Přestup Jana Šlehofera z malého Punta S1600 do produkční čtyřkolky lze označit za jedno z největších překvapení letošní sezóny. Příprava zbrusu nového subaru se sice protáhla a kdyňský dravec musel vynechat úvod sezóny, na rakouské Bosch Rallye si však šestým místem spravil chuť.
Honzo, pro Tebe se jedná o první zkušenost se čtyřkolkou. Jaký na Tebe „enková“ Impreza udělala dojem? Co bys vyzdvihl a co Ti na autě naopak chybí?
„Subaru je skvělé auto, které oproti Puntu vyžaduje hodně odlišné zacházení. Parádně funguje podvozek, jde s tím jet opravdu hodně rychle, ale každé zrychlení je strašně těžké, protože se pohybujeme v hodně vysokých rychlostech. Oproti Puntu mi trošku chybí hravost. Tím, že má subaru vyšší hmotnost, tak se déle rozjíždí, a proto je s ním potřeba jet co nejpřesněji. Řekl bych, že tohle auto spíš preferuje profesorskou stopu.“
Měl jsi možnost se subaru rozsáhleji testovat nebo k prvnímu seznámení došlo až v Rakousku?
„Testování jsme měli, ale spíš jsme na něm zkoušeli, jestli auto vůbec jede. Naše subaru od prvního do posledního šroubku postavil tým Roto. Je tedy zbrusu nové, a tak jsme se na začátek soustředili hlavně na poctivou přípravu a vychytání všech mušek. „Na ostro“ jsme se svezli až na Bosch Rallye.“
Před startem ses bál velkého „obkladu“ od rakouských matadorů, konečný výsledek je ale doslova z říše snů. Jak premiéru v Rakousku hodnotíš?
„Byl to hodně těžký závod. Tratě byly klouzavé, navíc strašně rychlé – o poznání rychlejší než na Lavanttalu, kde jsme startovali loni. Asi bych to charakterově přirovnal k Českému Krumlovu. Nejvíc se ale na náročnosti podepsalo počasí. Snad nikdy jsem během závodu nezažil tak proměnlivé podmínky jako tady.
Na výsledek jsme moc nemysleli, snažili jsme se hlavně sžívat s autem, a tak jsem si hrál a hodně „smykoval“. Každý kilometr s novým autem je pro mě obrovské plus, takže jsem moc rád, že jsme dostali příležitost na Bosch startovat. Naším prvním českým startem by měl být Český Krumlov, kde bychom rádi pokračovali ve sbírání zkušeností.“