Ford Evos Concept

99% výborné

Ford měl vždy v malíčku studie a na domácí půdě si dal vždy záležet. Nejinak tomu je v případě studie Ford Evos Concept. Laťku nastavenou studií Ford Iosis, která se stala předobrazem současného mondea, zvedá Evos o pořádný kus výš. Zájemci o koupi vozu s modrým oválem a sportovními geny by měli zbystřit a sledovat plány automobilky na uvedení produkční verze Evosu na trh.

Autosalon ve Frankfurtu je mekkou a živnou půdou pro představení studií těch nejrenomovanějších značek. A speciálně těch domácích. Když jsem před lety jel do Frankfurtu na premiéru Fordu Iosis, dostalo se mi náležité odměny. Fantastické představení, setkání s kamarády z designu Fordu, ale především nádherná podívaná na studii, která tehdy měla mapovat marketingový potenciál nástupce tehdejšího modelu Mondeo.

Mimochodem, na témže ročníku frankfurtské show, představil Citroën studii, jejíž finální verzi dnes pilotuje Sebastien Loeb ve specifikaci WRC. A jelikož patří značka Ford neodmyslitelně k rally sportu, neunikla mé pozornosti ani horká novinka Evos Concept. Podrobnosti se dozvíme až po oficiálním představení vozu, již nyní ale zveřejnil Ford první údaje.

Evos představuje první vizi automobilky Ford, navrženou speciálně s důrazem na co největší pohodlí posádky a maximálně intuitivní ovládání. Čtyřdvéřový, čtyřsedadlový koncept má výrazně sportovní střih, jehož design interpretuje nový přístup značky k řešení exteriéru a interiéru automobilu. V duchu nejmodernějších trendů úvádí zdroje použití lithium-ion plug-in hybridního pohonu.

J Mays, legenda na poli automobilového designu a člověk zodpovědný za kreativní projev Fordu poodkryl hlavní ideu konceptu: „Naše nová design DNA je výsledkem práce těch největších talentů. jakými Ford disponuje. Náš tým dostal za úkol vytvořit jednoznačné tvarosloví pro nejmodernější technologie, které představují jádro inovací značky. Snažili jsme se o naplnění těch nejnáročnějších přání a očekávání budoucích zákazníků, kteří vyrostli obklopeni produkty s vysokou estetikou a špičkovým designem.“

Jak jsem již zmínil, tyto designérské hrátky mají jediný cíl, sloužit potřebám marketérů. Ti následně s ohledem na rozpočet přivedou vůz do reálného světa automobilismu. Podaří-li se transformace Conceptu na běžný trh minimálně stejně zdařile, jako tomu bylo u mondea, pak se těším.

Zápory

Design. Příliš sexy, aby to marketing ustál…

Být loajálním zákazníkem značky z Kolína nad Rýnem, pak sleduji bedlivě další vývoj studie. Jako fanoušek rally s dobře vyvinutou představivostí rozehrávám vize, jak by mohl design Evosu Concept ovlivnit budoucí závodní speciály Fordu. V tomto směru se těším převelice…

Základní rozměry:

Délka: 4500 mm
Šířka: 1970 mm
Výška: 1360 mm
Rozvor: 2740 mm

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře