DMack se během dvou sezon vypracoval ve spolehlivého distributora pneumatik, který kromě účastníků podpůrných seriálů a soukromníků stále více pokukuje po prestižní kategorii WRC.
Když FIA zadala tender na dodavatele pneumatik pro světový šampionát v rally, přineslo to trochu zmatků. Na výsluní soutěžáckého sportu se proto opět vrátil francouzský distributor Michelin (nedávno vystupoval pod logem BF Goodrich) a nově také DMack. Tuto značku v podstatě nikdo neznal. Pozadí celého projektu DMack bylo trochu záhadou, navíc se brzy objevila informace, že se její pneumatiky budou vyrábět v Číně.
Celý projekt zrál v hlavě Angličana Dicka Cormacka, jenž do roku 2007 pracoval pro anglické zastoupení Pirelli. Od roku 2009 začal podnikat na vlastní pěst. Nyní má pod sebou 75 lidí, kteří po celém světě pracují jako prodejní zástupci. Další čtyři zaměstnává v ústředí v Carlisle a největší „armádu“ 2500 zaměstnanců eviduje továrna v Qingdao ve východní Číně.
Při Katalánské rally jste ‚osedlali‘ hned dva speciály WRC Jevgenije Novikova a Martina Prokop. Byl to pro Vás další krok vpřed?
„Ano. I když jsme během letošního roku měli zastoupení s vozem WRC na osmi závodech. Ale Katalánsko představovalo novou výzvu z hlediska používání asfaltových pneumatik DMack na autech WRC. Do té doby jsme neměli ideální srovnání našich asfaltových pneumatik. Nyní víme, kde se pohybujeme. Můžete dělat všemožné testy, může se vám zdát vše ideální, ale pokud nezískáte přesná data z ostré soutěže, která vám naznačí konkurenceschopnost pneumatiky, nemáte šanci se zlepšovat. Nyní si vše rozebereme a zvážíme, jaká změna by mohla fungovat. Přesně to bylo naším záměrem.“
Jak se DMack připravuje na novou sezonu?
„Právě jsme dokončili náš první test v Laponsku, kde jsme zkoušeli zimní model pro Švédskou rally. Ale s přihlédnutím k podmínkám, že se z větší části pojede na zmrzlé šotolině. Tak, jak tomu bylo letos.
Při našem prvním startu, kdy se závodilo na sněhu, jsme připravili dobrou pneumatiku. Loni se však ukázalo, že na zmrzlou šotolinu je směs příliš měkká, hroty jsou více ‚v pohybu‘ a posléze začnou vypadávat. Na nápravě tohoto problému jsme tvrdě pracovali.
Pneumatiky budou vyrobeny v Číně, následně je pošleme do Švédska, kde budou osazeny hroty. A tento proces v určitém měřítku platí i pro Monte Carlo.
Den po Katalánské rally jsme testovali i nedaleko Barcelony nové šotolinové pneumatiky pro rok 2013 a dále se budeme věnovat vývoji asfaltové verze pro druhou polovinu nadcházející sezony. Na Monte vyrazíme se stejnou specifikací pneumatik jako v letošním roce, ale od Německa budeme mít pro asfaltové soutěže novou směs pneumatik.“
Doufáte, že v sezoně 2013 bude DMack ve světovém šampionátu spojen s nějakým registrovaným týmem?
„Jediným způsobem, jak toho dosáhnout, je mít lepší pneumatiky než konkurence. Potom mohou zákazníci přijít a sáhnout po našich pneumatikách. Ale Michelin je fantastický konkurent a bude těžké, dostat se zcela na jeho úroveň. Ale pokud ukážeme, že naše pneumatiky budou konkurenceschopné, je tady šance, že by se s námi v budoucnu spojila řada týmů.“
„Tato vize je dle mého názoru dosažitelná, v současné době to je náš cíl. Máme pětiletý plán. Rok 2012 byl naší druhou sezonou ve WRC. Letos bylo naším cílem dojet na některé soutěži v první pětce, což se nám zásluhou Martina Prokopa v Argentině podařilo (skončil čtvrtý – pozn. red.). V následující sezoně chceme na každém závodě nasadit tým se dvěma speciály WRC, které pojedou s pneumatikami DMack. A výhledově doufáme, že naše pneumatiky budou v dalších dvou letech konkurenceschopné na všech soutěžích a DMack bude pravidelně mezi pěti nejrychlejšími v cíli.“