Giuseppe „Beppe“ Volta tragicky zahynul

Ve věku 71 let zahynul 3. dubna při bizarní civilní autonehodě v italském Chivasso Giuseppe Volta. Populárního rallyového šoumena srazil projíždějící vůz v průběhu vyřizování formalit jiné drobné nehody.

Vito Piarulli (Rallylegend) & Beppe Volta

Lancia Legend

Giuseppe Volta se nesmazatelně zapsal do historie rallysportu především ve spojení se značkou Lancia. V 80tých letech připravoval vozy Lancia 037 pro nejúspěšnější italské piloty rally.

V počátcích bylo Voltovo jméno spojeno se značkou Osella. Poté se osamostanil a začal připravovat sportovní vozy a prototypy Chevron. Prostřednictvím značky Abarth směřuje své aktivity k rallysportu, když se podílí na přípravě vozů Fiat Abarth 131. S rozmachem soukromých týmů spojuje Volta své jméno se značkou Lancia. S italskou lancí pokračuje i po zákazu skupiny B a podílí se na přípravách ikonické Delty Integrale. Volta uplatnil své technické schopnosti také u jiných značek, jeho rukama prošly například vozy Ford Sierra Cosworth či BMW M3.

Exkluzivní rozhovor o vývoji Lancie ECV čtěte ZDE.

Rallyový důchodce na poloviční úvazek

Podobně jako řada kolegů a přátel, trávil Volta důchod velmi aktivně. Věnoval se řadě projektů, které měly kořeny v dobách největší slávy značky Lancia. V roce 2010 na Rallylegend v San Marinu představil prototyp skupiny S Lancia ECV I, do kterého usedl společně s Miki Biasionem.

Miki Biasion & Beppe Volta – Tuscan Rewind 2011

Rok poté se představuje Lancia s nezaměnitelným designem karoserie českým fanouškům na Rallye Český Krumlov – článek ZDE. S Českou republikou pojilo Voltu silné pouto. V letech 2013 a 2014 se italský šoumen představil fanouškům ve Zlíně v rámci Star Rally Historic. Diváci v Praze a okolí měli možnost spatřit Voltovu Lancii 037 v rámci akce Rallye Praha Revival 2013 a motoristické slavnosti Legendy.

Plhus & Beppe Volta – Rallylegend 2009

V řadě Voltových projektů nelze opomenout „hybridní“ čtyřkolku Lancia 037 s označením 4WD-H (článek ZDE). Největší výzvu ale pro italského nadšence představoval zapomenutý projekt Lancie 037 s motorem z modelu S4 a názvem „Mazzinga“. S ohledem na okolnosti však tato kapitola zůstane s největší pravděpodobností nedopsána…

Zdroj: Martin Holmes / foto: Ivo Novák

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře