Dalším krokem vývoje speciálu Peugeot 208 R2 byl start Craiga Breena na Ulster rally ve dnech 17. – 18. srpna 2012.
Pro Peugeot Sport to bylo první představení vozu mimo Francii a cílem startu v Ulsteru bylo srovnání 208 R2 s konkurenčními speciály (Ford Fiesta R2, Renault Twingo R2 Evo, Škoda Fabia R2 a Citroën C2 R2 Max).
Zkušená dvojice Craig Breen a Paul Nagle se i po havárii ve Finsku rychle dostala do tempa a i v roli předjezdce podle „neoficiálních dat“ francouzského týmu zajela pět nejrychlejších časů.
„Tento start byl vyvrcholením naší práce, která odstartovala v lednu. Soutěž jsme odjeli bez jediného problému. Auto je fantastické, určitě skvělé nářadí pro mladé jezdce, kteří budou chtít vstoupit do rallysportu. Během závodu jsme jen trochu doladili podvozek, což se odrazilo na zrychlení během závodu,“ uvedl Breen.
„Jsme více než konkurenceschopní ve srovnání s dalšími konkurenty R2,“ doplnil manažer projektu Yann Goraguer. „Jsme rovněž rádi, že se potvrdila spolehlivost 208 R2.“
Craig Breen v Ulsteru s Peugeotem 208 R2
Dvojice Craig Breen – Paul Nagle však pojede stejně jako na Korsice pouze v roli předjezdce (tehdy St. Sarrazin). Vůz bude mít naprosto stejnou specifikaci.
Cílem Peugeotu Sport je, aby vůz před začátkem vlastního prodeje najezdil více než pět tisíc kilometrů.
Právě Craig Breen byl průběžně jedním z jezdců, kteří se podíleli na vývoji nového vozu. Nyní chce Peugeot Sport představit vůz na britských ostrovech, kde je závodění ve třídě R2 velmi populární.
Vůz Peugeot 208 R2 se následně v rámci vývojového programu objeví i na dalších evropských závodech, včetně Rally Sanremo v Itálii a Rallye du Var ve Francii.