V pátek od 18 hodin se návštěvníkům hlavního města naskytla unikátní příležitost vidět závodnické legendy živě. V centru Prahy, na Václavském náměstí totiž bylo vystaveno 156 historických závodních vozidel různých značek. Účast potvrdili jezdci z osmi evropských zemí, mnohdy závodnické legendy let minulých.
Dokumenty | Foto – Zdeněk Weiser |
---|---|
⇥⇥⇥⇥
Oficiální startovní listina (PDF) ⇥⇥⇥⇥ Results / Výsledky kompletní (PDF) ⇥⇥⇥ |
Výsledky Rallye Praha Revival 2014
Čtvrtý ročník Revivalu je minulostí. Mimořádná účast a velký zájem diváků potvrdi rostoucí popularitu akce. V přílohách pod logem soutěže najdete kompletní výsledky v PDF formátu. Zkrácenou verzi výsledkové listiny si prohlédněte v tabulce.
Přehled vítězů jednotlivých tříd
Třída | Posádka | Vůz | Součet bodů |
---|---|---|---|
1 | OTA GERNÁT – LADISLAV SVOBODA | WARTBURG 353 | 1346 |
2 | VLASTIMIL SUK JR. – KATEŘINA KOPICOVÁ | SUZUKI CULTUS | 1264 |
3 | MARCEL SÍTNÍK – OLDŘICH ŠVÁBEK | VW GOLF II | 1250 |
4 | JAN TRAJBOLD – PAVLÍNA TRAJBOLDOVÁ | FORD SIERRA XR4 | 1291 |
5 | TOMÁŠ KOTEK – DANIEL KOVAČ | FIAT 128 | 1361 |
6 | MILOŠ KAŠPAR – JIŘÍ BÍLEK | MINI MORRIS | 1272 |
7 | DAVID PATERA – MICHAL ŠMÍD | PEUGEOT 309 | 1273 |
8 | JIŘÍ ACHS – TOMÁŠ ACHS | PORSCHE 911 | 1327 |
RPR odstartovala
První vůz, Opel Kadet GSI s Václavem Blahnou za volantem, vyrazil z Václavského náměstí v 19 hodin. Postupně na trať vyjížděly legendární vozy, jako Lancia Delta HF Integrale, Audi Quattro, BWM 2002, Renault Alpine A110, Porsche 911, Saab 96, Opel Manta, Fiat 128, Lada 1600 Rally, Škoda 130LR, Škoda 130RS, Škoda 110 Rally, Mini Moriss, Matra Murena, Lancia Fulvia, Autobianchi A112, Subaru Coupe a mnoho dalších.
Start závodu komentoval Vladimír Dolejš, který návštěvníkům přiblížil zajímavou historii vozů i jezdců. Pak se už jezdci vydali na cestu do Teplic, kde je čekalo na Náměstí svobody slavností přivítání primátorem Jaroslavem Kuberou. Příjezd prvního vozu byl očekáván okolo 21 hodiny. Cíl soutěže je naplánován na neděli 6.4.
⇥
A kde je možné závodní vozy vidět? Kromě Prahy a Teplic jsou zde takzvané Show Sections (SS). První SS odstartovala již v pátek v 15 hodin na chuchelském závodišti, tedy ještě před slavnostním startem v centru Prahy.
Plochá dráha Chabařovice se stane místem dalších klání v sobotu v 10 hodin a pak ještě ve 14:20. U exitu 74 z D8 se pojede SS na letišti Užín, a to v sobotu v 10:35 a ve 13:40. Průjezd časovou kontrolou mají posádky naplánován na neděli 11 hodin v historickém centru Loun.
Rallye Praha Revival 2014 se letos jede jako memoriál Dalibora Janka. Známého závodníka, motoristického novináře a autora mnohých knih z prostředí motoristického sportu.
Divácké tipy na Revivalu
Vážení diváci a účastníci, radi bychom Vás tímto pozvali na několik vhodných úseků z programu RPR.
Servisní zóna učiliště Radotín – zde budete svědky setkávání se legend autosportu po mnoha letech, dýchne na Vás přátelská atmosféra Revivalů. Také získáte pohodlně autogramy či společné foto.
Slavnostní start Václavské náměstí – opět velká show za účasti turistů z celého světa. Start bude komentovat Vladimír Dolejš, dovíte se mnoho zajímavého o posádkách. Start prvního vozu v pátek 4.4. v 18,50hod.
Cíl Teplice – opět slavnostního rázu. Posádky bude vítat primátor města Jaroslav Kubera. A to na místech, kde kdysi bývalo UP při Rallye Teplice, tedy na Náměstí svobody. Příjezd prvního vozu v pátek 4.4. 21hod. Celý peleton nocuje obě noci na hotelu PANORAMA v Teplicích
⇥
SS 01 – V pátek od 15hod, startuje se zde od nejvyššího čísla!
Slalomová show section na parkovišti chuchelského závodiště. Většina úseku je na zatravněných panelech, tedy atraktivita zajištěna. Úsek lze sledovat pouze z diváckého místa v prostoru startu a cíle!
SS 02 / 11 – Pátek od 20,00hod a neděle od 11,40hod. Letiště Panenský Týnec, trať bude vytýčena kužely a využito obslužné komunikace.
SS 04 / 08 – Sobota v 10,00hod a 14,20hod, plochá dráha Chabařovice, jedou se témeř tři kola s cca 100m výjezdem do depa. Zde je zajištěno občerstvení.
SS 02 / 05 – Sobota v 10,35hod a 13,40hod, letiště Užín / přímo u exitu 74/ D8, opět trať vytýčena kužely.
SS 03 / 06 / 09 / 10 je NEPŘÍSTUPNÁ!
TC Louny – Neděle od 11hod. Časová kontrola v historickém centru Loun
⇥
Novináři se mohou akreditovat buď na ředitelství / učiliště a hotel Panorama/ nebo u vedoucího SS, ovšem před začátkem SS!
Pořadatel žádá diváky, aby dodržovali pokynů pořadatelů na SS úsecích!
Hvězdy minulosti ve startovní listině RPR
Seznam přihlášených na jarní akci Rallye Praha Revival – Memoriál Dalibora Janka jsme představili již na konci roku 2013. Pojďme si nyní detailně posvítit na některá zajímavá jména.
Stanovený počet 120 startujících se sice naplnil za pár dní po otevření přihlášek, ale díky promotérově slibu, že neodmítne start žádné dobové posádce, protože to jsou ti, pro které tato společensko- sportovní akce vznikla a existuje, se nakonec počet posádek zastavil na 177!
IV.Rallye Praha Revival se bude moci pochlubit bohatou zahraniční účastí. Už ze zahraničí přijedou kdysi i naši reprezentanti J. Studenič a C. Pacala. Tradičně velký zájem o start v Praze je u našich severních sousedů. Silné polské zastoupení čítající na 15 posádek bude mít v čele trojhvězdí T. Ciecerzynski, A. Jarozsewicz, B. Krupa. Ruskou federaci budou reprezentovat N. a I. Bolšichovi a D. a V. Martjukovi.
⇥
Poprvé se na startu revivalu objeví i jezdci z bývalé východní části Německa, tovární jezdci Wartburgu, E. Culmbacher (foto), který má na kontě starty v MS rallye a např. 9. místo absolutně na Rallye Vltava 1974 ( v r. 1971 zde odpadl z 3. místa absolutně) a J. Hellmann velký soupeř a zároveň kamarád našeho střelce na Wartburgu K. Trojana st. F.
Další němečtí jezdci F. Jansen, J. Probst a „náš" Němec P. Holub již patří ke kmenovým revivalovým jezdcům. Z Rakouska přijede sympaťák E. Schlager a účastník prestižních závodů historických automobilů J. Pointinger. Italské trio B. Voltu, A. Pasqualeho a G. Franconeho na Lanciích 037, Integrale a Stratosu doplní na mušketýrskou čtveřici R. Tordi s BMW M3. Na start se chystá z Francie i J.M. Charvin s manželkou, soupeř E. Patery z tratí kopcového Mistrovství Evropy. Poprvé se na blatnících aut na revivalu objeví i belgické vlaječky. Luc Boukaert už u nás startoval na Rallye Škoda a majitele muzea Abarth Guy Morenhouta znají naši diváci také.
Češi ve startovním poli
Zahraniční účast sice přispívá k prestiži akce, ale revival je pořádán hlavně pro naše bývalé závodníky a spolujezdce, kteří část svého života věnovali vášni k automobilovým závodům. Nebudou chybět bývalí tovární jezdci Škody V. Blahna, M. Zapadlo, V. Berger – Z. Petera, V. Pech st., J. Srnský, hvězda evropských závodů cestovních aut B. Enge, rallyoví reprezentanti ČSSR v Poháru míru a přátelství a třeba Alpe- Adria cupu, Mitropa cupu, P. Šofr – P. Ryšánek, T. Hank – A. Neubauer, V. Arazim – J. Gál a další. Asi by nikdo ani nespočítal, kolik celkem účastníci revivalu získali mistrovských titulů, budou mezi nimi třeba „král Fiatů" J. Mach s nejrychlejším Fiatem 128 coupé své doby u nás, nebo V. Polívka s B. Kadlecem, kteří mají pro všechny revivaly rezervované šťastné startovní číslo 13.
Na revival si našli cestu i závodníci z dalších disciplín automobilového sportu. Třeba rallykros zastupují T. Kotek, V. Farka, P. Fürst, Z. Krob, z vrchařů přivítá na startu E. Patera např. své soupeře a kamarády J. Vovese, V. Lišku, M. Jermana, G. Jermanovou, E. Práškovou či J. Mlejnka.
Info před startem
Ačkoliv je již od začátku listopadu zastaven příjem přihlášek, vzhledem k výjimce pro dobové a zahraniční posádky, v něm v tuto chvíli figuruje 177 dvojic… Jedna ze zajímavých přihlášek přišla od belgické posádky Guy Moerenhout – Filip de Munck. O posádce víme, že Guy má velké muzeum sportovních vozů zaměřených na italského úpravce Abarth a již startoval u nás na legendách při Rally Bohemia 2010 s Fiatem 124 Abarth (ex- Jaroszewicz)! Filip je jeden z nejzkušenějších spolujezdců v Belgii. Jisté je, že je to zatím jediný Fiat 131 Abarth ve startovním poli!
Předběžný program Rallye Praha Revival 2014
Pátek 4. dubna 2014
Dovolujeme si představit základní schéma jarní RPR. Pořadatelé se snaží stejně jako v loňském roce o povolení slavnostního startu v centru Prahy. Tentokráte se soutěžní konvoj vydá severním směrem. Novinkou bude zařazení prvního SS úseku mezi ČK Radotín a ČK Centrum na parkovišti dostihového areálu Velká Chuchle. Délka SS je 1200m a povrch je beton a asfalt. Posádky budou do centra přijíždět od nejvyššího startovního čísla.
Po slavnostním startu na Václavském náměstí následuje projížďka starou Prahou jako náhrada za VP Brdy… Noční SS na ploché dráze ve Slaném nabídne necelá tři kola v celkové délce 1200m. Celé na šotolině bez výmolů. Páteční sekci uzavře přejezd po hlavní silnici do Teplic, kde by měl být slavnostní cíl etapy s komentovaným doprovodem. Místo před teplickou radnicí si jistě mnozí velmi dobře pamatují z dob Rallye Teplice. Slavnostní cíl proběhne v režii Josefa Sitníka. Páteční program uzavře přejezd na hotel Panorama, kde budou posádky ubytovány po oba dny.
Sobota 5. dubna
Na druhou sekci připadá předběžně sedm SS úseků, některé na silnicích bývalých rychlostních zkoušek Rallye Teplice. Podlé místních dokonce není vyloučen sníh na trati! Definitivní podoba sobotní sekce je stále v jednání. Jistý je plochodrážní stadion Chabařovice, délka cca 1400m 90% šotolina a 10% asfalt. Díky vstřícnému postoji Severočeských dolů a.s.jedna zcela nová SS na obsloužných komunikacích v prostoru Bíliny – Rekultivace Radovesice. Jistotou je také klasický kopec s kužely "vzor Kdyně". V tomto směru pořadatelský tým veřejně děkuje severočeskému patriotovi Pepovi Sitníkovi za všeobecnou pomoc při přípravě akce. Jedná se o možnosti jedné SS na autodromu Most.
Neděle 6. dubna 2014
V neděli čekají na startovní pole pouze dvě SS. Opět okruh ve Slaném následovaný přejezdem zpět do Radotína. Akce by měla mít kolem 530 km. Příjezd prvního do cíle je naplánován na cca 13 hodinu.