Tradice a prestiž Rallye Praha Revival roste strmě vzhůru. Čtvrtý ročník mototuristického podniku opět přilákal řadu legend, které v minulosti bylo možné vídat na našich tratích. Tým lidí kolem Edy Patery odvedl kus poctivé práce. Hlavní organizátor představil akci v krátkém rozhovoru.

Pane Patero, kde se vzala myšlenka uspořádat akci, která mnohem více než honbu za výsledky nabízí přátelské setkání legend českého a evropského motosportu?
„Základem pro uspořádání Rallye Praha Revival byly mé vzpomínky na mládí. Doby socialistického závodění a zážitky ze soutěží Rally Škoda či Barum rally. Dnes se snažím jména, na které jsem se jako malý kluk chodil dívat k trati, přilákat na Revival.“

„I když ne každému se Revival líbí. Někteří jezdci odjíždějí zklamáni. Nicméně Revival má své kouzlo právě v tom, že spojuje dávné přátele. Přestože sportovní náplň nechybí, v žádném případě nechci, aby se z této akce stal opravdový závod.“

Letošní startovní listina posouvá pověstnou laťku o stupínek výše. Vzpomenete nejzajímavější posádky?
„Nováček, za kterého jsem velmi šťastný, je Polák Blazej Krupa. Rád bych zmínil start Jürgena Hellmanna. Z německého Regensburgu přijedou dvě posádky, které nám zajistil jeden německý žurnalista a přítel Waltera Röhrla.“

„Samozřejmě nemůžu zapomenout na plejádu českých legend. Z nováčků můžu jmenovat Rudolfa Chlada, kterého zveme od prvního ročníku, či Jiří Urban. Karel Jirátko tak dlouho slýchal zvěsti o akci, až se letos také přihlásil. Někdo napočítal ve startovní listině bezmála 40 bývalých mistrů ČR. Jednoduše kdokoli stále udrží volant, je na Rallye Praha Revival vítán.“

Jak jste zmínil, mezi přihlášenými posádkami figurují bývalí republikoví mistři, nechybí evropská elita bývalého socialistického bloku. Dá se startovní listina ještě více zatraktivnit?
„Máme snahu dostat na naši akci některého jezdce ze světové špičky. Legendu s titulem mistr světa. Prostřednictvím Beppeho Volty jsme získali kontakt na Mikiho Biasiona. Letos jsme oslovili Waltera Röhrla. Svou kvalitu tento legendární pilot potvrdil i tím, jak se z účasti omluvil. Poslal nám zdravici s českým překladem.“

„Člověk musí mít vysoké cíle. Já si například udělám vlastní startovní listinu již na podzim a pak teprve zjišťuji, zda je vůbec reálné její naplnění.“

„Příkladem mohou být bratři Bolšikové. Momentálně bych si splnil velký sen, pokud by se nám podařilo, zajistit start Stasise Brundzy. Moc by se mi líbila účast Attily Ferjáncze či Brane Kuzmiče. Tato jména však nezláká pozvánka prostřednictvím mailu či sociálních sítí. S těmito lidmi musíte jednat napřímo. A to není vždy úplně jednoduché.“

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře