KN - www.zavodnifiltry.cz od RIEGGER

Bez nadsázky jeden z nejúspěšnějších principálů evropského rallysportu současnosti. Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport v rozhovoru, který poskytl u příležitosti udílení cen IRC 2012 v Paříži.

Škoda v očekávání R5ky

Škoda Motorsport v čele s Michalem Hrabánkem slaví nejúspěšnější rok v historii (článek ZDE). Více než stoletá tradice motorsportu vyvrcholila letos několikanásobným triumfem značky Škoda. Život v Mladé Boleslavi se však nezastavil. Karavana jede dál. Co čeká úspěšný tým před příchodem nové etapy, nové generace vozu, když projekt R5 stále halí mlžný opar? Přitom sezona 2013 klepe na dveře…

Posádky Škoda Motorsport v čele s Michalem Hrabánkem na udílení cen IRC 2012

"Rok 2012 byl fantastickým obdobím pro značku Škoda. Jsme nadmíru spokojeni, zvláště proto, že jsme získali cenné tituly ze šampionátů FIA ve dvou, pro Škodu mimořádně důležitých, oblastech trhu, v Evropě a v Asii. Momentálně se připravujeme na budoucnost a snažíme se, zapojit do různých šampionátů v sezoně 2013.

V žádném případě nedochází k útlumu našich aktivit, pouze v určitých bodech redukujeme náš program pro nadcházející sezonu. Hlavní důraz klademe na evropský šampionát, kde nasazujeme na vybrané podniky Jana Kopeckého. Dále máme záměry s naším novým jezdcem Esapekkou Lappim ve WRC2.

Co se spolupráce s Kevinem Abbringem a Seppem Wiegandem týká, Seppovy starty jsou záležitostí Škoda Germany, zatímco pro Kevina Abbringa je to otázka osobního volby. Letos jsme spolupracovali po celou sezonu, v příští se budeme snažit podporovat Seppa Wieganda, vše je nyní v rukou Škoda Auto Germany," uvedl na úvod rozhovoru Michal Hrabánek

Pak přijde vůz nové specifikace, R5…

"V tuto chvíli neexistuje rozhodnutí, pokračovat tímto směrem. Abych byl upřímný, počkáme, s čím přijdou naši soupeři a výrobci. Máme zprávy o tom, že Peugeot a M-Sport by své R5ky měli nasadit na přelomu roku 2013, tak uvidíme. V našem případě by dávalo smysl, počkat na představení nového sériového vozu. Kdy se tak stane, v tuto chvíli netuším."

Proč čekat do té doby?

"Domnívám se, že přestavět současný vůz specifikace S2000 na verzi R5, není vůbec jednoduché. Technicky jsou obě kategorie velmi podobné. Nicméně v některých detailech je téměř nemožné tuto transformaci provést bez vlivů na ekonomiku a výslednou cenu tak, jak požadují předpisy.

A co se motoru týká, opět to není jen o úpravě atmosférického agregátu na přeplňovaný. Motory Super 2000, zvláště ty s obsahem 1.6 a turbem, jsou víceméně plnohodnotnými WRC jednotkami. Speciálně vyvinuté na rozdíl od verze R5, která je spíš produkční."

Takže je lepší počkat na nový model, než použít stávající jako základ?

"Není důvod teď opouštět prověřenou a úspěšnou Fabii S2000. Automobilka Škoda bude mít na trhu sériové provedení stávající fabie i v příštím roce a naším primárním posláním je, podporovat prodej a marketing současné verze. Takže i nadále pojedeme s Fabií S2000."

Když se ohlédnete do více než stoleté historie, myslíte, že Fabia S2000 byla nejúspěšnéjším závodním vozem vůbec?

"Těžká otázka, asi nejsem tím pravým, kdo může hodnotit všechna období historie Škoda Motorsport, rozhodně se však Fabia S2000 stala jejím nejúspěšnějším modelem."

Sdílet

O autorovi

Komentáře