Historici: Sydney - London Marathon Rally 2014

Vydáno: 06. 03. 2014 | Aktualizováno: 15. 05. 2014 | Autor: Roman Fluxa

2014_Sydney_London_Last Britain SS

Další obrázky (16)

2014_Sydney_London_Bulgaria media girl_cut2014_Sydney_London Day 22_Croatia 022014_Sydney_London_Day18_Sliven2014_Sydney_London_Day 11_finish Australia 012014_Sydney_London_Day10_crash 012014_Sydney_London_Day8_022014_Sydney_London_Day8_012014_Sydney_London_Day3_mud2014_Sydney_London_Day3_kokpit2014_Sydney_London_Day3_grill2014_Sydney_London_Day01_Kotek 012014_Sydney_London_Day01_rest2014_Sydney_London_Day01_Servis 012014_Sydney_London_Day01_Servis 03

12. dubna odstartoval jeden z nejtěžších rally maratonů. Ve startovní listině legendární Sydney - London Classic Marathon Rally 2014 figuruje také časká posádka Ondřej Coufal / Jiří Kotek s Datsunem 240 Z.

Sydney - London Marathon Rally 2014 logo

Startovní listina / List of Entries (pdf)
Etapová města / Over night locations (pdf)
Přehled rychlostních zkoušek / Special Stages (pdf)
Trasa závodu / Maps


RALLY SAFE - Časy a online sledování posádek
Výsledky (pořadatel)


Závod - Evropská sekce

2 etapy, přibližně 6000 km + cca. 100 km RZ každý den. 16 dní na trase z Ankary (TUR) do Londýna (odpočinkový den v Rijece, CRO)

Evropskou sekci výrazně poznamenal zásah do harmonogramu. Velká část plánovaných RZ se z organizačních důvodů musela zrušit. Posádky tak po přesunu z Austrálie na evropský kontinet více cestují, než závodí...

Konečnéné pořadí Sydney - London Classic rally marathon 2014 (po RZ 89)

1. Geoff Olholm / John Doble Datsun 260 Z AUS 16:01:17
2. Joost Van Cauwenberge / Jacques Castelein Porsche 911 BEL +5:43
3. Marc Pickering / Dave Boddy Datsun 260 Z AUS +12:07
4. Simon Connolly / Ben Connolly Porsche 911 GBR +36:54
5. Ondřej Coufal / Jiří Kotek Datsun 240 Z CZE +42:44

23. - 29. den, 10. května (Velká Británie)

6 RZ v délce 150 km

Po přesunu napříč Itálií a Francií následoval trajekt na Britské ostrovy, kde čekaly na účastníky maratonu poslední rychlostní zkoušky. Čtyři plánované úseky na sfaltu doplnili britští pořadatelé o dva další. Celkem šest testů poskytlo české dvojici Ondřej Coufala a Jiří Kotek možnost, vylepšit stávající umístění. Před závěrečnou částí ztráceli Češi na čtvrté místo 6 minut, respektive 42 minut na vítěze. Naděje přeci umírá poslední...

Trojice datsunů na anglické půdě


20. - 22. den, 3. května (Chorvatsko)

4 RZ v délce 74.95 km

Konvoj účastníků se přesunul do Chorvatska. Češi získali povolenou podporu poté, co se do Rijeky dostavili kamarádi z Mladé Boleslavi.

Návštěva z Česka

Před Ondrou Coufalem stála nová výzva, kluzké klikaté silničky s obávaným asfaltovým povrchem, měnícím se za mokra na souvislou ledovou plotnu. Klíčovou roli pro tyto povrchy hrála správná volba pneumatik. Ondra však opět potvrdil, že šikovné ruce, čistá hlava, kvalitní vůz a spičkový mitfára dokáží ve výsledku porážet i ty nejlepší. Ostatně za vše ho komentář jezdce:

"Nesktučně kluzké. Trochu nám pomohlo zvýšení tlaku v pneumatikách, ale i tak horor. Pro mě další premiéra. Na takovém povrchu jsem ještě nejel. RZ Lupoglav se jela po úzkých klikatých silničkách mezi vesnicemi. Vytrvale a hustě pršelo. Auto neustále ustřelovalo. Ačkoli jsem měl velký respekt, neuvěřitelné se stalo skutečností. Podařilo se mi jednuzkoušku vyhrát!"


"Ve výsledcích nám hodně pomohlo, když před námi jedoucí Connolly zřejmě zabloudil a do cíle dorazil až po nás. Udělená penalizace znamenala ztenčení Connollyho náskoku na třetím místě na pouhých 6.5s!" O. C.

Lepší jezdeckou školu si jezdec z Hoškovic vybrat nemohl. Nepřeberné množství zážitků, míst a situací, které se jednoduše nedají vymyslet...

"Pro mě jako začátečníka je to očistec. A to doslova. O to víc si cením, že jsem doposud dokázal vyhrát dvě rychlostní zkoušky. Obě na úplně neznámém povrchu a bez zkušeností. Potvrdilo se mi jedno, vše je o psychice. Nejlepší soutěžácká škola, jakou si dovedete představit."


"Doma se ti nepodaří jeden den, sbalíš se a máš čas přemýšlet o další soutěži. Tady každý další den sedáš do auta a nikdo se tě neptá, jak se cítíš. Prostě jedeš! Poraď si, jak umíš..." O. C.

Český tým nyní míří přes Itálii a Francii do Velké Británie, kde na jezdce čeká závěr maratonu. Soutěž končí 11. května.

Zastavení v chorvatské Rijece


19. den, 29. dubna (Bulharsko)

3 RZ v délce 90.69 km

Konečně se závodí!

Výlet mimo trať při testu z předchozího dne byl zapomenut. Česká dvojice vyrazila na trať s odhodláním, které ještě posílilo vlídné počasí. Na rozdíl od předchozího dne, zůstaly dnes tratě RZ suché a bez vytahaného bláta. Ondra svůj první ostrý start na asfaltu zvládl se ctí a ze své ztráty na vedoucího Olholma stáhl více než 50 vteřin. K pocitu dobře odvedené práce přispěl ještě jeden faktor:

"V Bulharsku je fantastická atmosféra. Závod zde má vynikající publicitu. Spousta diváků, vynikající zabezpečení, plakáty ve Slivenu a okolí. Průběh dokonce natáčela bulharská televize," podělil se o své dojmy Ondra.

Prvním komentářem přispěl do "maratónského" deníčku také Jirka Kotek, který však neskýval rozčarování z rozdílů v organizaci závodu v Austrálii a na evropském kontinentu:

"Mám z toho tady smíšené pocity. Austrálie byla výborná. Až na drobnou kolizi v závěru, jsme si ji naprosto užili. Naopak Evropa je zklamáním. Spousta zrušených RZ, dlouhé přejezdy, málo ostrých kilometrů. Velmi jsem se těšil na zítřejší úseky, kde jsme se Sváťou Kvaizarem závodili v dobách bývalé Jugoslávie. Bohužel jsou také zrušené a nás čeká pouze přejezd do Bělehradu. Je to velká škoda."


"Přesto si závod s Ondrou užíváme. Je neuvěřitelné, jak se s tím doposud popral a nevěří tomu ani soupeři. Ondra při svém prvním startu dokáže porážet jezdce, kteří za sebou mají například několik startů na Dakaru!" Jiří Kotek

Martýrium však zažívají také zástupci "plechové kavalérie", Ondrovi mechanici. O jejich obětavosti a nasazení vypovídá nepříjemná příhoda z přejezdu turecko - bulharských hranic.

"My měli problém s policií kousek za hranicema. Zastavila nás hlídka a dožadovala se jakési silniční známky. Po půlhodinovém dohadování nás nechali jet. Kluci s obytňákama však dopadli mnohem hůře. Na hranicích je celníci drželi neuvěřitelných 7 hodin! Kompletně museli vystěhovat auta, která pak prošla mimo jiné rentgenovou zkouškou... Na hotel za námi dojeli až kolem jedné po půlnoci. Což by asi nebyl největší problém, kdyby ještě nemuseli chystat auto. Na něm dělali do tří a ráno v sedm už museli být zase na nohou...," vysekl svým mechanikům poklonu Ondra.

Servis českého týmu Servis českého týmu

18. den, 28. dubna

1 neměřený úsek

Bulharsko konečně nabídlo sportovní program. Po několikadenním půstu posádky opět oblékly kombinézy a nasadily přílby. Pořadatelé připravili vyhlášený úsek v okolí města Sliven. Vzpomínky ožívají u mitfáry Jiřího Kotka, který zde startoval v roce 1981 společně se Svatoplukem Kvaizarem. Se Škodou 130 RS vybojovali páté místo absolutně, když před českou dvojicí továrního týmu Škoda skončily mnohem silnější Fiaty Abath 131 (1. Vudafieri a 3. Zanussi) a Renaulty R5 Turbo (2. Ferjancz a 4. Krupa).

Křest "asfaltem" čekal na Ondru Coufala, který na tomto povrchu startoval vůbec poprvé. A nováčkovskou daň zaplatil ještě dříve, než startér posádku odmávl do měřené vložky.

"Na jedné z původně plánovaných RZ, která byla později zrušena, jsme si jeli s Jirkou otestovat auto a mé schopnosti. Byla to RZ, která se neměřila a pouze se mohla projet. Zkoušeli jsme nastavení podvozku a pneu. Pršelo. Pravá zatáčka, brzdy a šel jsem rovně... Auto se předkem zapíchlo do škarpy. Přitom praskla spojovačka od ramene. Naštěstí nic vážnějšího. Doklopýtali jsme nějakých 15 km do konce úseku, kde si nás pak vyzvedli kluci a dali auto dokupy," vylíčil seznamování s asfaltovým povrchem Ondřej.

Frustrace z prvního seznámení s asfaltem však smazala noc a do nového dne již posádka startovala s větší pohodou.

15. - 17. den, 25. - 27. dubna

Turecko zrušeno

Předchozí zprávy nelhaly. Organizátoři potvrdili zrušení turecké části. Posádky se přesouvají do Bulharska.

13. - 14. den, 23. - 24. dubna

Přílet do Ankary (Turecko)

Účastníci čekají na vozy. Po převzetí techniky a nezbytného vybavení začíná příparava na druhý "poločas" maratonu. Český tým posílil o dva doprovody řízené Pepou Kaplanem a Petrem Slukou.


Závod - Australská sekce

RZ 1 - 33. 2 etapy v délce 7750 km z toho 33 rychlostních zkoušek v délce 1133 km. 12 dní na cestě se Sydney do Perthu.

Video trailer australské části Sydney - London Marathon

 

Průběžné pořadí po australské sekci RZ 33 (Day 11)

1. Geoff Olholm / John Doble Datsun 260 Z AUS 11:42:19
2. Marc Pickering / Dave Boddy Datsun 260 Z AUS +11:15
3. Joost Van Cauwenberge / Jacques Castelein Porsche 911 BEL +20:00
4. Simon Connolly / Ben Connolly Porsche 911 GBR +24:18
5. Ondřej Coufal / Jiří Kotek Datsun 240 Z CZE +44:57

11. den, 21. dubna

4RZ v celkové délce 104.66 km

Dva průjezdy dvojicí rychlostních zkoušek Newmont a Boddington uzavřely australskou část maratónu. Ondra s Jirkou pokračují sice s časovým mankem z předchozího dne, nicméně se vztyčenou hlavou. Česká posádka na Datsunu 240 Z dorazila do cíle v Perthu a spolu s dalšími účastníky se přesune na evropský kontinent. Zde se připojí k týmu české posily. Více už Ondra:

"Na Velikonoce vyrazila směrem Turecko dvě vozidla, jež nám budou zajišťovat servis po Evropské části. Obytný vůz naší firmy Karosář.cz s.r.o. a ford Jirky Kotka - Autosport Kotek. Celé Bulharsko Josef Kaplan a Petr Sluka (řidiči vozidel) přejeli bez přestávky, na tureckých hranicích strávili dvě hodiny. Rozhodli se, že si odpočinou na parkovišti na chvíli a byli probuzeni hudbou od kolotočů...!" Ondra Coufal


Přejezd do cíle 10. dne. Oprava poškozeného datsunu...

"Vcera pozde vecer. Po zachrane z vlozky nam chybelo 650km prejezdu do casovky... a kluky pak navic jeste dobry 4h prace. Klanim se a dekuju!! O. C.


Oprava Datsunu 240 Z po havárii

10. den, 20. dubna

1RZ v celkové délce 105.48 km

Nejdelší rychlostní zkouška australské sekce prověřila techniku i posádky. Nejtěžší moment v dosavadním průběhu maratónu řešili Ondra Coufal s Jirkou Kotkem....

"Udělal jsem gumu a jel s ní ještě 10 km, pak chytil díru a přetrhla se tyčka řízení co jde z převodníku do volantovky. Auto úplně OK, nic mu není, akorát jsme musel čekat na novou tyčku. Bylo to hodně rozbité...", posal krizový moment Ondra

Kritické místo na trati RZ29 Kritické místo na trati RZ29

A mohlo být i hůř. Vyprahlá australská buš je jako časovaná nálož. Stačí málo...

"Jak nás to dotáhlo do křoví, začalo pod autem hořet. Uhasil jsem to jen o fous. Bylo tam tak sucho, že jsem mohl být ve světových novinách za založení požáru..." Ondra

Nejlepší nakonec. Česká posádka i přes dramatické chvilky neskládá zbraně a do Čech posílá pozitivní zprávy:

"Jojo, pokračujeme! Uvidíme, kolik nachytáme času." Ondra

9. den, 19. dubna

2RZ v celkové délce 93.90 km

Australský očistec pokračuje. Ondra s Jirkou mají za sebou další tisícovku kilometrů. Česká posádka sei vede na výbornou. Onra podruhé vyhrává rychlostní zkoušku nejtěžšího maratonu této planety.

"Dnešek náročný, ale povedený. Stáhnul jsem víc, než jsem čekal. 1 a 3 místo V RZ. Trošku jsem nervózní ze zítřku, čeká nás nejdelsi RZ - 110km. Jdu spát..." Ondra

8. den, 18. dubna

2RZ v celkové délce 117.11 km

Více než 1000 kilometrů dalo Ondrovi a Jirkovi pěkně do těla. Češi však obstáli a udrželi třetí místo. Na záda však tlačí jeden z největších favoritů na vítězství Belgičan Joost Van Cauwenberge s Porache 911....

"RZ 25 - 4. místo - meřila 94 km a byla velmi rychlá, snad zatím nejrychlejší co jsem jel. Víc než 176 km/h z našeho auta dostat nejde. Samozřejmě velky respekt. Bylo to hodně rychlé.


"Druhá vložka RZ 26 - ze začátku hodně rychlá na úzké cestě na jedno auto v otevřené krajině. Druhá půlka byla mezi křovím, skoro žádná cesta, náročné na rychlou orientaci. Tam se nám zadařilo a před námi bylo akorát Porsche... Jinak máme za dnešek najeto 1002 km!" Ondra

Nejdelší rovinka v Austrálii

7. den, 17. dubna

3RZ v celkové délce 93.73 km

Mimořádně povedený den. Velká spokojenost celého týmu. Dvě druhá místa odrazila útok dotírajícího Connollyho na Porsche 911. Velmi důležitý výsledek před nadcházejícími sekcemi, při kterých posádky čeká až tisíc najetých kilometrů v jednom dni.

"Dnešek super. Rychlostní zkouška SS 24 Kanyaka (27 km) byla pro mě vůbec nejlepší, kterou jsem zde jel. Druhý čas je paráda. Pomohly také nové gumy. Jelikož se stále učím jet na rozpis, upravili jsme s Jirkou navigaci. Auto stále perfektní. Jedinou drobností je chlazení oleje, ale to se podařilo vyřešit. Dnes vyměníme unibaly. Zítra nás čeká téměř 1000 km. Vstáváme brzy ráno, v šest startujeme. Držte palce." Ondra

Více o zákulisí, vztahy mezi jezdci a atmosféře jedinečného závodu se dozvíte již brzy na RALLYLIFE.cz v rozhovoru, který jsme dnes udělali s Ondrou.


6. den, 16. dubna

4RZ v celkové délce 134.53 km

Šestý den SLM zavedl posádky mezi větrné elektrárny. Po dnešku je již také jasné, co znamenaly padáčky v itineráři.

"Hele ty padáky nelhaly. Značily místa, kde po prudkém výjezdu následoval příkrý sešup - padák. Tohle jsem dával jen stěží. Na některé zlomy jsme vyjížděli krokem. Přiznávám, tady jsem měl fakt strach," vysvětlil Ondra Coufal nástrahy RZ 19 Turbine Row.

Itinerář Trať na RZ19 Turbine Row

Po včerejší krizovce (nálet na horizont ve 110 km/h, dopad, levá, pozor plotek!), ze které vyvázli kluci jen s utrženou kapličkou a GPSvysílačem, dnes přišel další ťukanec...

"V Austrálii velmi často projíždíte otevřenými bránami. Do jedné takové jsem nestihl srovnat auto a trefili jsme ji blatníkem. Naštěstí nic vážného, jen plechy, ale kluci už to dávají do kupy."


"Jinak auto stále drží. Je pravda, že dnes dostalo zabrat. Jede se na velkých horizontech a hodně se skáče. Auto jde místy po dopadu na doraz, až to trhá nýty! Na rychlých úsecích, kde se jede 160 - 180 km, to zatím prodávám, nedokážu to podržet. Učím se..." Ondra

5. den, 15. dubna

4RZ v celkové délce 89.25 km

Menší porci kilometrů v harmonogramu pátého dne kompenzuje náročnost trati. První vetší krizový moment zaznamenala také česká posádka na datsunu:

"Dneska to bylo rychlé. Dost nebezpečný povrch, který hooodně klouzal. Horizonty a hned zatáčky, pekně urostlé stromy lemující krásnou vložku. Od zítřka máme v rozpise nakreslené padáky. Když to přestřelíme, budeme je potřebovat :)"


"Jinak den ok, trochu respekt z těchto rz. Jedna jízda za horizontem mimo trat a po dvou kolech přes ostnatý drát, ktery nam serval nasávání vzduchu do kabiny, gps senzory na coralbu. No nic, nepolevili jsme, projeli jsme plot, vyvrátili sloupek ( který už tam stejně moc nedržel a potřeboval znovu usadit). Po tomto výletu z toho byl ještě 6. čas. Mame to nahrané. Až budeme doma, bude na co koukat. 3 místo zatím držíme." Ondra

Díly Datsun Datsun

4. den, 14. dubna

3RZ v celkové délce 113.8 km

Podcenit pitný režim se nevyplácí. Své o tom už ví i Ondra Coufal, který si ve čtvrtém dni australské sekce užil očistec. Za vše hovoří Ondrova zpráva na fejsbůku:

"Hodně těžký den pro mě. Na 50 km vložce jsem jel bez pití a začala se mi motat hlava, ale jinak super. Po vložce jsme shodili mokrá trika a začal jsem do sebe ládovat vodu. Vypil jsem dobrý 3 litry, ale nějak trvalo déle, se dat dohromady. Do poslední vložky jsem startoval a bylo mi trochu blbě. Až v druhé půlce se mi udělalo lépe. Poprvé jsem jel přes písečné duny a v hlubokém jemném písku. Spoustu dlouhých rovinek kde jsme jeli radši pomalu, tam jsme ztráceli. S tímhle se musím ještě pořádně seznámit. Hodně skoků a horizontů. Jinak vše ok. Auto super. Další pěkný den :)" Ondra

Třetí příčku se i přes zdravotní potíže podařilo udržet. Kluci jsou v posteli a sbírají síly na další den. Vydrží technika a posádka další porci náročných kilometrů?


3. den, 13. dubna

3RZ v celkové délce 106.5 km

První komplikace na trati. V důsledku vydatných dešťů vznikly na některých úsecích blátivé brody. Pořadatelé museli dokonce pro neprůjezdnost zrušit RZ 9. Před startem nejdelší RZ třetího dne čekaly posádky na finální verdikt o způsobilosti trati. Čekání evidentně prospělo Ondrovi s Jirkou. Pilot z Hoškovic zajel svůj životní výsledek, když zkoušku o délce 57 km dokázal vyhrát! Více již Ondřej exkluzivně z Broken Hill:

"S dnešními dlouhými přejezdy jsme najeli téměř 600 km. Díky blátu dnes zrušená RZ 9. Na dnešení poslední RZ 10 byly připraveny vyprošťovací vozy. Věděli jsme, že musíme jet naplno, jinak můžeme zapadnout. Míjeli jsme dvě uvíznutá auta. Měli jsme taky štěstí, když nám jedna ze zapadlých posádek ukázala místo, kudy se bahnu vyhnout. Nebýt jí, mohli jsme zůstat v bahně my. Taková je rally. Zkoušku jsme prolítli bez potíží. Výsledek v cíli jsem vůbec nečekal. Ať už to skončí jakkoli, tohle vítězstvím nám už nikdo nesebere!"


"Tím spíš, že na čele se fakt jede. Špičku tvoří zkušení střelci, kteří závodí léta. Jinak nám hodně pomohlo, že jsme startovali ze sedmého místa a nedojížděli pomalejší posádky. Také máme výhodu v nastavení podvozku, který máme vyšší, můžeme si tak na rozbité trati dovolit víc. Stále se však učím, také díky Jirkovi, který mě zbavuje respektu z velkých kamenů. Místy připomínají úseky Safari rally nebo Acropolis. Ty, jak tvrdí Jirka, je třeba přelítnout naplno, nebát se, neubrat!"

Výsledky RZ10 Výsledky RZ10
FOTO: Čekání před startem RZ 10 a výsledky této zkoušky, kterou česká dvojice Ondra Coufal - Jiří Kotek vyhrála!

2. den, 12. dubna

4 RZ v celkové délce 90.65 km

Také druhý den provází start české posádky Ondřej Coufal - Jiří Kotek euforie z nádherného prostředí. První komplikace však na sebe také nedaly dlouho čekat. Po zdravotní stránce ztěžuje Ondrovi řízení pochroumané zápěstí. Náročná trať si začíná také vybírat daň na technice. Naštěstí se jedná jen o drobné šrámy. Více již Ondra po skončení druhého dne:

"Celý den s oteklým zápěstím. Včera nás nakopl jeden pařez a dostala se mi ruka do volantu. Jinak vše ok. RZ nádherný a dneska opravdu rychlý, místy hodně rozbitý. Po dnešku 4. celkově! Ve dvou vložkách jsem ztrácel, když jsem dojížděl soupeře. V prachu se nedá za nikým jet. Na to je sice dobrý Rally Safe*, situaci však nevyřeší pokaždé."


"Dnes jsme udělali drobné opravy na autě. Vůle zadního ramena, prasklá manžeta na poloose, motorek stěračů, ostrikovač - potopa v autě... Ale to jsou blechy. Vše nad naše očekávání. Cesta je dlouhá musíme opatrně... Uvidíme, snažíme se:) " Ondra Coufal

*Pozn. redakce - RALLY SAFE je systém sledování posádek prostřednictvím GPS. Kromě jiného umožňuje posádce ve voze, který dojede pomalejšího soupeře, stisknutím tlačítka vyslat upozornění. Toto řešení je velmi užitečné právě na prašných šotolinových úsecích australských RZ.

 


1. den, 11. dubna

3 RZ v celkové délce 84.16 km

První ostrá zkušenost pro Ondru Coufala a nově postavený Datsun 240 Z. Celkem 470 kilometrů z toho 84 měřených čekalo na posádky v prvním dnu australské sekce, která zahrnuje 33 ryze šotolinových rychlostních zkoušek. První tři mají Češi úspěšně za sebou.

Ohlasy Ondry Coufala

"První dojmy jsou super! Auto se tady velice líbí, sklidili jsme dokonce pochvalu od SW Motorsport, australského specialisty na tuto značku, který nám pomáhal se stavbou."


"Trať je velmi náročná. Jede se "na oko" podle itineráře s vyznačením nejdůležitějších křižovatek a odbočení. Není těžké sjet z trasy, což už se nám taky podařilo. Představte si úzkou šotolinovou cestu mezi stromy a z ní trať náhle odbočí mezi keře. Z pohledu navigace je závod opravdu velmi náročný. Tento úkol však perfektně zvládá Jirka Kotek, kdy se ukazují jeho obrovské zkušenosti."


"Povrch se mění, jede se mezi stromy, keři, místy dokonce po pařezech. Auto však drží. Třetí RZ v délce 50 km jsme si užili. Mezi jednotlivými testy jsou více než stokilometrové přejezdy. Jako nová zkušenost je to vynikající, po prvním dnu jsme moc spokojeni."

Tankovací zona... Servis

Start, 11. dubna, Sydney

Legendární maratón Sydney - London odstartortoval. Z prostor poblíž státní opery se vydalo vstříc nástrahám trati 21 posádek, mezi nimi česká dvojice Ondřej Coufal - Jiří Kotek s vozem Datsun 240 Z. V rámci možností budeme přinášet aktuální informace a ohlasy přímo z dějiště závodu.

Technická přejímka
Foto z technických přejímek, kterými hladce prošel Datsun 240 Z posádky Coufal - Kotek


Info před startem

Slávu populárního a nesmírně obtížného maratonu oprášila v roce 2004 organizace Trans World Event. Trať závodu tehdy vedla z Lodýna do australského Sydney. Stejný organizační tým se rozhodl oslavit desetileté výročí akce. Výsledkem je Sydney to London Classic Marathon Rally, jejíž trať povede v opačném gardu. Změnu směru si mimo jiné vynutily podmínky komplikovaného převozu soutěžních speciálů, které při cestě do Austrálie musely být důkladně vyčištěny. V neposlední řadě ovlivnil toto rozhodnutí náročný časový harmonogram, respektive jeho dodržení.

Startující posádky čeká téměř 16 000 kilometrů z toho na 2 500 km měřených testů!

Trať je rozdělena do dvou sekcí a čtyř etap.

Datsun 240 Z posádky Coufal - Kotek
Datsun 240 Z - Karosar.cz Datsun 240 Z - Karosar.cz

České barvy na startu

Mezi 27 přihlášenými posádkami figuruje se startovním číslem 21 česká popsádka Ondřej Coufal a Jiří Kotek. Dvojice českých "reprezentantů" stihla za podpory celého realizačního týmu připravit nádherný speciál Datsun 240 Z, který zamířil do Austrálie již před měsícem. Ondřej Coufal v rámci přípravy absolvoval dokonce speciální kurz u Johna Hauglanda v Norsku. Zodpovědnou roli navigátora zaujme legenda české rally Jiří Kotek, kterého fanoušci rallysportu znají především z působení v továrním týmu Škoda, kde navidoval Svatopluka Kvaizara. V rámci příprav navštívili oba borci na sklonku roku Safari Classic Rally.

Jiří Kotek a Ondřej Coufal

RALLYLIFE bude celému týmu držet palce a o působení jediné české posádky referovat na těchto internetových stránkách.

Další obrázky (16)

2014_Sydney_London_Last Britain SS2014_Sydney_London_Ondra Coufal2014_Sydney_London_Bulgaria media girl_cut2014_Sydney_London Day 22_Croatia 022014_Sydney_London_Day18_Sliven2014_Sydney_London_Day 11_finish Australia 012014_Sydney_London_Day10_crash 012014_Sydney_London_Day8_022014_Sydney_London_Day8_012014_Sydney_London_Day3_mud2014_Sydney_London_Day3_kokpit2014_Sydney_London_Day3_grill2014_Sydney_London_Day01_Kotek 012014_Sydney_London_Day01_rest2014_Sydney_London_Day01_Servis 012014_Sydney_London_Day01_Servis 03

Autor: Roman Fluxa | Zdroj: Roman Fluxa, karosar.cz | Rubrika: Historici HA | Zobrazeno: 5205×

K akci zatím nejsou žádné komentáře

Zapojte se do diskuse ke článku Historici: Sydney - London Marathon Rally 2014

Pro účast v diskusi musíte být přihlášen

Přihlásit Registrovat

Výsledkové Tabulky:

MMČR 2016 Body
1. Kopecký 60
2. Tidemand 48
3. Valoušek 39
4. Černý 28
5. Pech 23

tabulka

MČR HA 2016 Body
K I
K II
K III
K IV
K V

tabulky

RS série 2016 Body
1. Smékal 54
2. Rujbr 54
3. Kundlák 21
4. Zpěvák 21
5. Dohnal 18

tabulka

WRC 2016 (4/14) Body
1. Ogier 96
2. Paddon 57
3. Ostberg 52
4. Mikkelsen 48
5. Sordo 44

tabulka WRC2 WRC3 JWRC

ERC 2016 (3/10) Body
1. Kajetanowicz 71
2. Lukyanuk 46
3. Breen 38
4. Sirmacis 37
5. Athanassoulas / Tarabus 27

tabulka

Uživatelská sekce

Nepřihlášený uživatel Přihlásit | Registrace

Reklama

Partneři Rallylife:

Kresta Citroen Racing Trophy Rally Říha Group Rally Team z studio xawax