RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»3x od pasu: Jarek Tomaštík
    Osobnosti

    3x od pasu: Jarek Tomaštík

    Roman FluxaBy Roman Fluxa9.8.2011Updated:6.3.2020Žádné komentáře4 Mins Read

    V naší rubrice rozhovorů jsme vyzpovídali Jaromíra Tomaštíka, který se po delší přestávce představil na FUCHS OIL Rally Agropa s Olgu Lounovou.


    O „babě“ do nepohody a kvalitním „švuňku“

    Olga Lounová. Po vašem společném představení na Pražském rallysprintu v závěru roku následoval s velkým odstupem času start v Pačejově. Sprint ale není šou pro diváky, jak jsme zvyklí z Prahy. Jak Olga zvládá rozpis a jízdu ve „véercéčku“ na ostrém závodě?

    „Stíhá! (smích) Když jsme jeli na start, měl jsem hrůzu z vody, která spadla na trať v Pačejově. Opak byl však pravdou. „Mokrá“ část závodu znamenala pomalejší průjezdy, což nám ve výsledku dost pomohlo. Oba jsme si tam mohli rychlost ve wrcu srovnat v hlavě a sehrát se. Pravdou je, že když jsme testovali před startem a Olga si od Prahy připomenula rychlost v impreze WRC, museli jsme hrábnout do rozpisu a nastalo zvětšování. A tím nemyslím jiný formát bloku… (smích). Výsledkem bylo, že rychlostka o délce 15 km, napsaná původní „velikostí“ na pěti listech, narostla rázem na patnáct stran.“

    „Zcela upřímně. Olga Lounová složila zkoušku na spolujezdce při prvním ostrém startu jako kterýkoli jiný spolujezdec. Zvládla to na sto procent. Olga je navíc povahou „amazonka“, takže nějaký starch u ní nečekejte. Rozhodně jsem neměl pocit, že se Olga jede svézt a já musím odjet sprint „na oči“. Jediný problém byl skutečně v rychlosti, kdy jsme se občas nepotkali. Ale i v tomto směru jsme si řekli jasné pravidla hry, jak se budeme dohánět. Ve výsledku klaplo vše na sto procent. Troufám si říct, že bych nezajel líp s mnohem zkušenějším mitfárou.“

    V Pačejově musela Olga tlačit kvůli technickým potížím auto z úpéčka. V Praze vyhrabávala Subaru ze sněhové bariéry na oruhu v Chuchli. Až se zdá, že je to z tvé strany úmysl. Něco ve smyslu – ať se holka učí, rally není showbyznys. Přiznej barvu!

    (smích) Ani ne tak já spíš osud tomu tak chce. Ale máš pravdu. V Praze mi spadla brada, když jsem v Chuchli sledoval Olgu zakopanou do půl těla pod autem v hromadě sněhu. To jsem byl dost vedle. Úpéčko v Pačejově si taky užila, to je fakt. A to jsme ještě nezmínil její nejakčnější zážitek, kdy s hasičákem zachraňovala wrco na Strahovském okruhu. V tomto směru se už nyní může řadit mezi nejzkušenější spolujezdce u nás (smích). Zkrátka je to v ní, dokáže reagovat s rozmyslem a nepanikaří. Je to baba do nepohody!“

    Na závěr skutečně od pasu. Jak to bylo s „uraženým kolem“ na Vysočině?

    „No, „uražené kolo“ na Vysočině není uražené kolo na Vysočině… Vysočina proběhla úplně jinak, než se psalo. Pro mě to byl infarktový závod, který krizí začal už před startem. Na poslední chvíli jsme vzali auto na projížďku. Bohužel nám při tom „uletěla“ poloosa. Nebyl čas tento problém zcela odstranit. Bylo nutné zvolit krizový plán, při kterém jsme měli odjet první dvě RZ s tím co máme a v servise potom poloosu vyměnit. To byl začátek. Problém však přišel od jinud. Zhruba po čtyřech kilometrech úvodní vložky, mimochodem před zraky mnoha diváků a jednoho kamaramana, se nám na rovince „střihly“ štefty. Ač titanové, prostě odešly a kolo se odporoučelo někam do pole. Nebyla jiná možnost než auto odstavit. Podobnou situaci jsem nikdy před tím nezažil. Zcela upřímně říkám, že když jsem viděl, jak ze závodního auta na vytočený kvalt vystřelí kolo a když jsem viděl, kam až doletělo, určitě budu jako divák od této chvíle stát v některých místech dál od trati… Byl to zkrátka kvalitní švuňk!“

    Jardo, tři otázky jsem vystřílel, ale v souvislosti s předchozí mi to nedá a musím se zeptat. Vaše Subaru zůstalo na třech kolech. Po předešlé neúčasti v Krkonoších potřebujete bodovat. Nanapadlo tě pokračovat dál a riskovat podobně jako tvůj sprintový kolega a soupeř s wrc Pavel Valoušek ve velkém mistráku?

    „To je pravda, ale spíš by mělo chybět to zadní (kolo – smích). My jsme v inkriminovaný moment měli ulomenou poloosu na levém zadním a levé přední někde na poli. Každopádně je to otázka financí, zda se vyplatí podobný tah i za cenu zničení drahé techniky. No a pak je tu ještě rozhodnutí pořadatele, jak jsme mohli vidět na příkladu z Hustopečí. Jakkoli rozhodli oragnizátoři závodu správně, můj pohled na věc je odlišný. Pokud se rozhodneš za každou cenu pokračovat v závodě a nehledíš na ztráty, pak je to jen o tom, že máš chuť závodit a chceš vyhrát, bojovat dál. Každé pravidlo lze vyložit různým způsobem, jde jen o to, aby bylo uplatněno s citem pro věc. I proto jsme se rozhodli neriskovat a ze závodu odstoupit.“

    3x od pasu Jaromír Tomaštík jezdci Olga Lounová Subaru
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.