Krátce před startem Rally Bohemia 2011 odpovídal nikoli černě zbarvený opeřenec, ale jedna z nejvytíženějších českých posádek, dvojice Jan Černý a Pavel Kohout.

 Honza Černý s Pavlem Kohoutem jsou na roztrhání. Jen v první polovině leošní sezony stihli starty za volantem čtyř speciálů různých značek, startují na obou českých mistrácích a ve WRC Academy bojují o body na světových tratích. Den před startem Rally Bohemia jsme položili oběma borcům otázky v rubrice „3x od pasu“.

Jan Černý

1. Honzo, povídáme si v Motorlandu Bělá krátce před startem Bohemky. Máš na sobě rudou kombinézu s logem Citroën a za sebou jízdu v „déestrojce“. Jak si to máme vyložit? Chystáš nějaké překvapení?

„Vůbec ne. Do Bělé jsme byli pozváni u příležitosti oficiálního představení vozu Citroën DS3 R3, se kterým bude startovat o víkendu Andrea Crugnola, mimo jiné kolega z WRC Academy. Pro mě tato akce znamená další porovnání techniky, nic víc za tím nehledejte. „Bohemku“ jedeme normálně s fabií R2. Vůbec nic se nemění.“

2. Pohledem školáka představuje Rally Bohemia vzrušující zahájení prázdnin. Jak to máš s volným časem v létě? Najdeš chvilku na odreagování?

„Určitě. Jezdím lyžovat (malinko jsem znejistěl, zda si Honza nezačíná dělat srandu ze mě, ale pokračování odpovědi vrátilo můj klid…) na vodu a surfovat u nás na Orlíku. K moři se nechystám a ani mi to nechybí. Za celý rok si užiju cestování dost po závodech.“

3. O víkendu startujete s Pavlem na Rally Bohemia. Jaká je nálada před Bohemkou a kam zamíříte v dalších týdnech?

„Bohemka je krásná soutěž. Velmi se mi líbí. Uvidíme jak zásadně promluví do průběhu závodu počasí, i tak se moc těšíme. Co se dalších startů týká, ve hře je náš start v Estonsku, který bychom rádi pojali jako přípravu na Finskou rally.“

Pavel Kohout

1. Pavle, předchozí Honzův „part“ končil zmínkou o startu v Estonsku, ale především blížící se Neste Oil Rally Finland. S jakým pocitem odjede Pavel Kohout do země tisíce jezer?

„Já se teda těším strašně. Pro mě je to splnění jenoho ze snů. Finsko jsem doposud nenavštívil, dokonce ani jako divák. Na rozdíl od Honzy, který tam byl již několikrát. Tato rally byla pro mě vždy velkou výzvou. Sledoval jsem hromadu videí, onboardů a snil sen, který si teď splním.“

2. Horké téma to Finsko. Tak tedy ještě zůstaneme na rychlé skandinávské šotolině. Jak se po profesní stránce připravuješ? Necitíš respekt z nesmírně těžké a extrémně rychlé rally?

„Přípravu zahájíme v Estonsku, pokud tedy pojedme. Místní tratě jsou velmi podobné těm ve Finsku. Doma si pustím určitě nějaké onboardy. Zkusím si něco napsat, ale nevím… Finská rally je extrém, na který se tímto způsobem dá jen těžko připravit. Určitě to nebude legrace (smích). A respekt? Rozhodně! I když máme za sebou náročné Portugalsko a Sardinii, jsou to podniky, kde rychlostní průměry nepatří k nejvyšším. Rychlé Finsko je mnohem náročnější na odhad. Spolujezdec musí být neustále maximálně koncentrován, číst naprosto přesně, ale na druhou stranu, od nás jsme na rychlé soutěže zvyklí, takže uvidíme. Ale asi nebude prostor sledovat krásy okolních lesů…“

3. Třeba se najde v okolí Zlína při vrcholu sezony, který již tradičně obstará Barum Czech rally. Těšíš se? A co říkáš na stále populárnější městské „závodění“, které mají v plánu jak ve Zlíně, tak o víkendu v Mladé Boleslavi?

„Jasně že se těším. Barumka je jeden z nejhezčích závodů, co znám. Úžasná organizace, skvělá atmosféra. Málokde jsem zažil něco podobného. Město, které žije rally! Spousta diváků, nádherné vložky… Loni sice závod nedopadl podle našich představ, nezvolili jsme správně obutí, ale jinak není co vytýkat.“
„Městské RZ jsou především pro diváky. Pro nás to není úplně oblíbený sport. Speciálně na zlínské SS se nám vůbec nedaří. Naše dosavadní starty byly vždy takovou malou katastrofou. Buďto jsme jeli pomalu, nebo nás zradila technika, případně jsme něco trefili. Doufám, že letos protrhneme smůlu, která nás na Moravě při městské RZ provází!“

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře