KN - www.zavodnifiltry.cz od RIEGGER

World RX Peugeot Total Barcelona 2018

Mistrovství světa FIA v rallycrossu, které začíná tento víkend v Barceloně prvním ze 12 podniků, je současně nejnovější kapitolou v historii motorsportu značky PEUGEOT.

Tým PEUGEOT Total vstupuje do světového šampionátu v rallycrossu poprvé s plně továrním nasazením. Pro tři jezdce připravil ve specifickém barevném designu. Devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb spolu se Švédem Timmy Hansenem budou bodovat s nejnovější specifikací vozu PEUGEOT 208 WRX Supercar s výkonem 560 koní v hodnocení týmů. Talentovaný Kevin Hansen s evolucí vozu 2017 bude klasifikován pouze v kategorii jezdců.

Bruno Famin, ředitel divize Peugeot Sport

„Jsme nový tým stavící se velmi silné a zkušené konkurenci s rostoucí úrovní angažování se automobilek. Prvním a současně největším úkolem, s nímž se musíme v Barceloně vyrovnat, je připravit náš vlastní tým. Ten byl sestaven z velké části z lidí, jejichž poslední zkušenosti jsou v terénních soutěžích, na velmi odlišné požadavky v rallycrossu. Je zde také mnoho nových automobilů, takže konkurence je tvrdší než kdykoliv dřív. Tento víkend bude věnován především učení a tréninku týmu. Poté, jak bude sezona pokračovat, budeme sbírat zkušenosti a zlepšovat se s cílem ve druhé části sezóny vyhrávat závody.“

Po závěrečném testu v pondělí ve Versailles ve Francii, který navazoval na předcházející oficiální testování v Silverstone na konci března, se tým PEUGEOT Total vyrazil do Barcelony na zahajovací podnik FIA World RX. Ačkoliv i nadále spoléhá na rodinu Hansenů, nejúspěšnější dynastii v této disciplíně, s Kennethem Hansenem (14násobným mistrem Evropy v rallycrossu) jako týmovým manažerem a Susann Hansenovou (jedinou ženskou mistryní Evropy v historii rallycrossu) jako sportovní koordinátorkou, nyní do této disciplíny vstupuje jako plnohodnotný oficiální tým PEUGEOT Sport.

Sébastien Loeb st. č. 9 (Francouz, narozen 26. 2. 1974)

„Náš závěrečný test byl dobrý a pro mě bylo užitečné dostat se znovu do rytmu jízdy s rallycrossovým autem. Zvláště když se úplně liší od auta pro Dakar nebo pro mistrovství světa v rallye (WRC). Ale nikdy mi nečiní žádné velké problémy přizpůsobit se přechodu z jednoho auta do druhého.

Test je také dobrou příležitostí vyzkoušet si různá nastavení, abychom zjistili, co funguje nejlépe. Těším se na Barcelonu. Je to pěkná trať, kterou jsem měl vždy rád. V rallycrossu je vždycky těžké předem si stanovit cíl, zvláště v prvním závodě sezóny. Takže budu dělat to nejlepší a uvidím, co se stane.“

Circuit Montmeló

První závod sezony se koná v sobotu a neděli (14. – 15. dubna) na Katalánském okruhu v Montmeló severně od Barcelony, domovské trati Velké ceny Španělska formule 1, kde se současně od roku 2015 jezdí rallycross. V loňském roce okruh dostal nový asfaltový povrch, který přinesl vyšší úroveň přilnavosti než dřív, a zcela novou startovní sekci. Kolo, měřící celkem 1,133 km, sestává z 60,4 % asfaltu a 39,6 % šotoliny. Jedná se o jednu z nejrychlejších tratí v kalendáři.

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře