Na konci sezony 2011 ohlásil svůj odchod z rally Karel Vajík. Uvidíme zlínského navigátora ještě v prostředí závodů?
Stane se z tebe běžný divák nebo se dále budeš podílet na fungování nějakého soutěžního týmu?
„Určitě od rally nedokáži úplně odejít. Soutěže jsou něčím, co potřebuji k životu. Ale tím řadovým divákem se na pár závodů rád stanu. Nabitý kalendář posledních sezon mi to moc neumožňoval.
Kolem rally chci každopádně aktivně zůstat. Rád bych využil svých dosavadních zkušeností. Už jsem si vyzkoušel, jaké to je rally fotit, komentovat v rádiu. Jaké je montovat, točit kolečkem – to všechno už dost dávno, no a spolujezdcovat. Pořád ale zbývá hodně možností, které jsem ještě nezkusil.“
Jak reagovala na ukončení aktivní jezdecké kariéry tvoje rodina o okolí?
„Nikdy jsem si nenechal do ničeho mluvit. Myslím, že nejbližší to už pochopili. Jako všechno v životě, má i toto moje rozhodnutí svá pozitiva i negativa. Tak to vnímám osobně a snad i moje okolí.“
Jak hodnotíš současnost domácí i světové scény?
„Když je někdy někdo nebo něco kvalitnější, musí být někdy někdo nebo naopak něco nekvalitnější. Složitá věta, že? Samozřejmě některá soutěž je připravena lépe, jiná hůře. Myslím, že se u nás najde pár výjimek, kde je to slabší, ale celkově jsou naše rally organizovány na vysoké úrovni.
Pokud jde o špičku startovního pole u nás, jsem rád, že se na startu objevuje i hodně dobrá technika. Je to sice v malém počtu, ale o tom, kolik je kvalitních aut, rozhodují finance. Těch dřív bývalo v našem rallysportu mnohem víc než nyní. Potěšující je, že většinou mají kvalitní techniku v rukou schopní jezdci. Ne ale mladí. Pokud bychom chtěli vychovat jezdce světového formátu, potřebuje, kromě velkého jezdeckého talentu a mentálních schopností, ještě tým lidí, který s ním začne pracovat mnohem dřív, než má u nás nárok získat řidičák. A to všechno, spolu s technikou, stojí hodně peněz.
No a ve třídách? Tam je to bohužel s nedostatkem peněz ještě mnohem znatelnější než v nedávné historii.
Pokud jde o svět, snad se blýská na lepší časy. Atraktivita mistrovství světa je už dlouho poznamenána tím, že se každoročně jedná v podstatě o duel. Svůj podíl na tom má samozřejmě fenomén Loeb, kterého nelze než obdivovat. Ale zdá se, že mu rostou konkurenti z řad jezdců i značek, což je dobře. Proti tomu se mi v posledních letech líbí i IRC s početnější jezdeckou špičkou a širším zastoupením kvalitních vozů.“