Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Rallylegend San Marino 2025

      4.11.2025

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Osobnosti»3x od pasu: Ing. Ladislav Samohýl
    Osobnosti

    3x od pasu: Ing. Ladislav Samohýl

    By Roman Fluxa25.8.20113 Mins Read

    Letošní Barum rally okoření start vozů Oldtimer Grand prix. Za akcí, při které budou mít diváci možnost spatřit mimo jiné originály závodních speciálů Bugatti, stojí Ing. Ladislav Samohýl, kterému jsme položili tři otázky.


    Diváci letošní Barum Czech rally Zlín budou mít jedinečnou příležitost spatřit unikátní modely Bugatti z vaší sbírky. Mohl byste krátce představit některé z nich?

    „Svůj první nekompletní podvozek Bugatti jsem měl už v šestnácti letech. Prvním impulsem bylo ještě za života Elišky Junkové velké přátelství s naší rodinou. Asi před sedmi lety se mi podařilo ve Francii objevit nekompletní podvozek modelu 35, dvoulitrového osmiválce. Lyonský model, který Etore Bugatti postavil pro závody v Lyonu. Jednalo se o první sadu závodních vozů, díky kterým značka Bugatti prorazila a v letech 1925 až 1930 s tímto modelem, typem a provedením vládla světovým tratím.“

    „Po objevení tohoto podvozku začala mravenčí práce se sháněním dílů k motoru, který byl nekompletní a většina částí byla v katastrofálním stavu. Nedovedete si představit, jak obtížně je vyrobit příslušnou klikovou hřídel, jak neskutečné je vyrobit odlitek bloku válců, který zvláště u značky Bugatti má tenké stěny. Rok a půl jsme pracovali jen na modelech. Vadných odlitků bylo několik desítek, než se nám podařilo vyrobit dva funkční kusy.“

    „Naše úsilí vyvrcholilo na konci července, kdy se podařilo zprovoznit první čtyřválcový model, originál výrobního čísla 37-125. Teď pracujeme na tom původním osmiválci z roku 1925, který se také představí na Barum rally.“

    Když byste měl vyjádřit práce na zmiňovaných modelech v čase, jak dlouho tato anabáze trvala?

    „Od dovezení šasi a zbytků vozidla trvaly práce celkem sedm let. A ještě nejsme na konci. Pro stávající a budoucí záměry jsme například nechali vyrobit víc jak dvacet tisíc šroubů a šroubků. Bugatti totiž nepoužíval standardní metrické závity. Všechny masivy šroubů byly ztenčeny a vybrány, aby co nejméně vážily. Auto je specifické vším, na co šáhnete. Já bych ho nazval výtvorem geniálního šílence.“

    Nenastala během oněch sedmi let chvíle, kdy jste chtěl celý projekt vzdát?

    „Jedna skutečně byla. Bylo to po celodenní cestě do Francie, kdy jsme s dodávkou jeli pro díly na Bugatti a nalítli jsme jednomu místnímu hochštaplerovi. To co nám připravil se bez jakékoli újmy mohlo okamžitě odvézt na smetiště. Tehdy jsem si říkal, jestli to máme za potřebí. Pravdou je, že jsme něco podobného zažili ještě jednou, když jsme pro změnu jeli do Anglie pro „echt“ podvozek. Fotky byly natolik dokonalé, že nebylo možné odhalit skutečnost. Místo chladiče se na místě ale ukázal být pouze obal, chyběla celá přední část. Jediné na tom voze původní bylo očíslované řízení. Vše ostatní byl falzifikát, kopie. V té chvíli jsem Angličanovi ve středověkém sídla vysvětlil, že nejsme hlupáci z východu, kteří by na toto nalítli. Teprve pak se s námi začal bavit seriózně. Omluvil se a z původních 7000 liber bylo rázem 2000. Nic na plat. Dostal českou bonboniéru a Becherovku, poděkovali jsme mu za účast a bohužel s prázdnou se vrátili domů…“

    3x od pasu Bugatti historické automobily Ladislav Samohýl
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák31.7.2025

    VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

    Ivo Nowi Novák13.7.2025

    Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

    Ivo Nowi Novák29.12.2024

    Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.