Ekaterina Stratieva, je velmi dobře známá i našim fanouškům rally, díky svým startům na Barum rally. Těch má zatím na kontě 5, nicméně další chce ještě určitě přidat.

Co však už málokdo ví, je to, že vystudovala uměleckou univerzitu a ráda vaří. Svoji soutěžní kariéru, do této sezóny, spojila s vozy francouzské značky Citroen s pohonem jedné nápravy. Letošní rok však přichystala pro své fanoušky velké překvapení a tím je přesun do čtyřkolky Subaru, což je pro tuto drobnou blondýnku nová obrovská výzva. I nadále se bude soustředit na starty v ME, takže budeme mít možnost znovu jí vidět na trati Barum rally.

Ekaterina Stratieva na Barum Rally Ekaterina Stratieva

1. Od sezóny 2011 jste pravidelně startovala v IRC, později v ME. Máte najeté závody ve spoustě zemí, tak můžete srovnávat. Který ze závodů máte nejraději?
ES: „Mým nejoblíbenějším závodem je jednoznačně Barum rally. Startovala jsem zde 5x a přeji si zde startovat každý rok. Ten závod má naprosto jedinečnou historii a atmosféru! Je velmi technický a náročný, má krásné erzety. Navíc je zde opravdu úžasná divácká atmosféra! Noční erzety mají takové magické kouzlo. Jsem opravdu ráda, že jsem zde již tolikrát mohla startovat. Dělají mi také radost čeští fanoušci, kteří mi fandí i jinde v Evropě, což jsem opravdu moc ráda!“

„Jinak se mi líbí všechny závody jak v ERC, tak v IRC. Každý závod je odlišný, specifický a velmi těžký. Azory jsou výjimečné krásnou šotolinou, Ypres má velmi rychlé tratě, Korsika je těžká a dlouhá, nejtěžší však byla Jalta. Doufám, že se ten závod jednoho dne opět vrátí do ERC.“

Ekaterina Stratieva s Citroënem C2 MAX

2. Většinu své kariéry jste strávila ve vozech značky Citroen. Jak na tyto vozy vzpomínáte a proč jste nevyzkoušela Citroen DS3 R3T? Je to přeci jen logičtější krok z C2 R2 Max, než Subaru.
ES: „Byla jsem jedním z prvních lidí, kteří měli možnost DS3 R3T testovat. Bylo to v roce 2010 před prvním startem na Monte Carlu. Skoro jsem již měla ten vůz zamluvený, nicméně mi však bylo řečeno, že mám ještě chvilku počkat, protože ten vůz je nový a ještě se vyvíjí …. „

„Poté jsem se zúčastnila asi 3 testů společně s T. Neuvillem, který mi potvrdil, že DS3 R3T je pro ženu daleko lepší a snadnější nežli C2. Velkým problémem pro mě je však rozpočet. Pokud seženu dostatek peněz, tak se budu snažit startovat s DS3. Po těch pár letech vidím, že lidi z Citroenu odvedli opravdu skvělou práci!“

„Mám za sebou se Subaru nějakých 300 ostrých km a 200 km testů, ale přesto se v autě pořád necítím dobře. Za posledních 6 let jsem nepoužívala standartní řazení, takže si stále nemohu zvyknout. Auto je velmi těžké a velké a já nejsem přesvědčená, že to je vhodný soutěžní vůz pro mě…“

Citroën C2 R2 MAX

3. Ekaterino, během své kariéry jste jistě zažila spoustu zajímavých situací. Na kterou z nich nejvíc vzpomínáte a na kterou by jste nejraději zapomněla?
ES: „Tak určitě, těch zážitků je spousta… Ale asi nejvíc vzpomínám na Rallye International du Valais ve Švýcarsku v roce 2012. Je to asfaltový závod, ale s 30% podílem šotoliny. I když mi to připadalo, že to je více než 30%. Zajímavé pro mě bylo to, že se jelo s asfaltovým nastavením a na asfaltových gumách. Byly tam některé opravdu velice těžké pasáže, ale nikdo nemohl říct vůbec nic, protože to pro všechny byly stejné podmínky. Všichni jeli opravdu naplno a to pro mě bylo naprosto neuvěřitelné! Navíc začalo sněžit a situace byla naprosto příšerná… Kdyby se to stalo v Bulharsku, tak všichni budou křičet, že se nedá jet a budou chtít zrušit závod. Tady jsem však viděla, že je to možné a dá se jet. To je ten pravý rally sport! Jsem moc ráda, že se mohu učit od opravdových profesionálů.“

„Na ty negativní vzpomínky raději moc nemyslím. Snažím se udržet v hlavě jen ty pozitivní věci a z těch špatných se ponaučit do budoucna.“

Sdílet

O autorovi

Komentáře