KN - www.zavodnifiltry.cz od RIEGGER

V druhé polovině dvacátého století stálo Audi před zdánlivě jednoduchým úkolem. Stačilo pojmenovat v Audi vyvinutý systém pohonu čtyř kol. I vzniklo quattro. Uběhlo 30 let a quattro se stalo legendou.

Letos v Paříži představila automobilka ambiciózní studii, jež měla být oslavou kulatého výročí. Jediný vyrobený exemplář však zaujal natolik, že podle posledních zpráv dojde na malosériovou výrobu.

Inspirací posloužilo vývojářům Audi Sport Sport quattro z roku 1984. V moderním pojetí quattra tvoří základ podvozek z modelu RS5, pro tento případ zkrácený o 150mm. Srdcem znovuzrozené ikony je přeplňovaný pětiválec z TT RS o objemu 2,5 litru. Na rozdíl od TT RS však inženýři přidali genovou terapí dalších 50kW a stádo koní rozšířili na 408. Vzpomínáte? Nebyly to právě pětiválce, které stály za úspěchy značky Audi v rally?

Quattro Concept je z carbonu. Bez nadsázky. Karbon naleznete, kamkoli se podíváte. Díky uhlíkovým kompozitům bylo dosaženo váhy 1340 kg, což prý stále ještě není konečná…

První testy (jediný vyrobený exemplář testují novináři v Británii pod velmi přísným dohledem Audi) vyslaly velmi povzbudivou zprávu milovníkům této legendy. Zatím quattro postrádá některé prvky, které se objeví až v případné produkci (např. sportovní diferenciály). Slibem věrnosti je však nádherný chrakteristicky brumlavý zvuk pětiválce a především typický zvuk turba při řazení kolem 3000 otáček.

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře