Předposlední letošní sprint v Jeseníkách zastihl ve výborné formě orlovského Lumíra Firlu. Ačkoliv nemohl využít služeb svého stabilního spolujezdce Pavla Dreslera, dokázal i se starším Mitsubishi sedmé evoluce získat výtečné druhé místo ve skupině N a udržel za zády řadu modernějších devítek.

Lumíre, před Jeseníky došlo letos podruhé k rošádě na místě Tvého spolujezdce. Jak probíhala spolupráce s Tomášem Plachým?
„Zvykli jsme si na sebe rychle a neměli jsme vážný problém. Menší komplikace vznikla jen kvůli tomu, že máme různý typ přileb, a tak vzájemná komunikace nebyla ideální. Proto na mě musel Tomáš občas zakřičet. :-)“

Lumír Firla Mitsubishi Lancer EVO

Jak probíhala samotná soutěž? U trati to vypadalo, že si klouzání užíváte….
„Tím, že začalo pršet, byly podmínky šílené, všude bylo vytaháno. Na stranu druhou se tím srovnaly výkonové handicapy. Já nezávodil na vodě zhruba rok, a tak jsme klasicky na první „erzetě“ dostali obklad. Pak se nám ale podařilo rozjet a tím, že nám tratě seděly, se nám podařil i dobrý výsledek. V našich podmínkách se asi jedná o maximum možného, takže máme samozřejmě radost, i když nám k tomu přispěl svou chybou Pešl.“

Lumír Firla Mitsubishi Lancer EVO

Když trochu odbočím: Jak jsi na dálku vnímal zápolení svého „parťáka“ Pavla Dreslera na Vltavě?
„Já musím přiznat, že závody historiků úplně nejsou moje hobby. Je ale pravda, že když o tom Dreslík vypráví, tak je vždy celý rozzářený. Mirek Janota je bezpochyby výborný pilot a podle záběrů, co jsem viděl, vede Kadetta opravdu nádherně. K titulu mistrů Evropy patří oběma moje gratulace.“

Lumír Firla - Tomáš Plachý

Share.

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Leave A Reply