KN - www.zavodnifiltry.cz od RIEGGER

V poločase Rallysprintu Kopná 2012 patřilo vsetínské posádce Tomaštík – Vrečka slibné 7. místo. Leč v následující RZ Kopná se bílá Impreza WRC poroučela z TOP10. Až dvacátý čas a ztráta 56s na vítěze RZ dávaly tušit defekt či jezdeckou chybu. Příčina se však ukázal být mnohem kurióznější…

Půlminuta na sprintu je světelný rok!

Jardo, máte za sebou tři sprinty s novým vozem. Zdá se, že si začínáš s imprezou rozumět. Přesto se vždy najde nějaké „ale“. Zatím poslední trable jste si se Subaru Impreza WRC užili na Kopné v RZ5. I když slovo užili je třeba chápat s velkou nadsázkou…

„Triviální věc. Odstartovali jsme do rychlostní zkoušky a zhruba po kilometru se totálně začalo mlžit čelní sklo. Ač jsme v autě pozapínali vše, co šlo, nepodařilo se přední sklo odmlžit. Až později v servisu jsme objevili příčinu, kterou bylo přerušené vedení vyhřívání čelního skla.“

Jak dopadlo sčítání „škod“ v cíli RZ?

„Bohužel se tato jinak zcela nepodstatná závada objevila ve zcela nevhodnou chvíli. Prakticky od vracáku nahoře na Kopné jsem jel celou rychlostku poslepu. Ve výsledku sice ztráta nebyla tak hrozná, přesto jsme vypadli z první desítky a prožili si dvě slušné krizovky. Když jsme dojeli do cíle RZ, neviděl jsem vůbec přední kapotu. Vyděšení museli být také časoměřiči. Nechybělo mnoho a prověřil jsem stabilitu jejich stanu. Zkrátka bylo vymalováno. Půlminuta na sprintu je světelný rok.“

Jak se jede s véercéčkem se zamlženým oknem Kopná poslepu?

„Celá sranda přišla v blbý čas. Zrovna tato RZ byla dost rychlá. Jelo se po úzkých úsecích, místy na vodě. Ale jet se dá. Musel jsem si trochu povolit pás abych viděl průzorem aspoň pravé zatáčky. Ovšem, a to potvrdí především Jarda Vrečka, adrenalin na horizontech mezi Trnavou a Všeminou doslova stříkal. Mazec. Do dvou zatáček jsme zatočili o nějakých pár metrů dřív. Byl to boj až do konce. Doufám, že už nic podobného víckrát nezažiju.“

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře