Sportovní ředitel VW Motorsport Jost Capito poodkryl zákulisí německé stáje.

 Jak jste spokojeni s letošními výsledky Sébastiena Ogiera?

„Sébastien podává výkony, které jsme očekávali a pro které jsme ho angažovali. Co se stalo na Monte Carlu, když těžce havaroval, to se samozřejmě stát může. To není zásadní problém. S vozem specifikace Super 2000 je velmi rychlý, dokáže konkurovat vozům WRC, což je úžasné. Také jsme spokojeni s jeho přístupem k testování.

Je typem „hladového“ jezdce, už se nemůže dočkat začátku nové sezony za volantem WRC. Navíc jsem rád, že letošní rok nepovažuje za zcela ztracený. Dostal novou šanci, začal v novém týmu téměř od nuly. Je to v podstatě jeho tým, jeho vůz a výsledky budou hodně záviset na jeho výkonech. Možná to pro něj bylo lepší než přijít do existující stáje a zvykat si na nový vůz. Pochopil situaci a přizpůsobil se jí. Ví, že všichni máme stejný cíl. A to je na tom všem hodně vzrušující.“

A co úřadující šampion IRC Andreas Mikkelsen, jenž se letos nejčastěji objevuje v druhém voze?

„S působením Andrease jsme rovněž spokojeni. Navíc se domnívám, že žádný další jezdec jeho věku nemá takové zkušenosti a počet odjetých závodů jako on. Určitě je to jeho výhoda do budoucna. Rovněž dokáže jezdit hodně rychle, navíc se uklidnil a je spolehlivým pilotem.

Navíc se opravdu hodí do image značky Volkswagen, je zajímavým marketingovým tahákem. Určitě je to člověk, u kterého vidím budoucnost ve WRC a je v našem hledáčku.“

A v jakém stádiu je nyní vývoj VW Polo R? Máte nějaké srovnání pro konkurenci?

„Určitě máme velmi dobré srovnání díky startům s fabiemi ve WRC. Můžeme srovnávat náš vůz specifikace S2000 s WRC a následně Polo R WRC a fabii na testech. Proto moc dobře víme, kde nás ještě tlačí pata. Stále nás čeká hodně práce, ale také máme ještě na doladění vozu nějaký čas.

Jsou to ale drobnosti, neboť základ vozu se ukázal jako dostatečný, bez koncepčních chyb. Také víme, že podle regulí není extra prostor pro nějakou revoluci. Zatím testy prokazují spolehlivost vozu, neměli jsme na testech problém s kilometráží, nyní se musíme zaměřit na detaily a rychlost vozu, která nám ještě trochu schází.“

Sdílet

O autorovi

Komentáře