KN - www.zavodnifiltry.cz od RIEGGER

Po téměř pětileté přestávce se do nejvyšší ligy WRC vrací Rakušan Manfred Stohl. Devětatřicetiletý jezdec má na kontě úctyhodný počet 126 startů v seriálu MS. Své největší úspěchy sbíral v sezoně 2006 s privátním Peugeotem 307 WRC, kdy se na Rallye New Zealand blýskl bronzovou příčkou.

Rally na Novém Zélandě pojedete už po jedenácté. Jaké máte na soutěž u protinožců nejlepší vzpomínky?
„Novozélandská rally je mou oblíbenou soutěží. Všechny rychlostní zkoušky jsou rychlé a nádherné. Na první start v začátcích mé kariéry s Audi Quattro S2 dobré vzpomínky nemám, protože jsme velmi brzy odpadli pro technickou závadu. Nejkrásnější bylo moje první vítězství ve skupině N v roce 2000. Velmi rád vzpomínám pochopitelně i na rok 2006, kdy jsme dosáhli na stupně vítězů v absolutní klasifikaci (foto)."

Tehdy jste startoval s Peugeotem 307 WRC, letos pojedete s Fordem Fiesta WRC. Jaký je rozdíl mezi speciálem WRC před 5 lety a nyní?
„Ten obrovský rozdíl pro mě asi bude tím největším problémem. Hlavně mechanické sekvenční řazení. Na to nejsem zvyklý. Ve svém lanceru na zemní plyn, se kterým startuji v rakouském šampionátu, sice mám také řadicí páku, ale to je klasické H řazení jako v sériovém autě. U předchozí generace vozu kategorie WRC se řadilo pádly u volantu, to bylo něco úplně jiného. Zatím jsme s Fiestou WRC najel jen nějakých 35 km. Počítám, že mi bude trvat celou první etapu, než si na řazení zvyknu."

 

V letech 2006/2007 jste byl na svém jezdeckém vrcholu. Jak vidíte svoje šance nyní?
„Obávám se kvalifikace, kde jsem v nejlepším případě schopen porazit dva nebo tři jezdce na vozech WRC. To znamená, že budu pravděpodobně startovat do první etapy na jedné z prvních pozic. Právě na Novém Zélandě je první startovní pozice nejhorší případ. Nikde jinde není startovní pozice tak důležitá. Déšť by mohl pomoci, ale to není v tomto ročním období příliš reálné."

„Jsou tam špičkoví jezdci vozů S2000 jako Per- Gunnar Andersson, Alister McRae a Hayden Paddon. Se svou startovní pozicí proti nim nebudu mít šanci. A lidé nebudou rozumět tomu, proč budu se speciálem WRC pomalejší. To pro mě bude velmi obtížná situace. Když jsem v roce 2007 s Xsarou WRC první den vypadl a druhý den proto startoval jako první, byli tehdy rychlejší i někteří jezdci s produkčními vozy. Zní to pesimisticky, ale je to bohužel skutečnost. Myslím, že bych musel absolvovat půl sezony, abych se vrátil na svoji tehdejší jezdeckou úroveň."

Manfred Stohl

Sdílet

O autorovi

Komentáře