KN - www.zavodnifiltry.cz od RIEGGER

Akce koncernu Volkswagen u rakouského Wörthersee pochopitelně nemůže postrádat vozy stejnojmenné značky. VW představilo hned dvě sportovní novinky – Golf R Cabriolet a GTI Edition 35.

Golf R Cabriolet

První z nich, Volkswagen Golf R Cabriolet, nese prvky showcarů Škoda RS 2000 a Audi A1 Clubsport Quattro, které jsme představili již dříve. Stejně jako studie škodovky, postrádá modrý volkswagen střechu. Koncernový rukopis nalézáme shodně s Audi v designu předního nárazníku. Základem modrého "koktejlu" je spojení dvou modelů, vysoce výkonného Golfu R a Golfu Cabriolet.

Volkswagen Golf R Cabriolet

Dvoudvéřové nadupané kabrio s přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem pod kapotou disponuje výkonem 270 koní. Z nuly na stovku sprintuje kabriolet za necelých 6 s. S těmito parametry se řadí mezi nejrychlější koncernové vozy. Díky sportovnímu kitu je Cabriolet o téměř 3 cm nižší oproti produkční verzi. 17ti palcové kotouče brzdí o dva palce širší litá kola "Talladega". Stejná jsou použita také u Golfu R, který otevřené verzi "propůjčil" i výrazné stylistické prvky – agresivní přední nárazník, zadní difuzor s dvojitou středem vyvedenou koncovkou výfuku, aj. Interiéru dominují sportovní sedačky v kombinaci temně modré a šedé kůže Nappa.

GTI Edition 35

Volkswagen slaví s modelem GTI jubileum 35 let. Při této příležitosti vznikla speciální edice GTI Edition 35, která si u Wörthersee odbyla svůj debut. "35ka" navazuje na předchozí počiny automobilky, model Edition 20 z roku 1996 a Edition 30 z 2006. V loňském roce naznačilo VW vysoké ambice s modelem GTI v podobě dravě vyhlížející studie GTI Concept (následující foto).

Volkswagen GTI Concept

Edition 35 nakonec v mnohém, co ukázal loni Concept, slevil. I tak zůstal ryze sportovním vozem. Výrazná 18ti palcová kola roztáčí přeplňovaný čtyřválec o výkonu až 232 koní. Na německém trhu by se mělo GTI objevit v polovině června.

 

 

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře