stalo u nás stalo téměř sportovní disciplínou. Když srovnáš jihoamerický steak a český „domácí, nepředstavuje návštěva argentinské restaurace pro našince příliš velký šok?

Seděli jsme v restauraci a z nedaleké masny, vyšel číšník s kusem masa na rameni. Přistoupil k našemu stolu a přímo před námi odkrojil kus, se kterým se po několika minutách vrátil na talíři. Šok není správné slovo. Prožíváte údiv. Jak je možné, že během necelých patnácti minut máte před sebou steak téměř tři centimetry vysoký, který váží 300g a krájí se, jak se říká, jako dort? Nedokázal jsem to pochopit. Vypadá to velmi jednoduše, realita je však zcela odlišná. Nedalo mi to a ze zvědavosti jsem se přihlásil na kurz vaření v Pražském kulinářském institutu. Díky této zkušenosti jsem při dalších návštěvách Argentiny již lépe rozuměl cestě hovězího fláku z krámu na můj talíř. I tak ale nikdy nemůžete dosáhnout zručnosti a umu místních kuchařů. Proto doporučuji, budete-li někdy v Argentině, určitě vyzkoušejte Bife de Lomo a Bife de Chorizo. Jo a nezapomeňte na kvalitní argentinské víno, které tento zážitek ještě znásobí.

Proto doporučuji, budete-li někdy v Argentině, určitě vyzkoušejte Bife de Lomo a Bife de Chorizo. Jo a nezapomeňte na kvalitní argentinské víno, které tento zážitek ještě znásobí.

Otázka na závěr. Maso představuje důležitý zdroj energie a bílkovin. Při rally se vynakládá spousta energie jak na trati, tak v zázemí týmu. V tomto směru se jeví Argentina jako nutriční lázně. Jak je to ve skutečnosti?

Argentina je z pohledu zdroje kvalitního masa mezi kluky v týmu velmi populární (smích). Nevím o nikom, kdy by někdy příležitost ochutnat kvalitní stek vynechal. Obecně se dá říct, že jsme všichni „masožravci“. Co se posádek týká, ty mají pochopitelně speciální jídelníček. Nicméně po skončení závodu představuje právě šťavnatý hovězí steak skvělý zdroj potřebné energie.

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře