Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Nezařazené»Ford Fiesta RS WRC obsadil stupně vítězů
    Mikko Hirvonen celebrates winning the 2011 Swedish Rally driving the new Ford Fiesta RS WRC
    Nezařazené

    Ford Fiesta RS WRC obsadil stupně vítězů

    By Redakce RL.CZ14.2.20115 Mins Read

    Nový soutěžní speciál značky Ford pro mistrovství světa, Fiesta RS WRC, má za sebou debut snů – v právě skončené švédské rallye obsadil první, druhé i třetí místo.

    Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen z týmu Ford Abu Dhabi zvítězili v zahajovacím podniku letošního šampionátu s náskokem 6,5 s před posádkou Mads Østberg – Jonas Andersson. Hirvonenovi týmoví kolegové Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila projeli cílem jako třetí.

    Pro Ford to byly první kompletně obsazené stupně vítězů od švédské rallye 2008, kdy Latvala vyhrál svoji první soutěž v mistrovství světa před Hirvonenem a francouzským jezdcem Gallim. Tým Ford Abu Dhabi má po první soutěži letošního ročníku osmnáctibodový náskok v průběžném hodnocení týmů a Hirvonen se po dnešku stal historicky nejúspěšnějším pilotem Fordu ve WRC. Dnešní vítězství bylo jeho třinácté, čímž se v historických tabulkách posunul před bývalého týmového kolegu Marcuse Grönholma.

    Před startem soutěže panovalo napjaté očekávání. Nová pravidla, zaměřená na snižování nákladů a dopadu na životní prostředí, přivedla na startovní rampu vozy s pohonem všech kol a přeplňovanými motory o objemu 1,6 l. Historicky první soutěž podle nových pravidel se ukázala jako velmi dramatická, na začátku nedělní etapy mělo reálnou šanci na vítězství ne méně než pět posádek.
    Podmínky byly pro zimní rallye ideální. Na jezdce čekalo ve středním Švédsku celkem 22 rychlostních zkoušek o souhrnné délce 351,00 km. Lesní cesty pokrývala silná vrstva ledu, zpevněného mrazivými teplotami až -28ºC. Pneumatiky Michelin s wolframovými hřeby tak mohly naplno ukázat svůj potenciál. Sněhové bouře v prvním dni čtyřdenního podniku nicméně znevýhodnily jezdce, kteří startovali mezi prvními. Museli totiž nedobrovolně „odklízet" sníh z cesty a připravovat tak svým pronásledovatelům čistší, rychlejší stopu.

    Hirvonen těžil ze zadní pozice na startu a úvodní etapu uzavřel se ztrátou pouhých 14,8 s za Østbergem. To ovšem znamenalo, že následující den startoval jako druhý v pořadí, což nebylo zdaleka ideální. Přesto se prosadil do vedení a vybudoval si cenný náskok předtím, než byl nucen po jezdecké chybě vrátit 15 sekund svým soupeřům. Dnes ráno nastoupil ke startu s náskokem 7,4 s a na cestách, které překvapivě nebyly pokryty čerstvě napadaným sněhem, vyhrál tři rychlostní zkoušky. Při opakovaných průjezdech už nebyla přilnavost tak dobrá, nicméně Hirvonen zůstal v čele a zopakoval ve Švédsku svoje vítězství z roku 2010.

    ⇥

    „Byl to úžasný víkend pro celý tým a pro mě byl fantastický pocit stát poprvé po dvanácti měsících na nejvyšším stupni, obklopen kolegy z Fordu," řekl třicetiletý Fin. Z technického hlediska vůz fungoval fantasticky, nemusel jsem ani jednou měnit nastavení. Auto je pro nás nové, ale začínám získávat cit pro jeho chování. Učíme se spolu vycházet.

    ⇥

    Dnes dopoledne byly silnice čisté a já jsem tlačil, co to šlo, protože jsem věděl, že odpoledne bude povrch horší. Většinou nebývám nervózní, ale tentokrát jsem před závěrečnou etapou byl. Østberg se držel statečně a nenechal mi prostor ani pro malou chybu. Po složité loňské sezóně je tohle vynikající start do roku 2011," dodal Hirvonen.

    Latvala si mohl během víkendu připadat jako na horské dráze. Vítězství v rychlostních zkouškách se u něj střídala s nedobrovolnými výlety do sněhových bariér po jezdeckých chybách. Úvodní etapu dokončil na čtvrtém místě a přiznal, že mu přálo štěstí, když se jeho troje „hodiny" obešly bez poškození vozu nebo nadměrné časové ztráty. Také v počáteční fázi druhé etapy si pětadvacetiletý Fin počínal příliš agresivně, nedokázal nalézt rytmus, ale odpoledne jel jako vyměněný a stáhl svoji ztrátu na vedoucí posádku ze 44,3 na 10,9 s.

    Jeho naděje na vítězství skončily dnes ráno v závěji hned v první rychlostní zkoušce. Náraz utrhl z vozu přední nárazník, čelní okno namrzlo. Latvala se propadl na pátou příčku, ale nejrychlejší čas ve dvou ze tří posledních rychlostních zkoušek ho zaslouženě posunul na stupně vítězů.

    ⇥

    „Byl to na události nejbohatší soutěžní víkend mé kariéry a po tolika zvratech jsem za třetím místo opravdu rád," přiznal Latvala.

    ⇥

    „Mnohokrát jsem se ocitl mezi nejrychlejšími, ale hned nato mě dostala další závěj. Umístění na stupních vítězů nevypadalo dnes ráno příliš pravděpodobně, ale nevzdal jsem se, pokračoval jsem v boji a dočkal jsem se za to odměny. Teď mohu volně dýchat. Po ranním nárazu do sněhové bariéry mi zamrzlo okno a slunce v kombinaci se sněžným prachem v ovzduší mi velmi komplikovalo výhled," řekl.

    Malcolm Wilson, ředitel týmu Ford Abu Dhabi, nemohl být s výsledkem spokojenější.

    ⇥

    „Byl to snový začátek sezóny, zejména s přihlédnutím k faktu, že jsme startovali se zcela novým vozem. Mikko si loni prožil těžkou sezónu, proto jsem rád, že začal rok 2011 tak dobře. Jari-Matti měl několikrát namále, předvedl však vynikající rychlost a stupně vítězů si zasloužil."

    Sportovní ředitel Ford of Europe Gerard Quinn doplnil:

    ⇥

    „Obsadit v první soutěži se zcela novou Fiestou RS WRC kompletní stupně vítězů je víc, než v co jsme mohli doufat. Pro každého člena týmu je takový vstup do sezóny 2011 velmi motivující. Všichni odpracovali tisíce hodin, aby auto bylo konkurenceschopné již od samého začátku."

    Situace u dalších týmů Ford

    Jezdec Østberg z týmu M-Sport Stobart Ford si druhým místem celkově připsal zatím nejlepší výsledek své kariéry. V závěru první etapy dokonce vedl průběžné pořadí. Jeho týmoví kolegové Matthew Wilson a Scott Martin byli devátí, ale Henning Solberg a Ilka Minor se třetím vozem téhož týmu museli včera odstoupit. Posádka Ken Block – Alex Gelsomino z týmu Monster pro sebe vybojovala čtrnáctou příčku, zatímco PG Andersson a Emil Axelsson se soukromě nasazeným vozem dojeli osmí.

    Další kolo

    Šampionát se ve druhém podniku letošního ročníku přesune na jiný povrch i na jiný kontinent. Šotolinová rallye Mexiko se základnou v Leónu se jede 3. až 6. března.

    Mikko Hirvonen celebrates winning the 2011 Swedish Rally driving the new Ford Fiesta RS WRC
    Mikko Hirvonen (FIN) / Jarmo Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC. Winners, 2011 Rally Sweden
    Mikko Hirvonen (FIN) / Jarmo Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC. Day three, 2011 Rally Sweden
    Jari-Matti Latvala (FIN) / Miikka Anttila – Ford Fiesta RS WRC. Day three, 2011 Rally Sweden
    Mikko Hirvonen (FIN) / Jarmo Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC. Winners, 2011 Rally Sweden
    Jarmo Lehtinen’s face tells the story as Mikko Hirvonen wins the 2011 Rally Sweden driving the new Ford Fiesta RS WRC.
    Gerard Quinn and Malcolm Wilson cannot conceal their delight as Finlnd’s Mikko Hirvonen leads home a Ford 1-2-3 on the 2011 Rally Sweden
    Finland’s Jari-Matti Latvala battled to 3rd overall on the 2011 Rally Sweden in his Ford Fiesta RS WRC.
    Jari-Matti Latvala (FIN) – Ford Fiesta RS WRC. Day three, 2011 Rally Sweden
    Mikko Hirvonen (FIN) / Jarmo Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC. Day three service, 2011 Rally Sweden
    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Redakce RL.CZ19.5.2015

    CTM Trophy CZ 2015 v Krumlově s osmi vozy

    Redakce RL.CZ17.3.2015

    Citroën Total Michelin Trophy CZ 2015 se představuje

    Redakce RL.CZ24.11.2014

    Agrotec racing team 2014: Obhajoba titulu, nové zkušenosti i zklamání

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.